Konik-eigenaren, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 07:20

Wat een schat van een hondje kim!( late reactie maar ik meen het wel oprecht)
En hoe is het met Nadine.....ik hoop dat het beter met je gaat!
Van hoe gaat het met de verkoop hopelijk geen rare mensen aan de deur gehad?
Hoe is het met Boots is hij weer terug normaal?

Hier is het een drukke zomer geweest, hier een paar plaatjes:

Afbeelding
Die scharrelt nog steeds lekker rond en pikt letterlijk overal een graantje van mee!

Afbeelding
zomaar ging mijn oude poetskist kapot, die had ik dus 24 jaar ingebruik, we hebben samen een nieuwe gemaakt en ingebruikgenomen, een kleintje voor dochter en de grote voor mezelf!
Ook na aanleiding van het filmpje in het topic doe altijd je cap op! doet dit meisje na het zien daar van toch elke keer haar capje op! toch bijzonder dat zo een klein kindje het zo oppakt en doorzet! ;)

Afbeelding
Ook deze groeit gestaag door, het is echt zo een lief kalm beestje.....en weet je wat: hij hangt zo aan dochter lief dat papa heeft besloten dat hij maar moet blijven dat is natuurlijk een feestje waard! *\o/*

Afbeelding
Ook heeft deze dame haar passie ontdekt, we zijn aan het slepen met een oude auto band in het verkeer ,en dat gaat echt heel goed....deze foto is gewoon voor het plaatje genomen(dat niet heel bokt denkt dat ze zware machines sleept en mishadeld wordt)..
Tevens heeft zij een nieuw hoofdstel, en ik heb het idee dat ze het erg prettig vind zitten...bijkomend is dat het echt heel breed inzetbaar is (bitloos,met bit rijden, mennen en de ponyritjes met dochterlief gecombineerd bitloos en aan de leidriem dat is echt een aanrader)!
dochter vind sturen echt heel spannend....dat dat grote beest zomaar doet wat je vraagt!
En smoky geniet van alle aandacht! :D

Afbeelding
na dat alles is het goed om weer bij te tanken in het herfst zonnetje!

Afbeelding
Last but not least....het stalseizoen is weer begonnen, dat vind niet iedereen vervelend!
Maar wat is het nat!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 20:52

Net terug van vakantie, wat is het stil hier!
Maar ik moet het even kwijt we zijn in de geweest de achter hoek wat is het daar mooi!
en ik ben echt jaloers op de eindeloze zand paden door de bossen daar....wat heb ik onze smoky gemist.
tot slot deden we ook nog een ritje met een huifkar.....ja hoe moet ik het zeggen ik voel me schuldig.
Eerst had ik al zoiets van waarom heeft die fjord daar een extra touw aan zijn bit om zijn nek dat was tegen het gras eten... dat beest had een complete "tic" en was echt zwaar onrustig en lastig om te sturen....ik heb het echt met dat dier te doen, en ik ben er zelf opgestapt daar voel ik me schuldig over!!! maar wilde ook het gezinsuitje niet verstoren, maar de eigenaar deed er weinig mee toen ik hem een verklaring vroeg kun je zoiets nu ook melden bij een dieren politie?
voel me best een zeur maar dat was zoiets vreemds zeker toen hij zij dit is een ander slag paard... |o ,
welk paard ook ,hij was te schraal en met zo een tic....dat is toch niet gewoon om het weg te kletsen daar doe je toch wat mee als ondernemer en paardenliefhebber! :x

Van

Berichten: 6527
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 12:33

hier gaat alles zijn gangetje
gister onze eerste klasse 2 gestart, 49km met een gemiddelde van 12,3km/u uitgereden
en 5e van de negen, ze kan het best

Afbeelding

Van

Berichten: 6527
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 20:42

Nikietjee heb je Boots nou te koop staan? Wat jammer!

KimIndah

Berichten: 625
Geregistreerd: 03-02-14
Woonplaats: Veldhoven

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 21:01

Leuke foto's weer Kwita en wat word Skylar al groot <<) Wat gaat dat toch snel he?

