Ervaring connemara pony's.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 15:56

Pandora staat nu in Aardenburg, Zeeuws-Vlaanderen. Op het connemara forum heb ik onder "mijn connemara" een wat uitgebreider verhaaltje geschreven. Toen ik haar net (of bijna ) had, heb ik in jouw topic over Rapunzel wel al wat filmpjes en verhaaltjes gezien over haar. Vond ik superleuk om over haar jeugd te lezen.

Punz

Berichten: 8570
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:05

Heb net het oude forum even opgezocht, was er al tijden niet meer geweest, sinds de opkomst van Facebook ligt het forum een beetje stil. Ik stuur je even een pb, ok?

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:20

Ik lees hier even mee, heb wel geen raszuivere connemara maar een kruizing maar dan weet ik toch wat er van moederskant in zit.

Zal met mijn langoor niet mee mogen doen met het NK _O- :') maar ik vind het wel leuk om foto's te zien .

Punz

Berichten: 8570
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:23

Als je op papier kunt aantonen dat er minimaal 25%Connemarabloed in zit, dan mag je meedoen op het ONCK hoor!

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:27

haha, vrees van niet !

Tika
Afbeelding

YvvvWedg
Berichten: 365
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:31

Wat ik heb gehoord over connemara pony's zijn het altijd hele stoere werkwillige pony's.
Vaak worden veel van deze pony's gebruikt voor het springen en de eventing
Ze hebben een gouden karakter en doen alles voor je als je er een goede band mee hebt.
Dus weet niet wat je er precies mee van plan bent?

Punz

Berichten: 8570
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:43

Spatter: een halve Connema is een halve Connemara, dus je bent welkom! Maar er moet eerst nog wat jaartjes gegroeid worden zie ik :) !

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:59

punz ik ben benieuwd maar als het zo is kom ik over een paar jaar mee doen!

Punz

Berichten: 8570
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 17:21

Geweldig! En het ís zo. De enige eis is dat je moet kunnen aantonen dat je rijdier minimaal 25% Connemarabloed moet hebben. Er worden geen eisen gesteld aan wat dan de andere max 75% moet zijn.
Dus: tot over een paar jaar! :D

peetjuh1
Berichten: 10
Geregistreerd: 30-12-14

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:10

hoi ja dat is me pony op de foto!! hoe heb je dat voor elkaar gekregen wat leuk!!
en Punz het lijkt me leuk om een keer mee te doen maar laat ik eerst eens wat oefenen haha

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:50

Je kunt Leliaardje ook eens een pbtje sturen, die zit helemaal in de connemara wereld. Wel al even niet meer online geweest zie ik.

Ik heb alleen maar positieve ervaringen met het ras. Ik had in het verleden (a 10 jaar geleden) 2 connemara's waarbij ik ZZ springen en Z sgw was. Eentje (merrie) was een enorm felle pony die mega kon springen (connemara van 1.44 die zonder problemen over hindernis van 1.55 kwam) en een mega brave maar zeer leergierige ruin die een proef netjes kon lopen (M), prima kon springen (Z) en perfect was voor het alrounde werk (Z sgw).
Beide pony's maar zeker de ruin enorm geschikt voor kinderen. Als 12 jarige lag ik op zijn rug te slapen als ie in de stal stond, hij heeft nooit 1 stap verkeerd gezet <3.
Oftewel, het ras is zeker een aanrader!

Ik heb ook nog wel paar leuke fotos :D Wel hele oude, 10-15 jaar oud dus excuse me voor de kwaliteit.

Afbeelding

http://i1288.photobucket.com/albums/b48 ... d0476a.jpg
http://i1288.photobucket.com/albums/b48 ... 8f6bf9.png
http://i1288.photobucket.com/albums/b48 ... 50f5ac.png
http://i1288.photobucket.com/albums/b48 ... ce8c9a.png

Punz

Berichten: 8570
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:11

Heerlijke foto's Maartje__ !!
Leliaardje heeft inderdaad ( prachtige) Connemara's en kan inderdaad veel vertellen over het ras.

Peetjuh1: Je hebt een prachtige pony gekocht hoor! En mbt het ONCK: dit is juist ook voor beginnende combinaties (zonder startkaart) een leuke wedstrijd, met een heel gemoedelijke sfeer. En anders misschien een idee om eens te komen kijken? Het ONCK wordt dit jaar op 13-6 gehouden in Ermelo, iedereen kan er gewoon komen kijken.

