Konik-eigenaren, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Van

Berichten: 6527
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 14:41

ben ik ook weer eens :Y)

zie mooie foto's voorbij komen! :D

en welkom Oblivion, wat een poppetje <3

mijn dikkie dik even rondgeslingerd vandaag
Afbeelding

Afbeelding

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 19:33

Wolf <3 Ze ziet er goed uit hoor, vergeleke bij Pumbaa is ze nog steeds een sprietje :')

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 19:37

Sinds kort staat ook Pumbaa in een eczeemdeken. Hij begon met schuren aan manen en staart dus heb m maar gelijk helemaal ingepakt. Ben heel bang dat het erger wordt. Bij mijn andere paard is het niet meer normaal, die zit er helemaal onder, zelfs zijn benen. Gisteren de deken weer afgehaald bij Pumbaa en borstelde er zo een halve manenkam uit |( Zo zonde.

Afbeelding

Afbeelding

Hier was de deken nog wit (net om) en nu is hij inmiddels zwart :')

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 22:21

Hoe gaat het met de Koniks?

Sinds kort kan Pumbaa steigeren op commando. Ik heb heel lang gewacht om deze oefening aan te leren, omdat Pumbaa in het verleden heel veel heeft gesteigerd uit protest, ik wilde het dus bewust niet op commando gaan zetten. Nu is toch het moment aangekomen dat ik het aan heb gedurfd om het op commando te zetten. Ik ben ENORM trots op hem! Hier een filmpje waarin te zien is hoe hij op dit moment steigert. Uiteraard blijven wij dit door oefenen. :)


Van

Berichten: 6527
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:13

knappe Pumbaa! :D

met Wolf zelf gaat het super, ik ben alleen ontzettend aan het twijfelen. Ze is echt in alle opzichten een ontzettend fijne pony alleen ik mis de 'gaan, gaan, gaan' mentaliteit die mijn vorige paard wel had. Ze is absoluut niet sloom of lui maar ze doet nooit meer dan wat ik van haar vraag. Ik denk dat veel ruiters juist hartstikke blij zullen zijn met een pony als haar maar mij is ze eigenlijk wat te braaf. Ik mis het moeten inhouden van mijn paard, het hebben van meer looplust dan dat goed voor ze is. En ik merk gewoon dat het me steeds meer gaat irriteren, de zin om te trainen word steeds minder, terwijl ze het hartstikke goed doet maar mijn ambities blijken toch groter dan wat zij mij kan geven.
Nu zat ik te denken om haar door een arab te laten dekken maar voordat dat veulen zo ver is zijn we weer heel wat jaartjes verder en wat doe ik in de tussentijd? En wat als het veulen ook niet heeft wat ik zoek?
Ik denk er nu sterk dus overna om na het wedstrijd seizoen een ander huisje voor haar te zoeken -O-

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 00:16

Oh nee echt waar? Maar Wolf en jij zijn zo'n koppel! Samen met Pumbaa zijn dat echt de Koniks geweest die mij tot het ras hebben aangetrokken, die twee paarden van jullie blijven echt speciaal.

Lastige keuze hoor, persoonlijk zou ik haar toch laten dekken denk ik, maar dat is puur omdat ik Konikkruisingen in alle opzichten altijd erg aansprekend heb gevonden. Maar ja, wat je zegt. Als dat veulen ook niet is wat je zoekt, moet je er twee gaan verkopen... Jeetje zwaren keuze, ik hoop dat je het beste vindt voor jullie beide!

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 07:09

Hallo allemaal,

Ik heb vreselijk nieuws. Gisteravond heb ik Pumbaa in moeten laten slapen. Hij had zware koliek en we moesten met spoed naar de kliniek in Wolvega wat een uur rijden is. Eenmaal daar aangekomen werd hij helemaal onderzocht en is ontdekt dat er een dood stuk darm was. Hij had dus een knoop in zijn darmen. Hij voelde zich zo ziek. Operatie was mogelijk maar de arts had eerlijk gezegd dat hij niet wist of dat een goede beslissing voor Pumbaa zou zijn geweest. Mijn wereld stort in. Ik ben hem kwijt. Mijn alles, mijn maatje, mijn Pumbaa ...

VWestra
Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 07:38

Altijd al een zwak gehad voor koniks en net het filmpje van jou en Pumbaa gekeken en lees ik je laatste post. Wat onzettend verdrietig, heel veel sterkte toegewenst!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 08:24

Nadine ik schrik van je post! wat vreselijk...
Ik kan duizend dingen zeggen maar als je soulmate zo ziek is het een eerlijk besluit, ik kan je begrijpen hoe vreselijk het voor je is en je alleen maar een dikke knuffel sturen vanuit hier :(:) en je veel sterkte wensen Juist een dierbare is nooit te missen!.

