Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 01:48

Wauw gaaf Punz, knappe pony!

Pandora is nog een beetje hetzelfde. Vandaag kuurtje van Puur opgehaald bij de dierenarts en begonnen. Had toevallig ong hetzelfde in kruidenmix bij Agradi besteld, wist niet dat hij dat ging klaarzetten. En iets weerstandsverhogends van phytonics. Ik probeer ook maar wat, aan der leefomstandigheden valt eigenlijk niet veel te verbeteren. De stallen staan altijd open, ligt vlas in en het hooi wordt nat gemaakt (sinds vorige week).

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 14:01

Birgit, hoe gaat het nu met het kuurtje? Verbeterd Pandora al?

Hoe gaat het hier?
Beaut wil de paddock niet meer in. Natte voeten, blubberpaddocks :+ dus die moet ik er nu achteruit inparkeren.

Vandaag springles gehad op ander terrein weer,
Ik helemaal uitgelegd dat ze echt stout was thuis al weken. Is ze daar retebraaf. Hele les top gesprongen :’) Zelfs in een dubbel, ze kwam groot, struikelde dus nam de hindernis mee. Krabbelt overeind en gaat verder met hindernis 2. Hij was verbaasd dat ze zo braaf door ging. Tja als Beaut eenmaal een parcours begint is ze niet te stoppen :’) Alles moet af. Trots!
Ik hoop wel dat haar techniek nog verbeterd. Hij vond er van nature geen goede springpony. *deuk in ego* Gelukkig zij Gert Naber bij de crossles dat Beaut flink kon springen :')
Zaterdag gaan we weer starten op dezelfde locatie bb laag en bb hoog en dan over 3 weken dressuurwedstrijd.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 17:53

Dank je voor het compliment Birgit!
Ben zo verschrikkelijk trots op Jou in combinatie met EK. Wie had dat ooit kunnen denken: een Connemara die een (mini) serie wissels springt. Beginnend, en met best nog de nodige aandachtspunten.. Maar joh.. het was eigenlijk ook maar spelen, en voor het eerst dat zoiets geprobeerd werd. En dat doen ze het gewoon zo!

Saams:
De moed niet opgeven hoor.... Mijn vorige instructrice vond Jou ook niet echt een dressuurpony..
En kijk nu: "Gewoon" Z2 startend tussen de paarden..

( Ok... daar was ook wel heel erg een EK voor nodig.......... Maar toch!)

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 18:18

*\o/* Des te meer reden om te oefenen en te bewijzen dat het wel een springpony is Saams!

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 23:41

Saaams schreef:
Zaterdag komt er iemand van het stamboek voor controle van Beaut voor officiele papieren? Werd gebeld en had echt eerst zoiets eeeeh wie, hoe wat? Toen viel t kwartje :’)



Die man belde mij ook al op.
Wist dat hij ging bellen maar nu belde hij zaterdag ochtend op of hij middags kon komen.
En ik was werken vroeg hij nog of er niet iemand anders thuis was.
Nou ja wel... maar die krijgt rex niet te pakken word lastig chip uitlezen dan.
Hij zou toen middags komen eind van de dag maar dat redde hij uit eindelijk niet.


Maar wauw die jou jou kei gaaf.

Gisteren heeft mijn instucteur op rex gereden. Die meid kan zo verdomd goed rijden. Lijkt wel of ik een andere pony heb.
In eens kei scherp aan mijn been. Kan rustig galoperen en nog het meest wonderlijke de achter hand gaat er onder.
Als ik nu halt houd lopen zijn achter bene nog een pasje door. En met weg draven gaan de achter benen eerst.
Zo gaaf hij loop heerlijk. Hoop dat mijn bak morgen geen zwembad meer is da kan ik ff rijden.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 09:51

punz het is toch heerlijk dat er mensen zijn als E die het beste uit je pony weten te halen, dus E voor jou ook de complimenten natuurlijk, echt gewoon hartstikke leuk om naar te kijken.

saams dus beauty houdt niet van natte voeten....tja als achteruit wel werkt. melody houdt er ook niet van, blijft een meter voor de hooibak staan, wacht even tot de anderen beginnen met eten en dan rekt en strekt hij zijn nek helemaal uit en wat de anderen niet in hun mond hebben maar eronder hebben gangen dat pakt hij _O-
en wat een leuke dingen heb je allemaal in de planning staan.

oja voor iedereen die wil, het weekend van 28 april is hier bij ons een super mooie oefencross in hooghalen, wel te vinden op fb en op startlijsten, echt heel mooi terrein met brede zandpaden en je kunt kiezen uit hoogte 60 of 80 wat een beetje neerkomt op hoogte 40-60 en 60-80.

koetjeboe toch mooi om te zien wat ze allemaal kunnen, hopelijk is je bak wat opgedroogd en kun je zelf aan de slag.

