Mijn vriend en ik zijn er over bezig om op iets langere termijn een paardje te kopen.
Hij vindt paardrijden namelijk ook wel leuk, maar vooral recreatief (zo een beetje leren draven, niets te ingewikkeld allemaal
)En zo regelmatig zijn er dan eens gesprekjes over wat voor soort paardje we ooit in huis zouden halen. (Ik heb eerst nog erg veel bij te leren over de verzorging van paarden voor ik er eentje in huis haal)
Maar we zitten namelijk met euhm.. een klein bijkomstig probleempje
(welja, eerder groot).Beiden zijn we zot van de arabiertjes, we vinden het beiden een prachtig ras en ik zou het liefst vanal zo eentje in huis halen, ooit..
MAAR meneer de vriend, die weegt een pakje meer dan mij. Ik zit rond de 55 kg (1m72, dus niet echt een probleem).. Maar hij is wat groter dan mij, maar vooral, hij weegt gemakkelijk het dubbele. Hij zit meestal tussen de 105 - 115kg).
Nu denk allemaal niets verkeerd, hij is absoluut geen papzak of dikzak... Hij zit met die massa dankzij zijn spieren. (Eventjes ter verduidelijking, mijn vriend doet mee aan strongman wedstrijden, dus hij is écht enorm gespierd. Tractors en camions van een paar ton voorttrekken is geen probleem voor hem.)
DUS ofwel zoeken we een ander ras waar hij wél op kan rijden OF we moeten de zekerheid hebben dat dit geen probleem is voor een arabier (ik zou wel een grotere arabier willen, tegen 1m60)
Hij zal waarschijnlijk wel niet veel meer dan een half uurtje, max een uurtje per week rijden.
(eerder misschien 2x een half uurtje zelfs, hij vindt het wel leuk maar ik zie hem niet direct vaak spontaan gaan paardrijden xD Eerder bvb als ik vraag of hij eventjes kan gaan rijden omdat ik bvb een late meeting heb of zelf niet kan..)
Dus, ik ben erg benieuwd naar wat jullie aanraden of hierover te zeggen hebben!
Groetjes,
A.

hij kan nauwelijks paardrijden, maar wilt wel wat basis leren
Even ter illustratie: