Waarom worden Tinkers zo voorgesteld......?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dreeke

Berichten: 2436
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Wolphaartsdijk (Zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:23

Waarom moeten Fjorden eigenaren als trol rond rijden dat heeft NIETS met elkaar te maken!!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:25

haha, ik had er nog nooit zo naar gekeken, maar je hebt idd gelijk,
ik heb zelf ook een tinker gehad, maar heb dit zelf nooit gedaan hoor,
op shows heb ik het ook weleens gezien, met borsttuigen met belletjes eraan enzo, zag dr wel mooi uit, want daar was het wel heel simpel,
ik weet dat mensen heel erg kunnen overdrijven in dingen en dan krijg je er juist afkeer van,

sommige mensen kunnen het wel te erg maken vind ik,
verder ben ik het eigenlijk helemaal eens met superquinta

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:31

Soms zit je misschien wel aan bepaalde thema's vast. De herkomst van een paard (land, cultuur) is dan wel het meest voor de hand liggende thema. Maar is het niet mogelijk om een thema op een andere manier aan te kleden? Wat hier al gezegd is, wel een stukje cultuur, maar ook laten zien wat je met een tinker allemaal kunt?

Beetje off-topic: Persoonlijk krijg ik de koude rillingen als er weer eens ergens een "western"-show gegeven wordt, waar mensen met een postelastiek met veren eronder op hun cap in de rondte crossen, terwijl een soort van cowboy's keihard achter ze aan galoppeert...Scheve mond Helemaal de mensen die er niets van weten (weer) een heel raar beeld krijgt van de sport...

Caira
Berichten: 26083
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:59

Ik had dit topic even op de tinkervereniging gezet! Die hebben ook altijd zo een show, ik dacht, misschien geven ze een reactie! Maar de o zo onpartijdige webmaster daar heeft het meteen verwijdert!

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 18:26

irish_lady schreef:
Ik had dit topic even op de tinkervereniging gezet! Die hebben ook altijd zo een show, ik dacht, misschien geven ze een reactie! Maar de o zo onpartijdige webmaster daar heeft het meteen verwijdert!


wahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhahahahah

sorry kon even niet later hier wel op te reageren..

verder op het onderwerp rassenpraat of rassen haat ga ik niet op in

Linet

Berichten: 704
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Zoetermeer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 00:19

Waarom oordelen jullie als je de show niet eens hebt gezien???

We laten JUIST een hele veelzijdige tinker zien!!

Met een carrousel, aanspanning, sleetje rijden, onder soort springtouwen door. Een paar jaar geleden hebben we juist meer de dressuur kant laten zien.

Als je ons door de jaren heen hebt gezien kan je niet zeggen dat we de paarden achterwege laten en dat we ze niet veelzijdig presenteren.

En ik vind trouwens onze kleding veeeel leuker dan gewoon een dressuur outfit die iedereen al kent.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 01:04

Linet schreef:
Waarom oordelen jullie als je de show niet eens hebt gezien???

We laten JUIST een hele veelzijdige tinker zien!!

Met een carrousel, aanspanning, sleetje rijden, onder soort springtouwen door. Een paar jaar geleden hebben we juist meer de dressuur kant laten zien.

Als je ons door de jaren heen hebt gezien kan je niet zeggen dat we de paarden achterwege laten en dat we ze niet veelzijdig presenteren.

En ik vind trouwens onze kleding veeeel leuker dan gewoon een dressuur outfit die iedereen al kent.


gaat het dan specifiek over jullie sshow?

Linet

Berichten: 704
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Zoetermeer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 01:12

De meeste reacties wel ja.

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 01:34

Ik vond van de tinkershow het meeste PLEZIER uitgaan! en daar hebben we deze paarden toch voor, voor ons plezier...

Kijk nou zelf hoeveel deze meid het uitschreeuwt van de pret!
Afbeelding

Niemand zal dit cowboytje spelen:
Afbeelding
verwarren met serieus western rijden hoor.
Afbeelding
En ze zijn nog CUTE bovendien die Tinkers

en de meiden ook OK dan! *LOL* maar voor die plaatjes moet je zelf maar even kijken op http://www.paardenfoto.nl

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 10:39

Wel leuk dat er veel reacties los komen. Nog even dit, al zijn Tinkers niet mijn soort paarden, ik waardeer ze wel om wat ze zijn. Ik vind dat geen enkel stamboek zich op een stereotiepe manier moet promoten. En nee een Tinker hoeft van mij geen hoogstaande dressuur of een geweldige springproef te laten zien. Voor mij is een Tinker een prima recreatiepaard en vergeet niet elk paard is een edel dier! Daarom wil ik dat dieren in hun waarde gelaten worden en niet als Barbie poppen verkleed worden met kerstlampjes en glitterslingers