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 10:21

Jammer Tineke, even gekeken en fotos gezien maar voor ons bijna 2,5 uur rijden. Ziet er wel gaaf uit.
Nee geen natte voeten voor witte ponys. :=
Haha Mel is ook slim, zit vast in de kleur.

Ik ben en blijf gemotiveerd. Want als Beaut wil kan ze echt fantastisch springen. Heeft ze met vrijspringen ook wel bewezen.

Serieus Punz? Nou JouJou heeft flink het tegendeel bewezen en hij gaat sowieso die Z uit rijden!

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 12:03

Tis even heel stil geweest van mijn kant maar ik had een aantal struggles te verslaan. Nu die officieel zijn kan ik het wel vertellen. Over een maandje zijn modderpoten verleden tijd voor ons. *\o/*
En verhuizen wij naar een nieuwe stal. Een spiksplinter nieuwe stal. Hij is nu nog net niet af.

Met een binnenbak van 60x20 en een buitenbaan van 60x20. En een overdekte longeerbak met stapmolen. En een mega grote stal van 4 bij 3.5 m .
Een wasplaats met warm water . Ja dat gaat binnekort allemaal tot de beschikking komen. Heerlijk ik kijk er echt naar uit. Geen excuses het is slecht weer.

Verder gaat het de goede kant op met sky zijn beenwond.

En ben ik druk bezig om achter de schermen mijn bedrijf op te zetten.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 12:32

Saams: ik leste bij een "echte" dressuuramazone... En die vond Jou wel schattig, maar achteraf gezien denk ik dat ze hem niet helemaal serieus heeft genomen. En ja, ze heeft openlijk gezegd dat ze het geen dressuur pony vond..

Dat was hij toen misschien ook niet helemaal... :')
Afbeelding


Maar goed. EK zag/voelde onmiddelijk Jou's mogelijkheden toen ze hem eenmaal gereden had. En mijn instructrice toen heeft hem ook een half jaar 2 x per week voor me gereden ( betaald, omdat ik herstellend was van niet tijdig herkende galblaas ontsteking/operatie). En dat ze dáár gewoon niet Jou's mogelijkheden gezien heeft/ aangesproken heeft, en hem eigenlijk beweging heeft gegeven, ipv hem écht te rijden... Tja.. Dat neem ik haar toch wel kwalijk eigenlijk.

Maar goed: gewoon lekker blijven springen dus, les nemen bij een goede instructeur, en dan maar kijken hoe ver je komt!


Kitobeer:
Wat spannend zeg, deze verhuizing! Accommodatie klinkt goed. Fijn dat je dan met Sky door kunt werken. En er dan ook wei bij? Klinkt echt als een droomplek dan!

En kan me voorstellen dat het opzetten van je bedrijfje ook de nodige tijd en moeite kost.

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:15

Dat is best banketstaaf van je instructrice.. want je hebt maar mooi bewezen hoe knap Jou is. Volgens mij is hij wel gunstig gebouwd of niet? Beaut staat wat neerwaarts.

Tineke, wanneer start sanne met haar stage? Wat een geluk dat je hem dan voor jezelf hebt. Dat worden springlesjes met beeldmateriaal voor ons :+

Beaut heeft haar EJL topic
[EJL-ITP] Van manegepony tot allrounder

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 18:12

Ja uiteraard sky gaat er nog meer op vooruit. Die moet niet inboeten . De hond ook niet en ik ik al helemaal niet. Dus met 3 erop vooruit

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 20:57

Volgens mij zitten er wel meerdere mensen in dit topic met een Tekna zadel

Mag ik even een snelle vraag stellen: Schuiven je meer op deze kuntstof zadels vergeleken met leer?

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 21:56

FatCat schreef:
Volgens mij zitten er wel meerdere mensen in dit topic met een Tekna zadel

Mag ik even een snelle vraag stellen: Schuiven je meer op deze kuntstof zadels vergeleken met leer?

ik ben een stille meelezer, ik heb een tekna op mijn haflinger en ik kan hier compleet stil op zitten! Ik moest wel heel erg wennen aan de zit maar nu kan ik er uren in rijden.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:04

Faitherr schreef:
FatCat schreef:
Volgens mij zitten er wel meerdere mensen in dit topic met een Tekna zadel

Mag ik even een snelle vraag stellen: Schuiven je meer op deze kuntstof zadels vergeleken met leer?

ik ben een stille meelezer, ik heb een tekna op mijn haflinger en ik kan hier compleet stil op zitten! Ik moest wel heel erg wennen aan de zit maar nu kan ik er uren in rijden.


Tof om te horen! Om welke reden moest je eerst erg wennen?

Ik ken enkel de kunststof zadels van 10-20 jaar geleden. Die waren net plastiek en kan je gewoon niet op stil zitten.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:13

FatCat schreef:
Tof om te horen! Om welke reden moest je eerst erg wennen?