Wolf, ik kan het begrijpen maar tja hoe vind je een vervanger die dat wel heeft?
dat is echt een hele zoektocht, de speld in de hooiberg idee.
persoonlijk zou ik niet weten of je haar moet laten dekken....want dat zou ook dubbel zijn als de plannen mislukken na 3/4 jaar weet je zoiets pas.
ik zal jullie inbreng hier dan wel missen hoor, je blijft dan toch nog wel wat posten hoop ik ?

Ik zal proberen van het weekend nog wat te posten over smoky en skylar want de drukte zakt hier wat af met dit natte weer en einde hoogseizoen.

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:50

Wat heftig van Pumbaa! Jeetje ik heb er geen woorden voor. Ik wil je alleen ontzettend veel sterkte wensen!!

Van

Berichten: 6527
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:03

oh Nadine nee toch, na alles wat je met hem hebt meegemaakt en bereikt hem zo te moeten verliezen, wat ontzettend k*t :(
heel veel sterkte met het verlies van je mooie mannetje Y;(

StormMilagro schreef:
Oh nee echt waar? Maar Wolf en jij zijn zo'n koppel! Samen met Pumbaa zijn dat echt de Koniks geweest die mij tot het ras hebben aangetrokken, die twee paarden van jullie blijven echt speciaal.

Lastige keuze hoor, persoonlijk zou ik haar toch laten dekken denk ik, maar dat is puur omdat ik Konikkruisingen in alle opzichten altijd erg aansprekend heb gevonden. Maar ja, wat je zegt. Als dat veulen ook niet is wat je zoekt, moet je er twee gaan verkopen... Jeetje zwaren keuze, ik hoop dat je het beste vindt voor jullie beide!
Bedankt voor het compliment :) Wolf is ook heel speciaal en dat maakt het ook zo rot. Ik zou haar zo graag willen houden en dan een 2e erbij maar daar heb ik geen geld, tijd of ruimte voor. Naast dat ik van mezelf goed weet dat ik dan toch weinig nog met haar zal gaan doen, terwijl ze iemand anders heel gelukkig zou kunnen maken.

kwita schreef:
Wolf, ik kan het begrijpen maar tja hoe vind je een vervanger die dat wel heeft?
dat is echt een hele zoektocht, de speld in de hooiberg idee.
persoonlijk zou ik niet weten of je haar moet laten dekken....want dat zou ook dubbel zijn als de plannen mislukken na 3/4 jaar weet je zoiets pas.
ik zal jullie inbreng hier dan wel missen hoor, je blijft dan toch nog wel wat posten hoop ik ?
Ik weet nu heel goed wat ik wil en waar ik naar moet zoeken. Ik ben er wel zeker van dat ik wel vind wat ik zoek, dit zal alleen geen konik zijn maar hoogstwaarschijnlijk een arabier.
uiteraard blijf ik het topic wel volgen :)

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:21

Van schreef:
Bedankt voor het compliment :) Wolf is ook heel speciaal en dat maakt het ook zo rot. Ik zou haar zo graag willen houden en dan een 2e erbij maar daar heb ik geen geld, tijd of ruimte voor. Naast dat ik van mezelf goed weet dat ik dan toch weinig nog met haar zal gaan doen, terwijl ze iemand anders heel gelukkig zou kunnen maken.


Ja een toppaard is het zeker! Ik ben benieuwd waar je keuze toe zal gaan leiden. Veel succes!

ChefsSpecial

Berichten: 2687
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:31

Heel veel sterkte Nadine, met het vreselijke verlies van jouw paardenmaatje.... Ben er helemaal stil van...

KimIndah

Berichten: 625
Geregistreerd: 03-02-14
Woonplaats: Veldhoven

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:13

Wat verschrikkelijk Nadine.. Ik heb de tranen in mijn ogen staan. Arme Pumbaa, arme Nero en arme jij..
Ik wil je heel veel sterkte toewensen in deze moeilijke tijd. Y;(

Avalon87

Berichten: 1153
Geregistreerd: 24-06-11
Woonplaats: Nuenen

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:26

Oh nee Nadine... Ik ben er helemaal stil van en ook bij mij staan de tranen in de ogen.. Met zoveel liefde heb je hem getraind en verzorgd en jullie zijn zo ver samen gekomen... -O-
Ik leef ontzettend met je mee, heel veel sterkte in deze moeilijke periode

Nikietjee
Berichten: 56
Geregistreerd: 08-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:01

Jeetje nadine!
Wat een verschrikkelijk nieuws!
Ook ik heb met tranen in mijn ogen zitten lezen. Kan het bijna niet geloven.
Heel veel sterkte! :(:)

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 10:54

oh wat een bericht nikietje , ik moest even slikken...
ik zou het ook niet weten maar ziet hij jou als een speelmaatje dat hij gewoon denkt nu ben ik de baas?
Als zijn mama bereden wordt door kinderen die haar niet de baas kunnen doet ze ook waar ze zin in heeft( in het midden stilstaan en het liefste nog wat eten), maar gevaarlijk is ze nooit (schoppen bijten steigeren of er vandoor gaan!)
skylar is echt bij de pinken maar wel heel lief sinds hij geholpen is, en zijn hengstenkuren zijn verdwenen. Maar ik weet niet of ze dezelfde papa hebben, hopen dat ons niet het zelfde overkomt. duimen dat het weer een tijdelijk iets is :(:)

