het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 23:53

Hoi, wat een stilte in het schwarzwaldertopic :O

Ik heb een tijdje in twijfel gezeten of ik hem eerst voor de wagen zou zetten of onder het zadel zou gaan beleren. Eerst wilde ik hem echt voor de wagen hebben omdat hij dan mooi sterker kan worden voordat ik er op zou stappen. Helaas heb ik hier niet de hulp en het terrein om hem zelf te beleren voor de wagen, dus toch maar de keuze om hem onder het zadel te gaan beleren.

Gelukkig een zadel gevonden, al denk ik dat hij hier wel snel uit gaat groeien (gelukkig heb ik zelf ooit de msfc opleiding gedaan, dus kan redelijk makkelijk wat aanpassen)
Nu bezig met longeren met het zadel, maar dat vind hij geen probleem. Ook het stilstaan naast het opstapblok gaat goed en heb ik al een beetje gehangen op hem. Hij geeft geen kick, dus we gaan het rustig verder opbouwen.

Afbeelding

Hoe gaat het met jullie schwarzwalders?

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 10:33

Sasika wat een topper! Ze zeggen ook altijd dat ze zadelmak geboren worden, kqn er alleen maar gelijk in geven. Zo zijn wij ook met megan bezig gegaan, maar staan nu even paar weken stil.. we hebben gelukkig alle tijd dus dat scheelt :)

Verder gaat het met mijn dames goed, ze zijn echt teddyberen op het moment <3

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 13:17

BianCatjee schreef:
Sasika wat een topper! Ze zeggen ook altijd dat ze zadelmak geboren worden, kqn er alleen maar gelijk in geven. Zo zijn wij ook met megan bezig gegaan, maar staan nu even paar weken stil.. we hebben gelukkig alle tijd dus dat scheelt :)

Verder gaat het met mijn dames goed, ze zijn echt teddyberen op het moment <3



Ja hij doet het zo leuk! Helemaal trots!

Juist goed dat jullie er alle tijd voor nemen. Uiteindelijk heb je nog jaren plezier van je paard :)

Jaaa ze zijn zo leuk als teddybeer! Gijn dat ze goed gaan.

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 21:17

Knappe Moses, wat leuk!
Hier rustig. Jupp heeft een klap gehad tegen zijn bil/dij van zijn vriend, en is al twee weken kreupel. Flinke bloeduitstorting, die ik gelukkig zelf met lasertherapie en medical tape kan behandelen. Het gaat goed vooruit, maar uiteraard wacht ik tot hij helemaal OK is, voor ik hem terug aan het werk zet.
Wel balen, want ik wilde net het rijden weer oppakken, maar ach, het is gelukkig van tijdelijke aard en lijkt niet ernstig. Ondertussen wandelen we fijn samen, en werkt hij een beetje aan de hand. To be continued!!

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 21:31

Sasika ja dat is zeker waar!
Heb je al een idee wanneer je het bekeren voor de kar zou willen doen? (Bepaalde tijd of maakt het niet echt uit)

Dierfysio jeetje dat is knap balen! Wel fijn dat je het zelf kunt behandelen. Nu maar duimen dat hij gauw de oude weer is :)

daaf4ever
Berichten: 2729
Geregistreerd: 30-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 21:49

Knapperd hierboven! Succes met het beleren.

Balen van Jupp joh. Werken aan de hand is altijd goed, maar als je eenmaal plannen hebt om het rijden op te pakken wil je dat natuurlijk gewoon graag doen! Wel heel fijn dat je hem zelf kunt behandelen inderdaad.


Hier staat Mack volledig op zwangerschapsverlof. Knap he, voor een ruin.. :')
Nee ik ben zelf 17 december uitgerekend en momenteel kom ik alleen nog dagelijks voor zijn stal, een borstel over zn TEDDY vacht te halen en om te knuffelen. Als ik eenmaal bevallen ben en zelf weer een beetje op de been ben, is meneer aan de beurt! ~~}>

Love_Rosie

Berichten: 1497
Geregistreerd: 01-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 22:39

Ze vinden het volgens mij alleen maar leuk en interessant dat ze wat met je mogen gaan doen :j .

