HET FRIESE PAARD

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xriekk

HET FRIESE PAARD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 16:38

Hallo!

Friezen, ja die zien we steeds meer op de wedstrijden voorbij komen! Zelf ben ik ook een trotse eigenaar van een fries.( Ulke x Fetse )

Wat zijn jullie ervaringen met het friese paard? Ook zo'n deugniet of nou 1 die alles wel prima vind?

Nou, die van mij is in ieder geval een deugniet haha !

Ik hoor jullie ervaringen, afstammelingen etc graag! *D

Mcootje

Re: HET FRIESE PAARD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 12:56

Heb een tijdje samen moge werken met een fries op en manege! naast dat het gewoon een prachtige beest was, was dit er 1 die ook echt ALLES goed vond haha af en toe wel van die ondeugd momentjes die heel random uit de hoek konden komen!

zo hing hij bijvoorbeeld altijd z'n voeremmer buiten ze stal als hij honger had! haha (een aangeleerd trucje maar echt elke keer weer grappig om te zien!!)

Oftewel een prachtig paard om mee te werken! De afstammeling weet ik helaas niet zo uit mijn hoofd!
en daarnaast hebben we 2 jaar gelede afscheid van hem mogen nemen :'(

Horsegirl16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:39

ik heb tijdelijk de fries van mijn moeder dressuur gestart! erg leuk! wil hard voor je werken.

LifeWithNoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:49

Hier nog een trotse Fries-eigenaresse!

Mijn Fries vindt in principe meestal alles wel prima. Hij is ook altijd in voor gekke dingen, zoals een muts over zijn oor. Ook heb ik zijn oor wel eens gebruikt als "kapstok" voor de opgerolde longeerlijn toen ik mijn handen even vrij moest hebben voor iets anders. Tegelijkertijd is hij wel ondeugend, ik moet vaak lachen om zijn acties.

Ik weet niet of het toeval is, maar bij alle Friezen die ik meegemaakt heb viel het me op dat ze erg actief zijn met hun lippen. Altijd alles met de lippen bevoelen en ontdekken. Ik vraag me af en toe af of dit soms iets Fries-eigen is.

En verder is mijn ervaring dat de galop toch echt wel wat lastiger kan zijn met een Fries. Dit zal uiteraard wel per Fries en ruiter verschillen ;-)

20513

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:54

Hoi hoi

Hier nog een trotse Fries eigenaresse
Afstamming melle311 x Vera M

Ze is al aardig op leeftijd word dit jaar 18, afgelopen zomer is ze rond 6jaar geschat.. :D

Ontzettend lief beest met zo nu en dan nogal een eigen willetje, die zich nergens druk over maakt! ;)

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:57

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:02

ik heb slechts met een aantal friezen mogen samenwerken...ik vond het zenuwpezen maar oogverblindend mooi!

j1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:11

Ik heb een fries merrie veulen aarnold. Ben heel benieuwd hoe ze gaat uitgroeien.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 09:52

kwita schreef:
ik heb slechts met een aantal friezen mogen samenwerken...ik vond het zenuwpezen maar oogverblindend mooi!

Weet je misschien ook de afstamming(en), ik heb meerdere friese paarden (verschillende bloedlijnen) maar zeker geen zenuwpezen, wel oogverblindend mooi {:}

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 18:19

Celine_Famke schreef:
Hier ook een topic over Friezen paarden :)
[HK] [CENTRAAL] Friezen topic

Om deze reden gaat het topic op slot.

Mocht je specifieke vragen hebben over Friese paarden kun je in dit forumdeel terecht.