Ik ken enkel de kunststof zadels van 10-20 jaar geleden. Die waren net plastiek en kan je gewoon niet op stil zitten.


hmm ik weet niet, ik denk vooral de zit zegmaar, ik kwam van een wintec en daarop was het echt geen gezicht, om balans te vinden ging ik lekker met mn handen staan zwaaien. Gelukkig lag dat aan het zadel. Maar ik moest denk ik erg wennen aan de halfdiepe zit en dat je benen best recht naar beneden liggen achter de wrong.

Trouwens het kunstof lijkt echt super mooi, krijgt vaak verbaasde reacties als ik vertel dat het een kunstof zadel is

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:37

punz je moet maar zo denken je hebt instructeurs en je hebt instructeurs...... en wauw wat zijn we met z'n allen trots op Jou

saams 22 april brengen we haar weg, duurt dus nog even , maar voor je t weet is het zover, tijd vliegt af en toe vind ik.

vanmorgen zelf zo echt heel heerlijk gereden met melody....tja dan wilde ik echt wel dat er eens iemand thuis was om te filmen, ben dan zo benieuwd of het er ook fijn uitziet voor mijn eigen kritische blik en dan is het o zo jammer dat ik dat er op wedstrijd niet uit kan rijden, maar ach je moet wat hebben om te oefenen. hij wordt steeds soepeler in zijn lijf en zet zijn achterbeen er steeds meer onder oh man en na een paar stukjes verzamelen mocht hij verruimen ik klom echt een onzichtbare heuvel op....wat kun je dan blij zijn met zo'n heerlijk gevoel.

Fatcat tekna zadels heb ik geen verstand van dus kan je geen adviezen geven

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 23:35

Ik hèb voor mijn pony nu ook een Tekna, leren IJslander versie omdat dressuur voor mijn billen te small is.. Ik ga hem binnenkort testen.. maar zo op t eerste gezicht lag hij aardig..

evanescence

Berichten: 2995
Geregistreerd: 30-12-06
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 04:59

Misschien een beetje rare vraag.. Maar ik was uit nieuwsgierigheid en verveling gaan zoeken naar eventuele broers/zussen van dancer.
Nu blijkt hij een volle broer en zus te hebben. (dexter leam pondi X carmen M) *\o/* donder H en Delta-star H

-O- helaas hier na kom ik niet verder in mijn zoektocht..
Hebben jullie nog tips om misschien iets meer van hun te weten te komen?
Afbeelding

Moeders:

Afbeelding


Ik kan de link niet kopiëren op mijn telefoon. Morge even via de laptop proberen.

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 11:21

Delta Star heeft in Nederland M springen gelopen met 16 winstpunten. Momenteel geen actieve startpas mee. Ik vermoed dat de pony verkocht is naar het buitenland.
Donder is zo te zien niet geregistreerd bij de KNHS.

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 19:21

Bar, gefeliciteerd !

Aan nakomeling van dexter leam pondi heb je een goede!

Beaut is weer netjes wit, heeft haar amigo hals om gekregen in de hoop dat ze wit blijft. Morgen springwedstrijd BB.
Vandaag nog even getraind, ze ging gister heel fijn. Vandaag moesten we even ruzie maken, ik wilde activiteit en tempo en Beaut wilde kont eronder en gaan met dat gatje :+
Afbeelding

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 21:06

Gefeliciteerd Bar, gezellige avond nog!

Saams veel plezier morgen, zet m op hè

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 15:35

Stond een fijn parcours gebouwd qua lijnen.
1e parcours helaas een weigering op 4, 7 en 9. En ik vergat zelf 8 :’)
Hoogte was 50-70

2e rondje was 70-90 en hadden we alleen een weigering op 4. Stomme blauwe schotten :+

Maar geen balkjes en ze was verder goed te rijden. Dus tevreden!

Ze kan me goed voor banketstaaf zetten }:0

Afbeelding



Afbeelding

Afbeelding

Zit wat achter de beweging ivm de weigering
Afbeelding

Stel je voor dat ie bijt!

Afbeelding

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 23:08

Oh.. Mooi tweede rondje dus!
En als ik dan uit jouw verhalen begrijp dat springen op een ander terrein nogal een dingetje is voor haar, heb je nu toch heel mooi vooruitgang geboekt, of niet??

Mooi hoor!

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 08:43

Is er iemand van jullie die ervaring heeft met de vitamine brokjes van pavo?

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 08:51

Rebel krijgt iedere dag een summerfit koek. Of hij het nodig heeft kan ik niet echt zeggen. Het is een gewoonte en hij kreeg het bij zijn vorige eigenaar ook al. Inmiddels krijgt hij er na het rijden al jaren een schep sportbrok bij en natuurlijk de basis.

hier gisteren geoefend voor de dressuur van volgende week. De bak leverde -ondanks knipperende kerstversiering- weinig spannende taferelen op. Maar het rijden ging niet fantastisch. Beetje rennerig, snel te veel opgepropte hals en ook niet fijn aan het been. Zucht..... wat is dressuur rijden toch lastig.