het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lizenlotte
Berichten: 411
Geregistreerd: 17-01-20

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 08:47

Wat grappig, ik kom uit 'tVjenne maar heb ook een paar jaar in Almelo gewoont en heb daar op het mbo gezeten.
Hoe zou jij het karakter van jouw fuchsen beschrijven?

Anna224
Berichten: 120
Geregistreerd: 20-01-22

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 08:50

Vjenne, Vriezenveen, haha Mijn Fuchsen zijn lief, aanhankelijk kan er fijn mee kroelen en knuffelen het zijn 2 heel lieve paarden :D

KB12
Berichten: 517
Geregistreerd: 01-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 08:56

Lizenlotte schreef:
Anna224 idd fijn dat het jou ook goed bevalt aan deze kant van de grens, houden zo! Ik moest Wel een beetje lachen om biancatjees opmerking over zo ver verhuizen, want als ik het goed begrepen heb ben jij ook gewoon een tukker die de grens overgehopt is waardoor je gewoon nog steeds bij je Familie en vrienden in de buurt zit of niet?
Wat een heerlijk vooruitzicht dat je vriend thuis komt morgen, geniet van elkaar. En dan kunnen jullie dus ook eindelijk jullie bruiloft gaan plannen binnenkort, wat een fijne vooruitzichten heb je! :-)

Nu weer even terug naar de fuchsen: ik weet niet waarom maar dat paard wat hier redelijk in de buurt te koop staat blijft steeds door mijn hoofd spoken terwijl hij eigenlijk niet aan mijn plaatje voldoet.. (niet ingereden en toch bang dat hij te klein gaat zijn omdat hij niet zo heel breed is, ondanks zijn 1.50. Ik vind het echt moeilijk inschatten vanaf een Foto merk ik en uitproberen kan dus niet.. Ik kan hem zelf niet inrijden maar heb evt. wel een mogelijkheid om hem daar waar ik hem wil stallen in te laten rijden door de dochter van een vriendin. Help! Wat zouden jullie doen? Ik wil wel een linkje plaatsen maar weet niet of dat mag hier?



Ik zou toch eens gaan kijken naar hoe hij in het echt is. Ik was ook opzoek naar een grote fuchs, wat ouder, en ingereden. Ik kwam thuis met een 2 jarige hengst die nog niet echt in de hand was geweest. Uiteindelijk is hij getransformeerd naar formaatje joekel en is hij echt heel erg lief en leergierig.

Lizenlotte
Berichten: 411
Geregistreerd: 17-01-20

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 09:01

Het gaat om een advertentie met id 3031195 op ehorses, wie mee wil kijken. Anna224 jouw ene paard begint ook met een W, heeft ze toevallig dezelfde voorouder als het paard in mijn advertentie?

KB12 ms heb je ook wel gelijk ook, ik heb de verkoper iig een bericht gestuurd en mijn situatie en ervaring verteld en gevraagd of hij denkt dat zijn paard bij mij zou kunnen passen of niet. Hij heeft hem zelf gefokt en het paard is al 3 dus hij zou dat toch wel moeten kunnen inschatten lijkt me?

Anna224
Berichten: 120
Geregistreerd: 20-01-22

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 09:04

Waar komt jou paard weg dan Lizenlotte, mijn vriend heeft ze gekocht in Pleidelsheim vlakbij Stuttgart als cadeautje voor mijn verjaardag :D

Lizenlotte
Berichten: 411
Geregistreerd: 17-01-20

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 09:15

jij bent nogal voortvarend Anna224, hij is (nog?) niet van mij hoor ;-) deze staat in Emsburen, maar de moeder komt van een fokker uit Ankum bij Osnabrück. De vader van dit paard is Wildfuchs.

Anna224
Berichten: 120
Geregistreerd: 20-01-22

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 09:19

Ik ga mijn dochtertje haar flesje even geven, ik kom vanavond nog wel even terug. Ik ben helemaal blij dat mn lieve vriend morgen thuis is voor een week :D <3

Freekfuchs
Berichten: 121
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Ergens op Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 09:54

Lizenlotte schreef:
Anna224 idd fijn dat het jou ook goed bevalt aan deze kant van de grens, houden zo! Ik moest Wel een beetje lachen om biancatjees opmerking over zo ver verhuizen, want als ik het goed begrepen heb ben jij ook gewoon een tukker die de grens overgehopt is waardoor je gewoon nog steeds bij je Familie en vrienden in de buurt zit of niet?
Wat een heerlijk vooruitzicht dat je vriend thuis komt morgen, geniet van elkaar. En dan kunnen jullie dus ook eindelijk jullie bruiloft gaan plannen binnenkort, wat een fijne vooruitzichten heb je! :-)

Nu weer even terug naar de fuchsen: ik weet niet waarom maar dat paard wat hier redelijk in de buurt te koop staat blijft steeds door mijn hoofd spoken terwijl hij eigenlijk niet aan mijn plaatje voldoet.. (niet ingereden en toch bang dat hij te klein gaat zijn omdat hij niet zo heel breed is, ondanks zijn 1.50. Ik vind het echt moeilijk inschatten vanaf een Foto merk ik en uitproberen kan dus niet.. Ik kan hem zelf niet inrijden maar heb evt. wel een mogelijkheid om hem daar waar ik hem wil stallen in te laten rijden door de dochter van een vriendin. Help! Wat zouden jullie doen? Ik wil wel een linkje plaatsen maar weet niet of dat mag hier?