Zal ze het ruiken dat je iets meer pit wilt, Van? Top prestatie weer!

Staat Boots te koop?!?!

Hoe gaat het met jou Nadine?

En hoe is t met onze andere baby, Avalon?

Hier alles op een laag pitje, Indah zit alweer behoorlijk in zijn dikke vacht. Gisteren avond ontdekte ik een lelijke snee van zo'n 4 a 5 cm op zijn been, maar het zag er redelijk rustig uit. Vandaag eens goed in het daglicht kunnen bekijken, schoongemaakt en ontsmet met detol en betadine. Het is toch zo'n halve cm diep, maar droog een schoon. Heb de DA toch even een foto gestuurd en om advies gevraagd.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:47

Van dat is een keurige score.....tja je zou denken dat ze het aanvoelt.Ik vind het echt een prachtig dier ook vind ik haar blik altijd zo aansprekend.
En wat een pech kimindah maar gelukkig is het een rustige wond, ik hoop dat het zo weer geneest de natuur kan veel zelf aan hoor zonder hulp!
En is boots ook te koop? jammer maar je zal er je redenen wel voor hebben ik hoop dat je een leuk plekje voor hem vind!

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 14:21

Mooie foto Van!

Ah Kim, wat een pech zeg! Hopelijk geneest het goed!

Ik vind Boots nergens te koop, maar dat ligt misschien aan mij haha.

Van

Berichten: 6527
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 14:47

Wolf heeft het super gedaan inderdaad maar mijn ambities zijn toch hoger als haar kunnen dus is ze wel te koop voor een goed huisje

dit is toch Boots? http://link.marktplaats.nl/m969976952

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 15:01

Ja dat is hem zeker!

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 15:05

Ja dat is Boots idd. Wat jammer Nikita.

Wolf is geweldig, super knap hoor!

Wat een mooi overzicht Kwita en schitterende foto´s van de paardjes en wat is Skylar toch een knapperd.

Wat een prachtig hondje Kim, wat fijn zo´n maatje. Hoe is het nu met Indah?

Hier gaat alles zijn gangetje. Ik moet het verdriet verwerken van Pumbaa en dat valt me erg zwaar. Het liefst van de tijd stop ik alles weg, maar ik weet dat het er dan net zo hard weer uit komt. Ik mis hem verschrikkelijk. Ik heb laatst een aantal foto's gezien van onze laatste shoot samen, die 2 dagen voor zijn dood zijn genomen. Zo ongelooflijk en niet te beseffen hoe snel het allemaal gegaan is. Hij zit voor altijd in mijn hart en ik hoop dat ik weer het plezier met paarden zal beleven als wat ik met hem had. Natuurlijk zoals jullie weten is echt niet alles rozengeur en manenschijn geweest en heb ik veel met hem meegemaakt, maar de laatste periode waren we echt 1. We begrepen elkaar zo goed. Ik focus mij nu zoveel mogelijk op Nero, die de aandacht ook hard nodig heeft merk ik. We hebben op 3 oktober samen onze eerste show gedaan en wat was hij super! Toch een droom die uitkwam voor mij en Nero is een geboren entertainer, hij genoot van alle aandacht en mensen. Ik weet dat Pumbaa hier niet het type voor zou zijn geweest omdat hij niet zo van mensen hield. Hij wilde altijd vaak het liefst met rust gelaten worden. Maar Nero is een heel ander paard die echt de aandacht op zoekt en is daarom ook erg geschikt hiervoor. Dat was voor mij weer een lichtpuntje. Ik zal kijken of ik wat foto's kan uploaden, ze zijn soms te groot waardoor het niet wil

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 15:13

Het was even heel hard slikken om deze foto's terug te zien. We twijfelden nog of we wel foto's zouden maken die dag maar wat ben ik blij dat we toch gegaan zijn. De mooiste en dierbaarste foto's die ik van hem heb. 2 dagen erna is hij overleden. Het is zo hard en zo oneerlijk, maar ik kan me er alleen maar bij neerleggen nu en beseffen dat hij uit zijn lijden verlost is nu. Ik was en ben zo trots op hem, voor wie hij was en hoe hij mij veranderd heeft in positieve zin. Ik zal hem nooit vergeten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KimIndah

Berichten: 625
Geregistreerd: 03-02-14
Woonplaats: Veldhoven

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:08

Ik vind het ook wel héél sneu voor Boots. Zo jong en al onderweg naar zijn 3e thuis..