Ik zit eindelijk weer een beetje op Ot.
Tijd alleen maar gelongeerd en zag op gegeven moment dat ie weer beter/losser begon te worden.
Nu longeer ik hem eerst en stap er daarna op. Omdat ik zelf erg last van m'n spieren & gewrichten blijf
houden is dat nu even de beste oplossing. Heb vandaag en gister eindelijk weer lekker kunnen rijden en met een fijn gevoel afgestapt.
Of ie zelf toch iets van een flinke glijpartij in het land heeft gemaakt en daardoor gigantisch stijf was..
Eerste 10 minuten steeds heel stijf en strak en ik kon bijna niet linksom afwenden. Had echt een blok beton waar ik dan aan liep te trekken. Heel erg frustrerend als het een tijdje terug nog zo lekker ging.
Gelukkig loopt ie nu vanaf het begin al stuk beter.

Wel grappig is dat er blijkbaar wel weer een kwartje is gevallen ondertussen; ik kan em ineens zonder teveel moeite in schoudervoor/ sb op de middellijn houden & daarop omstellen naar andere buiging. De hoeveelheid
waarin hij het nu redt om te buigen en het tempo daar bij gaat ineens ook veel makkelijker.
We gaan de goede kant weer op *\o/* .

Nu hopen dat het weer een beetje acceptabel blijft om door te kunnen rijden :roll:
Kunnen we mooi richting M1 gaan trainen en zo gauw het beter weer wordt weer eens starten.
Hoef ik hem (en mezelf) nu niet aan te doen met z'n dikke vacht.

Als hij z'n haar mooi plat heeft denk je 'oh dat valt best mee met dat haar, deken helpt toch wel'
En dan dag erna heeft ie het uit staan en vraag je je af waar al dat haar vandaan komt -O- :')

Afbeelding


Ik heb (na 10 jaar met dezelfde chaps en schoenen te hebben gereden) m'n eerste eigen rijlaarzen gekocht *\o/* . Ze staan nog in productie, hoop ze ergens in Februari te hebben.
Dit gaan ze worden; alleen dan zonder lak op de neus en hiel aangezien ik daar toch binnen een week een kras op heb :+ . Ben erg benieuwd, liet altijd m'n chaps eerst door m'n moeder inrijden voordat ik ze zelf aan deed dus dit gaat nog wel even pittig worden :').
Cadeautje aan mezelf voor m'n mooie cijferlijst voor eerste schooljaar :o. Je moet jezelf toch af en toe belonen voor hard werken :D
Afbeelding

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:48

Dierfysio, wat balen van jupp zeg -O- hopelijk loopt hij snel goed!

Biancaatje, eigenlijk wil ik hem dan van het voorjaar laten beleren voor de wagen, maar dat is even afhankelijk van of ik het toch zelf ga doen of dat ik het laat doen. Ik ga wel van de winter de bak met hem slepen, kijken hoe hij dat vind. Dan is de kar er achter hangen een makkie van het voorjaar.

Daaf4efer! Succes met de laatste loodjes!!!

Loverosie Dat idee heb ik ook wel dat ze graag wat willen doen! Zo grappig

Mooi laarzen zeg!

Ik ben dalijk heel erg benieuwd met het trainen van een schwarzwalder onder het zadel, heb voornamelijk kwpners en/of barokke paarden gereden. Ben benieuwd wat ik dalijk tegenkom.

Fijn dat je weer een beetje met hem aan de slag kan gaan. Leuk om te lezen dat je voor de M1 gaat.

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 17:11

Daaf4ever haha dat vind Mack vast niet erg om zwangerschapsverlof te hebben als ruin zijnde :9
Spannend! Succes met de laatste loodjes +:)+

Love_rosie wat fijn dat je weer lekker gereden hebt! En extra fijn dat het weer een stuk beter gaat met rijden. Wauw mooie foto met die regenboog <3 groot gelijk om jezelf af en toe eens te belonen! Ben erg benieuwd hoe ze worden, maar dan show je ze vast wel even hier?
Zelf 1x leren laarzen aangeschaft, maar echt niks voor mij dus heb ze in nieuwstaat weer verkocht.. doe mij maar soepele laarzen op jophurs met chaps O:)

Sasika leuk vooruitzicht! Ja dat zou wel een handige voorbereiding zijn op de kar, denk dat ik dat ook maar eens ga doen met maquavinci om toch een stapje verder te gaan met het tuig. (En scheelt mij een hoop trekwerk om de bak te slepen, ik heb een strakvlak om de bak te slepen, met de hand dus..)
Wat is het slimste om er als eerst achter te hangen? Lees vaak of een balk of een autoband.. iemand tips?

