Ervaring connemara pony's.

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnetje81
Berichten: 18716
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 18:54

Tja droes kunnen ze krijgen ja. Mijn merrie is vorig jaar ook een beetje ziek geweest. Als ze in een massa terechtkomen (dus bijv ook opfok) dan kunnen ze dat krijgen. Dat heeft ansich weinig te maken met: je moet niet in ierland kopen. :)

Change3x

Berichten: 6597
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:24

Ik heb een van mijn connemara's ook van Tieks, prima handelaar hoor, is echt een superfijne pony dus zou niet weten waarom je niet uit Ierland zou kopen (:

En Ria, als jij Punz op het onck meeneemt en het niet vertrouwd wil ik voordat jij er op gaat ,best eerst even een rondje op haar rijden als kanonnenvoer, heb wel een stevige zit :P

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:26

Over het onck gesproken. Ik vind de parade er wel echt heel gaaf uitzien :j

Zonnetje81
Berichten: 18716
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:27

Change3x schreef:
Ik heb een van mijn connemara's ook van Tieks, prima handelaar hoor, is echt een superfijne pony dus zou niet weten waarom je niet uit Ierland zou kopen (:

En Ria, als jij Punz op het onck meeneemt en het niet vertrouwd wil ik voordat jij er op gaat ,best eerst even een rondje op haar rijden als kanonnenvoer, heb wel een stevige zit :P


_O-

Hahahaha kan ik je ooit lenen?? :+

Change3x

Berichten: 6597
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:28

Zonnetje81 schreef:
Change3x schreef:
Ik heb een van mijn connemara's ook van Tieks, prima handelaar hoor, is echt een superfijne pony dus zou niet weten waarom je niet uit Ierland zou kopen (:

En Ria, als jij Punz op het onck meeneemt en het niet vertrouwd wil ik voordat jij er op gaat ,best eerst even een rondje op haar rijden als kanonnenvoer, heb wel een stevige zit :P


_O-

Hahahaha kan ik je ooit lenen?? :+


Haha tuurlijk :') vind het alleen maar leuk om zoiets te doen !

Zonnetje81
Berichten: 18716
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:29

Zo iemand moet ik bij me in de buurt hebben wonen die graag komt rijden, want dan zou ik wel wat meer projectjes kopen :+ :D Maar wel iemand die ook een beetje kan sturen en weet wat ze doet.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 17-01-15 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Martie

Berichten: 2395
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:29


Change3x

Berichten: 6597
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:34

Zonnetje81 schreef:
Zo iemand moet ik bij me in de buurt hebben wonen die graag komt rijden, want dan zou ik wel wat meer projectjes kopen :+ :D Maar wel iemand die ook een beetje kan sturen en weet wat ze doet.


Als je even hier naartoe verhuist!

Zonnetje81
Berichten: 18716
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:35

Change3x schreef:
Zonnetje81 schreef:
Zo iemand moet ik bij me in de buurt hebben wonen die graag komt rijden, want dan zou ik wel wat meer projectjes kopen :+ :D Maar wel iemand die ook een beetje kan sturen en weet wat ze doet.


Als je even hier naartoe verhuist!


+:)+

:')

Punz

Berichten: 8591
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:38

Change: vind ik een superaanbod!!

Maar...eehh.. Een ander, niet professional, op mijn pony laten rijden, waarbij ik dan niet weet hoe de pony zal reageren, vind ik zo mogelijk nóg enger dan er dan zelf op zitten! :o

Ik had dit jaar Jou-Jou ook "uitgeleend" aan de bijrijdster van mijn vriendin, die heel graag mee wilde doen. Dus bij wijze van uitzondering mocht dat. thuis geoefend natuurlijk, en dat ging hartstikke leuk. En Jou is op wedstrijd altijd wel braaf, dus óp naar het ONCK. Gaat Jou-Jou ineens tijdens het lostijden lopen keten. Gil- miepende minibokjes, aangalopperen en nóóit meer stoppen. Doet hij echt nooit..

