Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

).
. Dat had gewoon nooit mogen gebeuren. 
), dat ze daarom geen cob is. Het ras heet gewoon 'cob'. 
Piaffe schreef:Wat is de 'beste'?

sonjabelgium schreef:Ik heb het gevoel als je niet echt een Cob hebt maar een ander type dat je dan beter voor het NTS kiest omdat je bij het ICS met een "sporthorse" zou zitten dan wat eigenlijk geen basispaard is naar hun omschrijving.
. Het is trouwens maar goed ook dat er wat ander bloed met die friezen gemengd wordt.
. Gelukkig worden niet-gekeurde tinkers niet het land uit gestuurd. Hoewel... in Nederland is toch sinds kort toch een soort 'paspoort' ofzo verplicht?
). Is allemaal nog vrij nieuw, maar voor vragen kun je het beste even naar ICS nederland mailen of bellen.. Tel. 0418 64 25 76 / 06 4540 6143, e-mail Irishcob@planet.nl Die weten veel meer dan ik..
Sonja wis je trouwens dat de keuring voor hengsten (1 jarige, 2 jarige en volwassen) redelijk in de buurt van Belgie gehouden wordt? In Velddriel, en dat ligt vlak boven Den Bosch.
sonjabelgium schreef:Nope, wist ik nog niet. Weet ook niet waar Den Bosch ligt![]()
Wat ik me afvraag, je krijgt daar een paspoort en een chip en een stamboekopname, maar in hoeverre krijg en een beoordeling waaruit je kan uitmaken als je dier kwalitatief hoogstaand genoeg is voor de fokkerij (rekeninghoudend dat het om een twenter gaat). Wanneer is de keuring voor het ICS?