Hier even een (misschien best domme) vraag over het stamboek; Non A.Q.H.A Horse.
Dit staat bij mijn (vermoedelijke kruising) in het paspoort. Het is een pony van bloedtapperij Bouwman. En ik dacht het zal wel een of ander mengelmoesje zijn, en dat is ook helemaal prima! Maar nu kwam ik er dus achter dat bovenstaand in het paspoort staat.
Bouwman geeft aan dat de pony uit een prive merrie kwam (zwarte merrie). Maar door een ander topic kwam ik erachter dat iemand met ook een pony uit hetzelfde bouwjaar /maand als mijn pony die ook van Bouwman af komt te horen heeft gekregen dat haar pony van een zwartbonte hengst af komt. (Paint of Quarter).
Het zou dus mogelijk zijn dat dat ook de papa van mijn merrie is. Al weet ik niet of het kleurtechnisch mogelijk is. Mijn pony is namelijk bruinbont met overwegend wit.
Maar weet iemand wat voor stamboek dat is en wanneer dit op het paspoort van je pony komt. Moet dan een van de ouders goedgekeurd zijn als Quarter of denk ik dan helemaal verkeerd?
Alle beetjes info helpen!
alleen zwart of vos. dus of de moeder klopt niet, of dat is dus niet de vader, die zwartbonte. Of de hengst moet al exteem donkerbruin zijn in plaats van zwart.