Net de wond van Indah weer bekeken. Het is nu toch nat. Er zal vocht uit moeten.. :( Zo nog maar eens schoon maken en ontsmetten. Aan de andere kant van zijn wang begint nu ook een ei te groeien. Hij is hard zijn tanden aan het wisselen. Evenals de puppie trouwens.

Krijg ook een brok in mijn keel bij het zien van de foto's Nadine. Maar ze zijn prachtig geworden en de mooiste tastbare herinnering aan Pumbaa. Gelukkig hebben jij en Nero veel steun aan elkaar nu.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 21:01

ongelofelijk zo mooi die foto's...het is niet te bevatten hoe snel het leven zijn draai kiest (veegt nu snel een traan weg!)
Nu komt bij mij de herinnering boven aan Evy, de volle zus van het trekpaard met de langste manen.
Ik had haar s'avonds nog geknuffeld sloot de stal af en ging naar bed, niets gehoord en de volgende morgen stond mijn zwager met de dierenarts in stal....ze heeft nog 2 uur geleden, slag in de darmen en heel veel gasvorming het was angstaanjagend hoe dik de buik was....Ik was opgelucht toen de laatste spuit was gegeven maar het gemis.... ik en mijn man missen haar nog steeds gewoon om wat ze was!
Uiteindelijk is haar dood de start voor mooie nieuwe herinneringen geworden met een konik, en een vlekkie.
Ik hoop dat de tijd ook jou pijn verzacht...sterkte hoor! :(:)

Nikietjee
Berichten: 56
Geregistreerd: 08-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 22:51

Wauw! Prachtige foto's van jullie en de knollies zeg! Stuk voor stuk!

Hier ontzettend heftige weken achter de rug.

Boots staat idd te koop.
Niet iets waar ik blij om ben, maar het is niet anders.

Zou het fijn vinden als de oordelen dan ook niet gelijk klaar liggen.

Hij zit niet op een schopstoel en gaat ook zeker niet zomaar weg.

Avalon87

Berichten: 1153
Geregistreerd: 24-06-11
Woonplaats: Nuenen

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 16:11

Hoi alle konik fans!
Hopelijk gaat alles goed met jullie mooie paarden. Weer een tijdje radiostilte vanuit deze kant, erg drukke tijden. We hebben een paar maanden geleden we huis gekocht, druk met werken en als ik even de mogelijkheid heb, ben ik bij de paardjes

Wat is Skylar knap aan het worden kwita! Echt leuk dat jullie hem zelf houden.

Pff zo onwerkelijk Nadine, wat een prachtige foto's.. Ik heb nog veel aan jullie gedacht de afgelopen tijd.. Ik heb altijd zoveel bewondering en respect gehad voor de band die je met Pumbaa had.. Zo oneerlijk is dit. Ik hoop dat je wat steun bij nero kunt vinden, al is Pum natuurlijk onvervangbaar.

Hoe gaat het met Indah? Loopt hij alweer helemaal goed? Met knappe baby Thor gaat alles goed. Alleen is het baby er helemaal vanaf :') ik ben zo trots op hem, hij doet het echt heel goed.
Afbeelding

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 07:32

Avalon: wat een leuke foto en wat is thor idd al een volwassen paard om te zien, het schimmeltje lijkt veel op mijn eerste pony!(dat was de aanstichter van het paarden virus :+ ).
Kim :hoe is het met Indah was zijn been snel genezen?En hoe is het met je hondje vond het zo een lief bolletje pluis!
Van: hoe is het met wolf en de verkoop?
Nikietjee :hoe is het met jou en Boots, hoe hoog is boots nu?
Nadine: hoe is het met jou en Nero?