Nativa

Berichten: 1129
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Stuttgart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 17:35

Hey :D

Mag ik me ook melden? Ik heb een schwarzwälder als bijrijdpaard. Beestje heet Baldur, maar komt uit de R-lijn. Het is een 14jarige ruin. Eigenaresse doet dressuur en "we" (= Zij rijd, ik groom) zijn sinds kort met Endurance begonnen waar Baldur al aardig wat Arabieren en volbloeden achter zich kon laten op ritten rond de 40km :D Ik zelf rij voornamelijk buiten met hem of doe grondwerk.

Afbeelding

Afbeelding

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 17:45

Biancaatje, ik begin zelf altijd met een autoband, waar ik een zweng aan vast maak zodat het paard mooi tussen de strengen blijft. Maar uiteindelijk hang ik er een pallet achter zodat ik de bak kan vlakken Haha. Zeker van de winter handig.

Wel raad ik aan om er veiligheidsluitingen aan te doen en iemand erbij te hebben die even naast het paard kan lopen, maar dat spreekt voorzich

Welkom Nativa, leuk veelzijdig paard rijd je bij!

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 17:58

Nativa welkom! Wat een leuke Fuchs en lekker veelzijdig met hem bezig!

Sasika oh ja dat is wel verstandig anders gaan die strengen zo naar elkaar toe.. veiligheidssluitingen is wel een handige tip, daar ga ik eens even naar op zoek!
Ja er zal altijd iemand bij zijn wanneer ik met haar en het tuig aan de gang ga :)

Anoniem

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 14:26

Hoi! Ik ben op dit topic gestuit omdat ik nogal fan ben van koudbloeden en dan Shires, Clydesdales en SF's in het bijzonder :) . Ik heb een aantal vragen over de SF, ik hoop dat dat hier kan!

Ik heb geen ervaring met eigen paarden, ben pas recentelijk begonnen op een privestal met het rijden en verzorgen van een privepaard. Daarvoor vrij laat in de paardenwereld komen rollen (was 14) en altijd op maneges gereden. Maar het doel voor later ligt er zéker. Ben nu 24, dus nog een heel leven met eigen paarden voor me! Maar als ik dus onwetend over kom, sorry, maar wil heel graag leren! Dit wil ik graag weten over de SF:

- Hoe is het karakter?
- Hoe zijn ze onder het zadel? Loom, fris, alert, meer aandrijven dan afremmen of andersom?
- Kunnen SF ook prima western (in)gereden worden, of liever niet ipv bouw oid?
- Wat ben je gemiddeld maandelijks kwijt aan het onderhoud van een SF, als je alleen ruwvoer geeft met slobber etc?
- Kunnen SF's makkelijk onbeslagen staan of beter wel beslagen?
- Zijn het over het algemeen allemansvrienden of eenkennig?
- In welke regionen moet ik denken qua aanschafprijs? Voor een veulen, een beleerd jong paard en een volwassen paard?

Ik hoop dat ik geen stomme vragen heb gesteld, nogmaals, ik wil graag leren! Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen! Wat een prachtige paarden zijn het toch! :D <3

Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 17:29

Leuk dat je geinteresseerd bent in een fuchs! Eens kijken welke vragen ik kan beantwoorden...

- Hoe is het karakter?
Schwarzwalders zijn doorgaans rustige, vriendelijke paarden. De meesten zijn dol op aandacht en knuffelen en er wordt wel gezegd dat ze beleerd geboren worden, zo makkelijk zijn ze. Wel weet die van mij bijvoorbeeld heel goed wat ze wil en als ze een plannetje heeft, moet je wel heel overtuigend zijn om daar een stokje voor te steken. Bijvoorbeeld stilstaan voor het hek van de bak als het regent...