Die van mij was toen hij jong was ook niet zo breed, maar die is echt de afgelopen jaren nog wat gegroeid en uitgezwaard (tot hij ongeveer 9 jaar was). Dat uitzwaren tot latere leeftijd zie ik ook bij andere fuchsen hier in de omgeving, dus ik zou gewoon gaan kijken :D

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 12:57

Anna lekker genieten van je mannetje straks thuis!! Even lekker de tijd met elkaar :D

Lizenlotte haha ja sorry ik denk dan altijd dat het een flink stuk is maar dat valt dus wel mee als ik het begrijp :')

Ik zou zeker gaan kijken als ik jou was, op een foto is toch lastiger beoordelen. En voor de verkoper ook lastig om het paard op de foto te krijgen zoals hij is (ook kwa breedte etc bedoel ik dan).

Ik zit sinds 2009 in de Fuchsen en mijn ervaring is dat ze pas na hun 4e levensjaar echt nog uitzwaren. Mijn merrie was in het begin ook vrij rank maar nu echt een flinke tank.

Helaas loopt het hier even niet zoals gehoopt en ben ik ineens met spoed op zoek naar een nieuwe stalling.. Megan haar PSSM monster is opgestuurd, nu in afwachting van de uitslag...

Lizenlotte
Berichten: 411
Geregistreerd: 17-01-20

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 13:03

Wat oliebol biancatjee dat het nu even niet lekker loopt met Megan, hopelijk vind je snel een nieuwe stalling en krijg je de pssm test negatief terug..
Dat ver weg wonen valt idd wel mee ja, ik woon maar 15 km van NL af.

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 13:06

Lizenlotte haha ja en dan ligt het er ook nog aan waar je uit Nederland vandaan komt, ik zit bijvoorbeeld echt in midden Nederland dus dan vind ik dingen al snel ver weg :')

Ja echt flink balen.. wist wel dat ik iets anders wilde maar ben nu sinds vanmorgen verplicht om per volgende maand ergens anders heen te gaan.. en de PSSM test hoop ik inderdaad negatief terug te krijgen..

Lizenlotte
Berichten: 411
Geregistreerd: 17-01-20

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 13:11

Volgende maand al? Als in mei, dus over 3 weken? Jeetje zeg! Ik heb natuurlijk geen idee van hoe de stallingsmogelijkheden zijn bij jou, ik heb Keuze genoeg hier maar is zo snel van stal wisselen ook wel te doen in jouw omgeving?

Freekfuchs
Berichten: 121
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Ergens op Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 13:20

BianCatjee schreef:
Helaas loopt het hier even niet zoals gehoopt en ben ik ineens met spoed op zoek naar een nieuwe stalling.. Megan haar PSSM monster is opgestuurd, nu in afwachting van de uitslag...


Balen zeg! In welke omgeving zoek je stalling?
Hopen dat de PSSM test negatief terug komt! Wat is de reden dat je haar laat testen?

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 13:48

Lizenlotte jep dat klopt.. per 1 mei ergens anders..
Nou helaas zijn er 3 stallen die stoppen waardoor er heel veel nu vol staat of wachtlijst heeft.. dus het is bijna niet te doen of je betaald je scheel.

FreekFuchs omgeving Odijk (Utrecht)
De reden dat ik haar laat testen is omdat ze al langdurig af en aan niet zuiver loopt.. ze is in december voor kreupelheidsonderzoek geweest, aansluitend echo's en stuk of 14 foto's gemaakt maar daar kwam allemaal niks uit. Ik heb toen op de facebook van de Fuchsen een bericht geplaatst of iemand het gedrag van haar herkende of raad wist wat te doen en toen kwam iemand met precies hetzelfde en momenteel het onverklaarbare wegrennen en die bleek PSSM te hebben.
En ik dacht, baat het niet dan schaadt het niet.. enige waar ik echt heel erg van zou balen is als ze positief blijkt en ik geen veulentje meer zou kunnen fokken :(

Anna224
Berichten: 120
Geregistreerd: 20-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 16:24

BianCatjee we gaan ook lekker genieten als gezinnetje morgen, voor een hele week. Kijk er erg naar uit :D zie ik mijn mannetje weer in zijn sexy uniform :P vind het wel wat hebben haha :P En kan hij zijn dochtertje eindelijk in zijn armen houden :D

Anna224
Berichten: 120
Geregistreerd: 20-01-22

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 16:36

Lizenlotte woon jij in Niedersachsen of ook Nordrhein-Westfalen als ik mag vragen ? :D

Freekfuchs
Berichten: 121
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Ergens op Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 17:00

BianCatjee schreef:
Lizenlotte jep dat klopt.. per 1 mei ergens anders..
Nou helaas zijn er 3 stallen die stoppen waardoor er heel veel nu vol staat of wachtlijst heeft.. dus het is bijna niet te doen of je betaald je scheel.