Hier gaat alles gestaag zijn gangetje de pony's lopen weer lekker buiten, Smoky zit dagelijks van onder tot boven onder de klei het is zo een viespeuk hoe meer hoe beter!
Gisteren zijn we om een sulky / 2 wieler geweest voor haar. Onderweg waren we het achterbord van de aanhanger verloren... oeps! Maar op de terug weg had iemand het netjes op de stoep gelegd (bedankt daarvoor),naast een verkeersdrempel die gekke dingen ook !. Er was keuze zat maar ik ben maar gewoon voor een simpel karretje gegaan, want het is de bedoeling dat we ooit nog eens een net 4wielig wagentje kopen.(wat een plannen :$ maar dan kunnen we nog even sparen)
Dochter loopt nu al te stuiteren mama op, mee :+ .
Maar ik zal voorlopig echt nog alleen met Smoky onder (begelijding)begeleiding van papa mennen.
Nu moet ik alsnog mijn cap en body protector van zolder halen.... just in case je weet maar nooit mocht ik er af stuiteren :x ik had nooit meer gedacht dat setje aan te hebben.
Ik vind het best spannend Smoky is er wel aan toe maar hoe zal ze het vinden...eindelijk mag ze straks ook draven, dat vindt ze heerlijk en ik ben benieuwd want ze loopt best op tempo!( en dat hield ik niet zo lang vol).

komen we bij die verkoper aan zeg ik dat de pony in kwestie +/-1.36 is, een klein tuigertje zeker.
Ik antwoordde een konik ogen als schoteltjes zo groot, zo een halve wilde...uit de OVP?
Ik vertelde dat deze echt nooit wild is geweest en dat er een heus stamboek papier bij zat, dat kon niet en was onmogelijk...dat heeft staats bosbeheer je dan wel wijs gemaakt of heb je het over een paspoort dat heeft ieder paard hoor? 8)7
Laat ik een foto zien krijg ik het antwoord dat is een gekruisde ijslander, koniks zijn wild die zijn niet te beleren! := ( ik mag wel uitkijken mennen is zo gevaarlijk met een onbetrouwbaar paard!)
Wat een onbekend paarden ras hebben we toch, eigenlijk jammer maar tja wat doe je er aan?

KimIndah

Berichten: 625
Geregistreerd: 03-02-14
Woonplaats: Veldhoven

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 15:42

Hoi hoi allemaal!

Hier gaat het goed. De wond is sneller en mooier genezen dan ik had verwacht. Hij is vorige week 2 geworden *\o/*

Met de puppie zit ik nu op cursus. Ze is heel braaf, maar veel te beschermend en haalt dus regelmatig uit naar andere honden en zelfs de paarden. Niks ernstig, maar wil ik toch graag afgeleerd hebben.

Ik zal binnenkort weer eens wat foto's plaatsen van de 2 doerakken :o

Haha ja Kwita, dat is ook een opmerking die ik vaak voorbij hoor komen. "oh dus jij hebt een wild paard? Kun je daar wel iets mee?" Dat is precies wat de eigenaar van de moeder van Indah dacht. Ik heb hem laatst een filmpje laten zien en hij werd er stil van :=

Maar Avalon! Wat ziet Thor er goed uit! Hij word knapper en knapper!

Over knap gesproken.. waar is Kaiyo???

belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:03

Hoihoi!

Kaiyo'tje gaat het prima hoor (ik lees nog wel vrolijk mee), alles staat alleen wel op een ultra laag pitje. Heb het heel erg druk met werk/studie, daarbij heb ik een tijdje wat minder motivatie gehad om iets met hem te doen. Pak het nu allemaal weer rustig op. Deze winter krijgt hij geen deken op, dus ben benieuwd hoe wollig hij gaat worden <3 . Vind het leuk jullie verhalen te lezen & foto's te zien!