En ik vond het vreselijk: sta je daar aan de kant terwijl je pony zich misdraagt, en je kunt zelf niets zinnigs doen. Heb toen ter plekke besloten: dit nóóit meer. Prima als mensen van pony's / paarden afvallen, maar niet van die van mij! Als daar van af gevallen moet worden, doe ik dat dan toch maar liever zelf := ( alhoewel Jou's gastamazone bleef zitten hoor, maar toch, vond het gewoon té vervelend / te eng om te zien)

Edit: SkyMarian: de parade ís gaaf!,

Edit:
(Opstellen voor de)Parade 2011: Eerste wedstrijd optreden van Jou-Jou. De eerste valk waar op ingezoomd wordt ( aan de binnenkant rijdend) dat zij Jou-Jou en ik:


En nog een parade filmpje:


Helaas geen filmpje van het opstellen voor de prijsuitreiking, kan ook een foto even zo snel niet vinden,
Laatst bijgewerkt door Punz op 17-01-15 23:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Change3x

Berichten: 6597
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:46

Punz schreef:
Change: vind ik een superaanbod!!

Maar...eehh.. Een ander, niet professional, op mijn pony laten rijden, waarbij ik dan niet weet hoe de pony zal reageren, vind ik zo mogelijk nóg enger dan er dan zelf op zitten! :o

Ik had dit jaar Jou-Jou ook "uitgeleend" aan de bijrijdster van mijn vriendin, die heel graag mee wilde doen. Dus bij wijze van uitzondering mocht dat. thuis geoefend natuurlijk, en dat ging hartstikke leuk. En Jou is op wedstrijd altijd wel braaf, dus óp naar het ONCK. Gaat Jou-Jou ineens tijdens het lostijden lopen keten. Gil- miepende minibokjes, aangalopperen en nóóit meer stoppen. Doet hij echt nooit..

En ik vond het vreselijk: sta je daar aan de kant terwijl je pony zich misdraagt, en je kunt zelf niets zinnigs doen. Heb toen ter plekke besloten: dit nóóit meer. Prima als mensen van pony's / paarden afvallen, maar niet van die van mij! Als daar van af gevallen moet worden, doe ik dat dan toch maar liever zelf := ( alhoewel Jou's gastamazone bleef zitten hoor, maar toch, vond het gewoon té vervelend / te eng om te zien)

Edit: SkyMarian: de parade ís gaaf!,


Kan ik begrijpen! Zou ik ook niet zomaar doen, alleen als ik weet dat diegene wel een rondje kan sturen, en als diegene bij je pony past!

Had vorig jaar op het ONCK nog Parsifal losgesprongen, das ook een fijne pony!

Punz

Berichten: 8591
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:05

Ik twijfel niet aan jou hoor.....maar ben zelf gewoon dus een nóg ergere schijtbak als een ander er op zit, dan wanneer ik er zelf op zit ( tenzij het iemands vak is, en ik er voor betaal, en iemand passend verzekerd is enzo..)

Ps: ik heb hierboven nog wat paradefilmpjes toegevoegd !

Change3x

Berichten: 6597
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:20

Punz schreef:
Ik twijfel niet aan jou hoor.....maar ben zelf gewoon dus een nóg ergere schijtbak als een ander er op zit, dan wanneer ik er zelf op zit ( tenzij het iemands vak is, en ik er voor betaal, en iemand passend verzekerd is enzo..)

Ps: ik heb hierboven nog wat paradefilmpjes toegevoegd !


Ik snap je helemaal hoor! Maar stel dat ; je weet me te vinden :j

Punz

Berichten: 8591
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:30

Ik hou het zeker in gedachten !!

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 09:46

Change3x schreef:
Punz schreef:
Ik twijfel niet aan jou hoor.....maar ben zelf gewoon dus een nóg ergere schijtbak als een ander er op zit, dan wanneer ik er zelf op zit ( tenzij het iemands vak is, en ik er voor betaal, en iemand passend verzekerd is enzo..)

Ps: ik heb hierboven nog wat paradefilmpjes toegevoegd !


Ik snap je helemaal hoor! Maar stel dat ; je weet me te vinden :j


Haha ook ik hou me aanbevolen Punz! :P

Freedom30
Berichten: 264
Geregistreerd: 19-10-13

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 10:58

Ooh wat een leuke filmpjes. Wij gaan binnenkort een pony kopen voor mijn dochter. Nu een new forester in de lease. Ik ben heel erg gericht geweest op de NF maar de Connemara wordt toch ook echt een kanshebber. Pff moeilijk hoor een keuze maken.

Change3x

Berichten: 6597
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:04

Freedom30 schreef:
Ooh wat een leuke filmpjes. Wij gaan binnenkort een pony kopen voor mijn dochter. Nu een new forester in de lease. Ik ben heel erg gericht geweest op de NF maar de Connemara wordt toch ook echt een kanshebber. Pff moeilijk hoor een keuze maken.


