Meer liefhebbers van het Franse trekpaard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Meer liefhebbers van het Franse trekpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 21:13

Heyhoi bokkers,

Door een vorig topic ben ik me wat meer gaan verdiepen in het Franse trekpaard en ook helemaal verliefd geworden op alle rassen die naar mijn weet tot deze groep behoren (Breton, Boulonnais, Percheron, Comtois, en vast nog wel meer). Zijn er nog meer liefhebbers van het Franse trekpaard hier op bokt?

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 21:31

Jup, ben totaal verliefd op de Mulassier Poitevin. Ben ooit bij eentje gaan kijken en krijg ze niet meer uit mijn gedachten. Ben ook al bij de haras national geweest en ben heel erg hard aan het bijleren over paarden om gewoon de stap te durven zetten: er eentje gaan halen!

Maar alle andere vind 'k ook prachtig, ben verliefd op de zware halzen, dikke konten en weinig tot geen behang: heerlijk!

Nala

Re: Meer liefhebbers van het Franse trekpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 21:40

Precies dat inderdaad, het behang is heel mooi maar ik hoor dat er zoveel gedoe mee is dat ik denk...nah :+

Daarvan heb ik eigenlijk nog nooit gehoord, dat ras. Ik zal t ff googlen! Wel leuk dat je al eentje op het oog hebt, heb je een foto? (Als je die mag plaatsen, weet ik niet)

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 11:34

Nah, degene waar we bij waren gaan kijken was niets. Jaren niets mee gedaan en mensen die precies niets van paarden wisten. Dramatische hoeven, totaal verklitte vacht, weinig respect voor mensen (natuurlijk wel bij te werken, daar niet van), ... Maar toen we hem onder het zadel wilden proberen, stonden ze het opeens niet toe. Toen gingen de alarmbellen af en werd het een njet.

Zit wel veel op deze website te kwijlen -> http://www.racesmulassieresdupoitou.com/ (verkopen ze ook de muilezels en de Poitou ezels op)
De stap is lastig te zetten als je nooit paarden hebt gehad, 't is toch een behoorlijke hoop kilo's paard dat je kan verkloten. Maar we zijn hard bezig om het zelfvertrouwen te kweken :p

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 12:17

Het zijn zeker een hoop kilo's die zich óf 100% voor je inzetten of 100% tegen je werken. Ik weet toch wat ik liever heb :D

Ik vind de comtois de leukste, ze zijn ook niet zo belachelijk groot.