Nikietjee
Berichten: 56
Geregistreerd: 08-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 14:40

Nou we hebben de afgelopen tijd veel korte stukjes gewerkt, met eigen ruimte. Jou ruimte mijn ruimte. Dit leek goed te gaan. Tot dat hij zo iets had van als ik in jou ruimte wil dan kom ik daar. Opdringerig. Dit accepteerde ik niet en toen begon hij. Gister met mijn stal eigenaresse naar de wei gegaan. Die heeft hem 1x flink bekogeld met de hark. Hij was toen zwaar onder de indruk.
Ben nu dus weer van voor af aan begonnen. Als ik ergens mee bezig ben zmoet hij minstens 2 meter van mij vandaan zijn. Dat vind hij maar raar, maar hij gaf het vandaag wel op, en ging zielig in een hoekje eten.

Boots heeft vaak van die nukken, hij weet precies wanneer hij iets kan flikken en ik net wat kwetsbaarder ben. Hij maakt het moeilijk, niet alleen voor mij, maar ook voor zich zelf. Maar ik denk als ik maar consequent blijf dat hij wel weer mak word. Het zijn altijd maar korte fases.Maar soms...

Agg het blijft een leer, hoop dat we dadelijk ook hier weer sterker uit komen.
En tja het is en blijft een ontzettende puber. Hij heeft nog wel een sterk 'oer' gevoel dat maakt het wat extra lastig

Wel fijn dat skylar heerlijk het tegen overgestekde is!
Zo was boots ook vroeger.
Lekker mak, kind kan de was doen.
Denk ook zeker dat skylar meer het karakter van zijn mama heeft.

Boots is in zijn vorige kudde heel erg gedomineerd, laatste in rang. En nu staat hij hoogste met zijn nog maar net 2 jaar. Dit zak er waarschijnlijk ook wel mee te maken hebben. Van het ene uiterste naar het andere

Nikietjee
Berichten: 56
Geregistreerd: 08-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 19:17

En zo als het weer is omgeslagen naar een lekker zonnetje, zo ia boots zijn gedrag weer om geslagen naar braaf en betrouwbaar.

Waarschijnlijk heeft het leiderschap even in de kreukels gelegen tussen ons. Maar we gaan weer verder!

Je paard hoeft echter ook niet alleen van jou te leren. Maar jij ook van je paard

Hoe is het verder met jullie knollies?

Van

Berichten: 6527
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 17:25

apart dat hij zo om slaat, ik zou dan toch denken dat er iets niet lekker zit

met Wolf gaat het prima, ik heb nu wel echt besloten haar te verkopen hoe moeilijk ook.

Nikietjee
Berichten: 56
Geregistreerd: 08-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 14:31

Ja je zou het denken. Maar hij heeft nergens last van zeggen ze.

Zeker moeilijk om wolf te verkopen.
Maar zolang ze bij een goed huisje terecht komt word het al snel iets makkelijker de stsp te nemen.

Sterkte in deze tijd. En straks weer met de zoektocht :)

KimIndah

Berichten: 625
Geregistreerd: 03-02-14
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:49

Potver Van, wat een moeilijke beslissing moet dat zijn geweest. Ik hoop dat je een perfect thuis voor Wolf kunt vinden.

Hier is het onwijs druk: minimaal 45 uur per week aan het werk en daarnaast nog veel plannen voor de nieuwbouwwoning die ik met mijn vriend gekocht heb. Tussendoor ben ik ook nog eens verliefd geworden op een puppy en die mag ik inmiddels mijn Koda noemen <3

Indah vind het voortaan prachtig om zijn nieuwe kunstje uit te voeren. Dit is "Pas" en dan zwaait ie braaf met zijn voet naar voren. Ik ben er iets minder blij mee als hij dit spontaan doet, begrijp je. Overigens schrok ik me gisteren een ongeluk toen ik opeens een bult zo groot als een ei op zn kaak zag zitten. Hard als bot! Na wat speurwerk blijkt dat hij waarschijnlijk zijn kiezen aan het wisselen is :=

Van

Berichten: 6527
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:30

ben benieuwd naar je pup :Y)

zondag met Wolf naar een fotomeeting geweest, nog niet alle foto's terug maar zitten al hele leuke tussen
Afbeelding

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 00:53

Wauw wat wen prachtige foto!

KimIndah

Berichten: 625
Geregistreerd: 03-02-14
Woonplaats: Veldhoven

Re: Konik-eigenaren, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:24

Wat is Wolf toch een prachtbeest. Hele gave foto ook! <3

En om jullie dan toch nog even voor te stellen aan de puppie; Meet Koda :D

Afbeelding

En een van de eerste foto's op kraamvisite, het sproetenbekkie waar ik zo verliefd op ben geworden :o

Afbeelding