(En ja... het is leuk om daar te komen: al was het maar omdat je heel veel Connemara's bij elkaar ziet én in het standje van het stamboek ook leuke Connemara gadgets kunt kopen ( dekjes met het Connemara logo bijvoorbeeld :D :D )

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 16:31

Is Leliaardje Inez? Ik ken haar & ze zit inderdaad heel erg in de connemara wereld plus erg mooie pony's! :j

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:03

Punz schreef:
(En ja... het is leuk om daar te komen: al was het maar omdat je heel veel Connemara's bij elkaar ziet én in het standje van het stamboek ook leuke Connemara gadgets kunt kopen ( dekjes met het Connemara logo bijvoorbeeld :D :D )


Hebben ze ook dekens met logo dat jij weet? O:)

Punz

Berichten: 8570
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:57

Mmmmm weet ik niet zeker ..... Maar daar kan ik achter komen :D

Change3x

Berichten: 6583
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:01

Ik heb 2 connemara pony's. Ze zijn allebei totaal verschillend maar echt onwijs fijne en meewerkende pony's!
De ene is echt superheet en heel voorwaarts en de andere die is liever lui dan moe. Dus ze zijn niet allemaal hetzelfde, maar het komt er wel op neer dat het leuke pony's zijn!
Wil niks anders meer, dus echt een aanrader. :j

De ene heb ik bij Stal Tieks gekocht en de andere van een connemara liefhebber, die is dekhengst geweest! (velen hier zullen hem wel kennen , Bosco Dawn!)

_Kyarah

Berichten: 111
Geregistreerd: 19-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:23

Ook ik heb een Connemara in mijn bezit, waar ik enorm blij mee ben! Onwijs lief beest is het, dus ook ik ben een fan van de Connemara :D.

Change3x

Berichten: 6583
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:30

_Kyarah schreef:
Ook ik heb een Connemara in mijn bezit, waar ik enorm blij mee ben! Onwijs lief beest is het, dus ook ik ben een fan van de Connemara :D.


Abeltjeee :D

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 22:11

Punz schreef:
Mmmmm weet ik niet zeker ..... Maar daar kan ik achter komen :D


Nou heel graag :j :j

Moet me eigenlijk ook nog 'even' lid worden van het stamboek :+
Ga iig het ONCK op de kalender zetten.

Punz

Berichten: 8570
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:12

Ik ga informeren voor je. Dekjes hebben ze in ieder geval!

En zou leuk zijn als je lid wordt van het stamboek: wordt je een paar keer per jaar via de nieuwsbrief op de hoogte gehouden van het wel en wee binnen Connemaraland, je kunt mee doen met de keuringen, er worden zo nu en dan Connemara weekenden georganiseerd ( ponykamp voor volwassenen :) ) , crosslessen én volgens mij kun je dan tegen gereduceerd tarief meedoen aan het ONCK..

Change3x

Berichten: 6583
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:27

Punz schreef:
Ik ga informeren voor je. Dekjes hebben ze in ieder geval!

En zou leuk zijn als je lid wordt van het stamboek: wordt je een paar keer per jaar via de nieuwsbrief op de hoogte gehouden van het wel en wee binnen Connemaraland, je kunt mee doen met de keuringen, er worden zo nu en dan Connemara weekenden georganiseerd ( ponykamp voor volwassenen :) ) , crosslessen én volgens mij kun je dan tegen gereduceerd tarief meedoen aan het ONCK..


Wat hier wordt gezegd! Toen ik mijn eerste connemara kreeg wist ik verder helemaal niks over dit soort pony's, totdat in het 'connemaraland' kwam :') en toen had ik er ook opeens nog een connemara bij én wist ik binnen no-time alles over connemara's.
ONCK is ook echt supergezellig, dus een aanrader!

Punz

Berichten: 8570
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:31

:)
En jij bent via de Connemarawereld toch maar mooi aan Bosco gekomen, echt een pláátje van een pony!!

Change3x

Berichten: 6583
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:33

Punz schreef:
:)
En jij bent via de Connemarawereld toch maar mooi aan Bosco gekomen, echt een pláátje van een pony!!


En hij wordt steeds mooier! :D

Punz

Berichten: 8570
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:37

Dat geloof ik! Hij gaat zich in het werk natuurlijk alleen maar meer ontwikkelen. Leuk hoor!

Change3x

Berichten: 6583
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:45

Jaa daarom! Nu alleen even op z'n vetjes gaan letten :P

Ik vind jouw pony's ook echt heel erg leuk!!