Afbeelding


Afbeelding

Van

Berichten: 6527
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 12:30

knappe Kaiyo <3

ben benieuwd hoe het mennen gaat met Smoky :D

Wolf is ovb verkocht. Aan een leuke meid die er lekker recreatie van alles en nog wat mee gaat doen. Word haar eerste eigen pony.
Ze komen haar waarschijnlijk volgende week halen. Word wel even slikken maar ik denk dat ze het daar heel goed gaat krijgen.

Ik ga voorlopig ook niet opzoek naar iets nieuws. We hebben net een huis gekocht en kan alle centen dus hard gebruiken haha.
Betekend niet dat ik dan paardloos ben in tegendeel ik heb er volgend jaar 2 te rijden :=

Ik ga mijn zus haar pony Anita uitbrengen in de endurance en daarnaast hebben we een pony gekocht op de zuidlaardermarkt. Komen we al als kleine meisjes en we wouden altijd al eens iets daar kopen dus we hadden even een penny momentje _O-
We hebben een bruinbonte merrie gekocht genaamd Glowy. Het is een opknappertje zo op de foto lijkt het nog heel wat maar ze is flink mager. Zaterdag is de tandarts geweest en haar gebit is in zo'n slechte staat dat we ermee naar de kliniek moeten. Vandaag komt de hoefsmid ben benieuwd wat hij zegt wat haar hoeven zien er ook niet best uit.

Glowy
Afbeelding

Anita
Afbeelding

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 13:25

Prachtige foto Debby van jouw 2 toppers. Wat is Thor al groot! Idd geen baby meer, grote Thor. <3 Dankjewel voor je lieve compliment...

Kaiyo <3 Jullie zijn zo'n mooi stel samen Belinda!

Kim: Ik ben benieuwd naar foto's van Indah. Ja klopt, ik hoorde dat ook altijd. "Maar daar kun je toch niet op rijden, die zijn toch hartstikke wild?" ETc. etc. Ik ken ook een hele bekende instructeur (ik noem geen namen) die Koniks gehad heeft en ze heeft weggedaan omdat hij er niks mee kon, waren zogezegd 'te wild'. Dan doe je in mijn ogen toch echt iets fout...

Lynn: Wat fijn dat Wolf een mooi plekje heeft, de gedachte is vaak door mijn hoofd gespoken om haar van je over te kopen, maar op dit moment lukt mij dat financieel echt niet, en ik denk niet dat je tot volgend jaar gaat wachten. Zolang ze maar een goed huisje heeft met mensen die lekker met haar aan de slag gaan dat is het allerbelangrijkste.

Hier gaat alles zijn gangetje. Met Nero is nog veel werk aan de winkel, ik besef mij dan weer eens te meer hoe ver ik eigenlijk met Pumbaa was. Met Nero moet ik weer van voren af aan beginnen, in alles. En dat valt me soms wel zwaar omdat ik al zo ver met Pumbaa was, en de dingen die toen vanzelfsprekend voor mij waren, moet ik nu allemaal opnieuw gaan aanleren en dat kost gewoon enorm veel tijd. We zijn het rijden weer aan het oppakken en dat gaat gelukkig iets beter, ontspanning is voor hem vaak ver te zoeken. Hij is echt super braaf, zet geen stap verkeerd maar zakken met zijn hoofdje of proesten zou hij niet snel doen, dus we moeten flink aan de ontspanning werken. Terwijl ik zelf op hem totaal geen angst heb, ik vertrouw hem echt volledig. Ennn, gisteren kreeg ik halsstrekken in draf kado en dat was fantastisch. Die kleine dingetjes die zo vanzelfsprekend zijn, leer ik nu weer opnieuw te waarderen. Gisteren zijn wij op TV Drenthe geweest, er zijn laatst opnames gemaakt van Nero en mij. Wij waren uitgekozen voor de rubriek Paard van de Dag en gisteren werd het uitgezonden. Een kort stukje, maar wel erg leuk geworden. Hij had alleen die dag enorm last vd vliegjes waardoor hij niet geconcentreerd was en niet veel zin had, maar daar kun je op het filmpje gelukkig niet heel veel van zien. Hij deed zijn oefeningen wel, maar met iets minder enthousiasme als normaal :P Ik zal jullie de link eventjes doorsturen.

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 13:26


nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 13:32

Kwita: Haha, tja, sommige mensen...alsof jij niet weet wat voor een paard je hebt! Zo gaat dat vaak, de Konik is idd niet een heel bekend paardenras, alleen van hier uit de Oostvaardersplassen en daarom gaan mensen er ook vaak vanuit dat ze te wild zijn om er iets mee te doen, maar dat is de grootste onzin. Ook met wilde paarden kun je heel ver komen, als je weet wat je doet. Hoeveel mustangs worden er wel niet beleerd en brumby's uit Australie. Vind t een beetje een bekrompen gedachte van die meneer in kwestie, maar ja, idd daar doe je weinig aan.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:42

Hier is het oude zadel van Smoky in zijn nieuwe bestemming, Wat is ze er blij mee eindelijk haar eigen zadel.(En dat met 2 en half, wat zou ze willen als ze 15 is?)
Afbeelding

Hier een sulky op een karretje, deze is al afgeladen en smoky vond het een gek ding.
Ze heeft er een paar keer aan gelikt in de band gebeten en ging toen na een klein briesje grazen....
dus zo heel veel indruk heeft het niet gemaakt!
Afbeelding

Dit doet iedere ochtend mij beseffen hoe rijk of ik ben.....
Afbeelding

Afbeelding

Verder is hier bijna alles gewoon zijn gangetje, alleen was ik zelf geopereerd maandag dus zal de paarden even niet kunnen verzorgen helaas.
Maar ook hier bof ik weer ik kan ze zo zien staan en hoef ze dus niet te missen!
En skylar die groeit gestaag door heerlijk hoor die dikke pluizen pony's in de weide! :D

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 20:19

Mooie foto's kwita en wat een ontzettend schattige foto van je dochter. Mooi he, hoe dat er al van jongs af aan inzit. Heel herkenbaar.

Van

Berichten: 6527
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 13:08

nadine_yvana schreef:
Hier gaat alles zijn gangetje. Met Nero is nog veel werk aan de winkel, ik besef mij dan weer eens te meer hoe ver ik eigenlijk met Pumbaa was. Met Nero moet ik weer van voren af aan beginnen, in alles. En dat valt me soms wel zwaar omdat ik al zo ver met Pumbaa was, en de dingen die toen vanzelfsprekend voor mij waren, moet ik nu allemaal opnieuw gaan aanleren en dat kost gewoon enorm veel tijd. We zijn het rijden weer aan het oppakken en dat gaat gelukkig iets beter, ontspanning is voor hem vaak ver te zoeken. Hij is echt super braaf, zet geen stap verkeerd maar zakken met zijn hoofdje of proesten zou hij niet snel doen, dus we moeten flink aan de ontspanning werken. Terwijl ik zelf op hem totaal geen angst heb, ik vertrouw hem echt volledig. Ennn, gisteren kreeg ik halsstrekken in draf kado en dat was fantastisch. Die kleine dingetjes die zo vanzelfsprekend zijn, leer ik nu weer opnieuw te waarderen. Gisteren zijn wij op TV Drenthe geweest, er zijn laatst opnames gemaakt van Nero en mij. Wij waren uitgekozen voor de rubriek Paard van de Dag en gisteren werd het uitgezonden. Een kort stukje, maar wel erg leuk geworden. Hij had alleen die dag enorm last vd vliegjes waardoor hij niet geconcentreerd was en niet veel zin had, maar daar kun je op het filmpje gelukkig niet heel veel van zien. Hij deed zijn oefeningen wel, maar met iets minder enthousiasme als normaal :P Ik zal jullie de link eventjes doorsturen.
Ik ken het gevoel nu ik met Glowy bezig ben merk ik pas hoe ver ik ben met Wolf. Glow is ook het tegenovergestelde van Wolf, ze is op dit moment rb extravert terwijl Wolf een lb introvert is :+ maar ik denk dat Glow uiteindelijk wel beter bij mij past. Ik hoop wel dat ze straks wat minder angstig word.