FreekFuchs omgeving Odijk (Utrecht)
De reden dat ik haar laat testen is omdat ze al langdurig af en aan niet zuiver loopt.. ze is in december voor kreupelheidsonderzoek geweest, aansluitend echo's en stuk of 14 foto's gemaakt maar daar kwam allemaal niks uit. Ik heb toen op de facebook van de Fuchsen een bericht geplaatst of iemand het gedrag van haar herkende of raad wist wat te doen en toen kwam iemand met precies hetzelfde en momenteel het onverklaarbare wegrennen en die bleek PSSM te hebben.
En ik dacht, baat het niet dan schaadt het niet.. enige waar ik echt heel erg van zou balen is als ze positief blijkt en ik geen veulentje meer zou kunnen fokken :(


Helaas zit ik niet in die omgeving dus kan je niet helpen, sorry.
Wat balen zeg dat ze niet altijd zuiver loopt, duimen dat het iig geen PSSM is..

Lizenlotte
Berichten: 411
Geregistreerd: 17-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 17:23

Anna224 ik ga bij Ootmarsum de grens over, Niedersachsen dus. Ik las trouwens dat er volgende maand een fuchsenrit word georganiseerd in Ootmarsum,jammer dat ik (nog) niet mee kan rijden dan :( hopelijk word zoiets vaker georganiseerd in de toekomst en kan ik dan wel mee..

Lizenlotte
Berichten: 411
Geregistreerd: 17-01-20

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 19:31

Zo, ik heb eens even de eigenaren van de voorouders van het paard wat te koop staat gevraagd naar het karakter van hun paard en de vraag gesteld of hun denken dat een nakomeling van hun paard geschikt zou kunnen zijn voor mij. Natuurlijk heb ik ook de eigenaar van het paard zelf dezelfde vraag gesteld, maar hoor ook graag de mening over de lijn in dit paard van mensen die geen belang hebben bij verkoop van het paard.. vandaar.

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 21:07

Lizenlotte altijd fijn om ook karakter informatie van ouderdieren te weten :)

FreekFuchs geen probleem, toch lief dat je mee wilde denken!

Anna groot gelijk! Lekker genieten en wat zal dat een fantastisch moment zijn als hij eindelijk zijn dochtertje kan vasthouden <3

Lizenlotte
Berichten: 411
Geregistreerd: 17-01-20

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 14:31

Geniet deze week van jullie tijd samen Anna224!
Ik heb inmiddels van alledrie de paarden positieve berichten gekregen over het karakter, maar heb wel gehoord dat de vader van het paard wat te koop staat geruind is omdat hij PSSM heeft. dus dat lijkt me ook de reden dat dit paard ook al geruind is? Ik weet niet zoveel van PSSM bij een ouderdieren, is er iets waar ik op moet letten of wat ik moet weten of zegt het feit dat een ouder PSSM heeft niks over het paard zelf?

Ryder
Berichten: 1492
Geregistreerd: 30-01-13

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 14:42

Modus bedoel je? Die heeft inderdaad PSSM. Ik geloof dat Marja zei dat hij n/p1 is, dan zou hij heterozygoot moeten zijn. Dan is de kans 50% dat nakomelingen het ook hebben (maw de helft van zijn nakomelingen heeft het). Ik zou zelf niet gauw een nakomeling van hem kopen, alleen als je de uitslag van de PSSM-test mag afwachten. Je wil immers ook geen ellende kopen.

Als je wil weten wat PSSM precies inhoudt en wat de gevolgen kunnen zijn, dit is een betrouwbare website: http://www.pssm.eu/nl/wat-is-pssm.html

Hoe ernstig het is verschilt wel per paard maar je krijgt hoe dan ook problemen met het management.

Lizenlotte
Berichten: 411
Geregistreerd: 17-01-20

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 14:56

Nee niet Modus, Wildfuchs. Hij schijnt inmiddels van duitsland naar Finland te zijn verhuisd nadat hij geruind is.
Maar ik kan dus adh van een negatieve PSSM test zeker zijn dat dit paard het niet heeft en hij kan het dan ook niet later alsnog krijgen? Of is het een momentopname.

Anna224
Berichten: 120
Geregistreerd: 20-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 21:18

Hai allemaal :D, onze eerste dag als gezinnetje was geslaagd :D en wat een mooi moment toen papa zijn dochtertje voor het eerst vasthield :D eerste keer dat ik mijn vriend met tranen in zijn ogen zag haha <3 :D

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 23:02

Oh wat fijn Anna!! Lekker genieten <3

Lizenlotte in principe is het geen momentopname en als de test negatief is kan je er vanuit gaan dat dat paard het niet heeft.

Megan word momenteel ook hierop getest.

Ryder Modim zul je bedoelen denk ik :) Modus is met pensioen omdat Marja Modem als dekhengst krijgt.