New forest is ook héél leuk! Succes met kiezen!

Freedom30
Berichten: 264
Geregistreerd: 19-10-13

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:07

Ik vind het echt moeilijk idd. Ik moet ook op de pony passen dus vandaar dat ik niet een welsh of zo wil. Ben zelf 174 en 65 kg. Pony moet ook vooral lief zijn.

Fino

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-04-11
Woonplaats: Fryslân

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:25

Wat een leuk topic. Net nu wij heel sterk denken aan een Connemara pony. Wat denken jullie is een Connemara geschikt voor meisje van acht jaar (is al 1.45 cm lang) die wat voorzichtig is en echt een vertrouwensband moet opbouwen met pony om er helemaal voor te gaan. Ze hobbelt vanaf vier jaar zo nu en dan op een shetlander om (kan ze niet meer mee verder vanwege haar lengte), maar zit om wat meer ervaring op te doen nu op manegeles.

Ik dacht maar eens bij Stal Tieks te gaan kijken. Ik dacht vanwege haar lengte aan een stokmaat tussen de 1.38 en 1.45?

Wie weet heeft iemand iets staan, we gaan voor een merrie (met papier vanwege fokkerij en om achtergrond te weten).

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:35

Ik kom ook even binnenvallen als het mag :o

Na jarenlang bijrijder/leaser geweest heb ik in 2010 een eigen paard gekocht. Een lieve en betrouwbare Draver, helaas heb ik hem nov 2013 in moeten laten slapen. Begin 2014 een Fjord gekocht, waar ik in mei door stom ongeluk afgevallen ben met als gevolg een nare breuk onder mn knie, operatie, revalidatie en *toen nog* helemaal geen zin meer in paarden..

Toen nog ja...ik ben nog niet helemaal weer op kracht maar rij wel 1x per week op stalgenootje haar pony. D-formaat, handig want op en afstappen gaat op rechts met krukje :') Draven kan ik steeds meer en verdorie.. Ik wil ook weer een pony :+

Ik kan rijden maar ben wel een angstige ruiter, zeker als ik het paard niet goed ken. Ik ben me weer aan het orienteren en de Connemara (en NF) trekt mij erg! Ten eerste is de maat fijn voor mij omdat de knie een beperking kan zijn. Daarnaast spreekt mij het koele en nuchtere karakter mij helemaal aan. Doel is buitenrijden, en voornl dressuur (academisch) vanaf de grond en ohz.

Ik ken hier in de buurt geen mensen met Connemara's (er heeft 1 op stal gestaan maar was niet heel representatief denk ik :+ ) dus ik zou graag eens willen kijken bij bijv de crosstraining (en hou van fotograferen dus komt meteen goed uit dan :D )

Ik heb al beetje lopen neuzen op de website vh stamboek en op FB maar kan niet echt een agenda vinden: wie weet wanneer de volgende training is en waar? Alvast bedankt en ondertussen blijf ik lekker meelezen hier ;)

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:39

Hele toffe filmpjes Punz. En zo braaf ook allemaal. Moet je eens proberen 3 kwpners op een rij te krijgen zonder geOH :))

Tieks heeft zat connemara's staan. Wel in de grotere maten. Hij wil ze toch wel erg graag vanaf 145 hebben.

@Marrit13: mijn angst is ook 1 van de redenen geweest om voor de connemara te kiezen. Doorgaans zijn ze zo vreselijk nuchter van karakter. Denk dat de paradefilmpjes van Punz hierboven heel mooi beeld geven hoe fijn het karakter is.

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:42

Aan jouw profielfoto te zien heb je er ook 1 bij Tieks vandaan, SkyMarian :-) Zijn site staat onder mijn favorieten. Zit nu op mn telefoon maar zal straks de filmpjes bekijken.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:43

Jups die van mij komt daar ook vandaan. De ervaring was kort, maar goed :)

_Kyarah

Berichten: 111
Geregistreerd: 19-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:59

Punz schreef:
Edit:
(Opstellen voor de)Parade 2011: Eerste wedstrijd optreden van Jou-Jou. De eerste valk waar op ingezoomd wordt ( aan de binnenkant rijdend) dat zij Jou-Jou en ik:
[ Video ]

Grappig, hier staan wij ook nog op :D! We konden vorig jaar helaas niet naar het ONCK komen, maar dit jaar zijn we sowieso wel weer van de partij!

Punz

Berichten: 8591
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:19