- Hoe zijn ze onder het zadel? Loom, fris, alert, meer aandrijven dan afremmen of andersom?
Ik weet niet hoe het bij andere paarden is of dat ik toevallig een wat pittiger model heb, maar die van mij wil op buitenrit wel eens wat drammerig worden. Nu ik haar eenmaal doorheb gaat het eigenlijk altijd goed, maar bij anderen wil ze nog wel eens zelf het tempo bepalen :+

Verder is ze in de bak precies goed, soms iets aan de langzame kant maar na een paar overgangen is dat weer klaar. Wel moet ze het werk echt leuk vinden, anders wordt ze soms vervelend.

- Kunnen SF ook prima western (in)gereden worden, of liever niet ipv bouw oid?
Ik rijd die van mij meer western dan dressuur, dus ja, dit kan prima.

- Wat ben je gemiddeld maandelijks kwijt aan het onderhoud van een SF, als je alleen ruwvoer geeft met slobber etc?
Slobber zou niet mijn keuze zijn voor een schwarzwalder, liever een vitaminebrok met weinig suiker en zetmeel omdat dit zo'n type paard is wat groeit op lucht maar wel makkelijker gevoelig is voor teveel suiker. Pas dus ook op met rijk gras en verdiep je in hoe je hoefbevangenheid e.d. kunt herkennen en voorkomen.

Verder kan ik je niet zoveel helpen qua prijs per maand, hangt er helemaal van af waar je je paard stalt.

- Kunnen SF's makkelijk onbeslagen staan of beter wel beslagen?
Mijn merrie wordt natuurlijk bekapt (ik houd zelf onder begeleiding de hoeven bij) en zij weet met alle ondergronden wel raad. Gevoelig is ze eigenlijk nooit en ze heeft zolang ik haar heb altijd al stevige hoeven gehad. Doodzonde om daar een ijzer onder te doen ;)

- Zijn het over het algemeen allemansvrienden of eenkennig?
Mijn merrie is naar ieder mens vrolijk en vriendelijk maar als ik iemand mee heb, blijft ze wel heel duidelijk op mij gericht, zelfs als andere mensen lekkers hebben.

Met andere paarden is ze heel kieskeurig met wie ze wel leuk vindt en wie niet. Als de groep haar niet ligt, zoekt ze de andere paarden niet op. Ze maakt wel makkelijk kennis met nieuwe paarden (al houdt dat soms in dat ze dat andere paard gewoon negeert terwijl ze haar eigen ding doet). Ik weet alleen niet of dit een dingetje is van specifiek mijn merrie of dat het een merrieding is of dat het een schwarzwalder ding is...

- In welke regionen moet ik denken qua aanschafprijs? Voor een veulen, een beleerd jong paard en een volwassen paard?
Ik denk zo dat je moet denken aan 3000-6000 euro


Al met al heb ik aan die van mij een eigenwijze maar bijzonder lieve merrie. Als je met dat eigenwijze goed om weet te gaan, heb je er echt een top paard aan. Voor mij betekent dat dat Runa heel veel mag en dat er weinig echt moet, maar juist met die instelling ben ik veel verder met haar gekomen en vindt ze het alleen maar leuker om met mij iets te doen. :)

grizzlybear

Berichten: 361
Geregistreerd: 28-02-17

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 17:55

ah zo'n leuk topic! Ik heb vroeger een tijdje een Fuchs gereden. Heerlijk beestje was het.. Echt mijn eerste paardenliefde

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 18:42

Runa schreef:
Leuk dat je geinteresseerd bent in een fuchs! Eens kijken welke vragen ik kan beantwoorden...

- Hoe is het karakter?
Schwarzwalders zijn doorgaans rustige, vriendelijke paarden. De meesten zijn dol op aandacht en knuffelen en er wordt wel gezegd dat ze beleerd geboren worden, zo makkelijk zijn ze. Wel weet die van mij bijvoorbeeld heel goed wat ze wil en als ze een plannetje heeft, moet je wel heel overtuigend zijn om daar een stokje voor te steken. Bijvoorbeeld stilstaan voor het hek van de bak als het regent...

- Hoe zijn ze onder het zadel? Loom, fris, alert, meer aandrijven dan afremmen of andersom?
Ik weet niet hoe het bij andere paarden is of dat ik toevallig een wat pittiger model heb, maar die van mij wil op buitenrit wel eens wat drammerig worden. Nu ik haar eenmaal doorheb gaat het eigenlijk altijd goed, maar bij anderen wil ze nog wel eens zelf het tempo bepalen :+

Verder is ze in de bak precies goed, soms iets aan de langzame kant maar na een paar overgangen is dat weer klaar. Wel moet ze het werk echt leuk vinden, anders wordt ze soms vervelend.

- Kunnen SF ook prima western (in)gereden worden, of liever niet ipv bouw oid?
Ik rijd die van mij meer western dan dressuur, dus ja, dit kan prima.

- Wat ben je gemiddeld maandelijks kwijt aan het onderhoud van een SF, als je alleen ruwvoer geeft met slobber etc?
Slobber zou niet mijn keuze zijn voor een schwarzwalder, liever een vitaminebrok met weinig suiker en zetmeel omdat dit zo'n type paard is wat groeit op lucht maar wel makkelijker gevoelig is voor teveel suiker. Pas dus ook op met rijk gras en verdiep je in hoe je hoefbevangenheid e.d. kunt herkennen en voorkomen.

Verder kan ik je niet zoveel helpen qua prijs per maand, hangt er helemaal van af waar je je paard stalt.

- Kunnen SF's makkelijk onbeslagen staan of beter wel beslagen?
Mijn merrie wordt natuurlijk bekapt (ik houd zelf onder begeleiding de hoeven bij) en zij weet met alle ondergronden wel raad. Gevoelig is ze eigenlijk nooit en ze heeft zolang ik haar heb altijd al stevige hoeven gehad. Doodzonde om daar een ijzer onder te doen ;)

- Zijn het over het algemeen allemansvrienden of eenkennig?
Mijn merrie is naar ieder mens vrolijk en vriendelijk maar als ik iemand mee heb, blijft ze wel heel duidelijk op mij gericht, zelfs als andere mensen lekkers hebben.

Met andere paarden is ze heel kieskeurig met wie ze wel leuk vindt en wie niet. Als de groep haar niet ligt, zoekt ze de andere paarden niet op. Ze maakt wel makkelijk kennis met nieuwe paarden (al houdt dat soms in dat ze dat andere paard gewoon negeert terwijl ze haar eigen ding doet). Ik weet alleen niet of dit een dingetje is van specifiek mijn merrie of dat het een merrieding is of dat het een schwarzwalder ding is...

- In welke regionen moet ik denken qua aanschafprijs? Voor een veulen, een beleerd jong paard en een volwassen paard?
Ik denk zo dat je moet denken aan 3000-6000 euro


Al met al heb ik aan die van mij een eigenwijze maar bijzonder lieve merrie. Als je met dat eigenwijze goed om weet te gaan, heb je er echt een top paard aan. Voor mij betekent dat dat Runa heel veel mag en dat er weinig echt moet, maar juist met die instelling ben ik veel verder met haar gekomen en vindt ze het alleen maar leuker om met mij iets te doen. :)


Top! Dit klinkt meer en meer als het ideale paard voor mij. Ik deel je visie van weinig echt moeten. En zelfs al zal mijn paard wel echt even iets moeten, dan probeer ik dat welwillend voor elkaar te krijgen en niet met dwang.

Ik zie dat ik de vraag over voer heel stom heb gesteld, want ik bedoelde meer 'ben je voor een SF maandelijks aan ruwvoer significant meer geld kwijt dan aan een warmbloed'? Er zijn namelijk mensen die zeggen dat het véél duurder is (dat het maandelijks al gauw 30 euro scheelt bijvoorbeeld) maar er zijn ook mensen die zeggen dat er bijna geen verschil tussen zit! Krachtvoer wil ik sowieso niet geven (tenminste, zo sta ik er nu in) omdat ik recreatief aan de slag wil en mijn paard niet vol wil proppen met sporteten terwijl hij dat helemaal niet nodig gaat hebben. Tenzij iemand met een supergoed argument vóór aankomt, dan zal ik het natuurlijk heroverwegen!