Marjolein

Berichten: 11650
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 11:21

Don_Marcello"]

en de meiden ook OK dan! *LOL*
[/quote]
*dankjewel*



[quote="hanna schreef:
Daarom wil ik dat dieren in hun waarde gelaten worden en niet als Barbie poppen verkleed worden met kerstlampjes en glitterslingers


we hebben ze ooit met spuitbussen groen en oranje geverft gaf ook erg leuk effect. Maar in mijn ogen heeft het verkleden niets te maken met het in waarde laten van een paard. De paarden vinden het heerlijk al dat getut en de aandacht die ze ermee krijgen. Ik zie veel liever dit dan dat ik iemand zie trekken en schoppen aan het paard om hem maar mooi te laten lopen. ik denk dat een paard daar meer onder lijdt dan als je ze verkleed. Wij doen ons best om ons paard er opvallend te laten uitzien (alhoewel dat erg moeilijk is als iedereen glitterspuitbusjes gebruikt op hun paard Haha!) maar wij behandelen ons paard wel met respect.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 13:03

Ik heb net even de foto's bekeken. Ik vind het er erg leuk uit zien en fleurig. T zijn ook echt prachtige Tinkers.
Volgens mij heb ik julie dan wel eens op zien treden in Aalten, ik vond dat het leukste gedeelte van de gegeven shows.. (ik heb er nog foto's van Haha! )
Ik vind zo iets 'verrissend' en weer eens iets anders dan al dat stijve dressuur.

Linet

Berichten: 704
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Zoetermeer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 13:55

Toen wij aan het losrijden waren, en er in de bak een carrousel met dressuuroutfit aan het rijden was, was de hele bovenste rij van het publiek naar ons aan het kijken en niet naar de ring.

Het publiek vind het leuk om eens naar iets anders te kijken dan alleen dressuur enz. Iedereen doet dat al!! Dat is echt saai voor het publiek.
We moeten er ook mee rekening mee houden dat er ook niet paardenmensen in het publiek zitten en ook kinderen. En we rijden op verschillende evenementen. Dus het publiek is voor ons heel erg breed.

Ik heb van de meeste mensen die onze show hebben gezien positieve reacties gehoord, dus ik zou zeggen, kom eens kijken bij een van onze shows. Je kan niet oordelen als je het niet gezien hebt.

Dat we elke keer een zigeuner outfit aanhebben is juist herkenbaar voor de mensen, zo krijgen wij ook naamsbekendheid, iets wat je juist wil hebben als je shows geeft.

Stereotiep is het pas als we in de echte ouderwetse zigeunerkleren zouden gaan rijden, nu maken we er een speels geheel van i.p.v. saai.

Bovendien moet je rekening houden met het feit dat het, behalve 1, allemaal manegepaarden zijn. We hebben nu een hele nieuwe show neergezet met maar zo'n 4 keer oefenen. Tuurlijk ziet het er dan rommelig uit, vooral als de paarden de lichteffecten eng vinden Haha!.
Naarmate we deze show vaker hebben gedaan zal het er ook netter uit gaan zien.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 18:50

Dreeke schreef:
Waarom moeten Fjorden eigenaren als trol rond rijden dat heeft NIETS met elkaar te maken!!


tuurlijk wel... beide komen toch uit Noorwegen? Haha!

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 05:13


Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 13:52

Ik vond de aankleding wel leuk hoor. Een tinker een beetje versieren moet kunnen en met die lampjes vond ik erg mooi! Geeft een mooi effect. Ik vond niet dat dat een nadelig effect heeft op het imago van de tinker.
groetjes Cindy

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 19:04

Ik zie er het probleem niet van in? Een showteam maakt een show en daar kom je naar kijken of je komt er niet naar kijken als het je ding niet is .... er is toch altijd iets waar je kan op commentaar leveren, of te dik of te dun of te koud of te warm of te bont of te effen .... Mensen zijn nu éénmaal zo dat ze zelden onverdeeld positief kunnen zijn ... Daarom is het zo dat men spreekt over het mensenDOM en het dierenRIJK Knipoog

Pluutje

Berichten: 5625
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 14:55

Ik heb zelf een tinker gehad voor een maand. Ik houd er wel van om met iets aparts toch dressuur te rijden. Het zou denk ik wel leuk zijn om bij een show een dressuur lopende tinker te laten zien.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 15:36

Ik kan me wel vinden in de mening van super_quinta.
Enne..
Mooie foto's hoor!
Jammer dat ik de show niet gezien heb.

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 23:03

vond het bij Paard&Koets wel ontzettend leuk dat ze ryon o'malley lieten springetouwen onder de man en laten stijgeren aan lange lijnen. Dat was toch niet echt Zigeunerachtig ....ennuuh het klopt wel dat het verder wel een beetje erg ziguenerachtiger was, maar een carroussel rijden is ECHT helemaal niks waren er maar liefst 5 van verschillende rassen, hoezo afgezaagd!!! dus beetje ziguener, beetje dressuur,beetje vrijheidsdressuur,beetje springen vanalles wat dat zou wel heel erg tof worden!!!!! maar vond nu Ryon toch wel héeéél erg spetteren!!!!!!!!!!

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 23:04

5 verschillende raspromoties op paard & koets die dus hun paarden lieten zien dmv carroussel!!!!!!!!!!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 23:21

vanavond keek ik 'Allo 'Allo en wat zag ik...??? een tinker voor een zigeunerwagen en wat spelers van de serie verkleed als... zigeuners... sorry mensen maar het leed is dus allang geschied. Haha!