Ben blij dat ze doorgaans niet beslagen hoeven te worden, dat was ook mijn doel!

Nog even qua rijden: gooien ze hoog op? Sommige koudbloeden doen dat natuurlijk ivm bouw.

Super bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen trouwens @runa!

Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 18:51

Ah, zo bedoel je. Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel het scheelt aan hooi per maand. Mijn merrie staat namelijk op een pensionstal war dat allemaal bij de prijs inbegrepen is. Misschien dat iemand anders die vraag kan beantwoorden? :)

Over dat opgooien; Runa gooit niet zo hoog op en volgens mij hebben de meeste fuchsen redelijk vlakke gangen.

Graag gedaan!

Zijn er trouwens nog meer fuchsen in de sneeuw op de foto gezet afgelopen week? :D

Hier is afgelopen maandag een vriendin langsgeweest om mij en Runa op de foto te zetten, dus ik had voor de gelegendheid maar wat leuks aangetrokken 8-)
Afbeelding
Afbeelding
(en op haar insta staan nog een paar! https://www.instagram.com/bmaarsingh/?hl=nl )
Laatst bijgewerkt door balance op 24-04-19 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Gebruikersnaam verwijderd op verzoek

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 19:00

Runa wat een super leuke foto's!! Ook ik heb foto's gemaakt van mijn dames :D alleen staan die thuis op de laptop haha.

[xx] ik had gezien dat runa al beantwoord had daarom dacht ik dan hoef ik dat niet meer te doen haha.
Ook mijn dames hebben vlakke hangen en gooien niet hoog op. Fijn te rijden, erg werkwillig maar houden wel van afwisseling, zo vind mijn oudste springen en buitenrijden super leuk, altijd in de bak vind ze saai. De jongste kent alleen de bak want die is nog niet volledig beleerd :)

Kwa hooi.. Ik sta op een privé stuk en doe alles zelf. Er zijn geen andere paarden aanwezig. Mijn dames staan in principe volledig op onbeperkt hooi. Ik voer ongeveer iets meer dan een midi baal per week (lastig uitrekenen bij mij want er staat een hooibaal bij de stallen en een hooibaal buiten) dus het is wel wisselend hoeveel balen ik kwijt ben. Maar ik ben gemiddeld 6 midi balen hooi kwijt per maand :)
Laatst bijgewerkt door balance op 24-04-19 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Gebruikersnaam op verzoek verwijderd

Love_Rosie

Berichten: 1497
Geregistreerd: 01-06-12

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 20:32

Ze zijn qua ruwvoer niet meer nodig dan een ander paard. Kijk wel naar de kwaliteit hooi en gras en voer evt nog wel vitamines oid bij.

Kwa gangen; ze gooien echt niet hoog op, het zijn net luie stoelen.
Onder het zadel wisselt bij mij een beetje. Buiten kan hij wel druk en vooral heel sterk worden; als ik terug rij over de weg waar ik langs ben gekomen dan wordt ie vervelend en mag ik remmen in de bosjes. Ze zijn heel erg lief en welwillend maar heel (heel heel) erg sterk.

Ik had overigens ook niet gereageerd omdat ik verder niet echt iets had toe te voegen

Anoniem

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 01:28

Super bedankt voor jullie antwoorden, en wat een prachtig paard is Runa!

Anoniem

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 22:27

Twee Fuchsjes op de Wikifoto van de dag :D sorry vond ik even leuk om te delen :P

Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 22:48

Dankjewel Biancaatje! Ik ben stiekem ook wel benieuwd naar de foto's van jouw Fuchsen! :D

En ik zag de fuchsen op de voorpagina ook inderdaad! Mooi gezicht :)

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 23:32

Runa ik ga morgen even achter de laptop om er een paar hier te plaatsen +:)+
Heb ze normaal gesproken wel op mijn telefoon staan, maar het geheugen zit vol.. en die van mijn externe schijf ook.. :')

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 23:33

Ik zie geen fuchsen in uitgelicht.. of was dat gister?

Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 23:34

Leuk! Ik ben benieuwd! Zit jouw telefoongeheugen ook vol met fuchs-foto's toevallig? :D

En ze staan bij mij bij de Wikifoto van de dag :)