mijn pony is een mengelmoesje, maar van wat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

2AnNa3

mijn pony is een mengelmoesje, maar van wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 22:31

Hoi iedereen,

Ik zou graag jullie mening willen over mijn pony Bas (ruin).
Bas is 5 jaar oud, (net geworden *\o/* ) hij is 1.36m, en erg lief. hij is fijn in de omgang en houd erg van aandacht en knuffelen.
Ik heb Bas gekocht van iemand die eigenlijk niet zo veel van hem wist, omdat zij hem van de paardenmarkt heeft gekocht... zijn ouders zijn ook niet bekend op het paspoort. (sterker nog hij staat in geschreven bij het shetland stamboek := )
Ik vond zelf al dat hij in het welsh rijtje past en mijn DA en tandarts zeggen dat hij wel iets weg heeft van een Welsh Mountain door zijn stevige bouw!
Ik zou zelf zeggen dat hij door de stevige bouw een beetje Welsh mountain heeft maar door dat hij toch wat hoog op zn benen staat ook een beetje Welsh Cob! :)

Ik zou graag van jullie willen weten wat jullie vinden! :)
Ook heb ik een aantal foto's toegevoegd, op een enkele foto heeft Bas zn hoofd bewogen... maar volgens mij nog wel duidelijk. Ik hoop dat jullie er iets mee kunnen! :)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

Anoniem

Re: mijn pony is een mengelmoesje, maar van wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 22:32

in ieder geval welsh. wellicht newforest?

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 22:33

Wat een leuke pony! Ik zie er inderdaad wel wat Welsh in.

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 22:34

ik dacht ook aan new forest

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 22:35

Welsh of New-Forest vind ik inderdaad wel de goede richting op :j Hele mooie pony!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 22:35

pimaude schreef:

Precies wat ik dacht...

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 22:36

Welsh sectie B of new forest ofzo. Hij heeft een wat rechter hoofd, wat meer bij new forest dan bij welsh past, maar ogen en bouw lijken meer Welsh. Zoek op de site van het stamboek http://www.nwpcs.nl de sectie B maar op. Let op; sectie B is niet hetzelfde als de hoogtemaat B-pony

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 22:37

Zijn oren zijn ook wat groot voor een welsh

xBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 22:39

Misschien een kruising met een Paso Fino. *\o/*

2AnNa3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 22:40

oke! ik had zelf nog niet zo gedacht aan een new forest! ik ga eens even kijken op de website! dankje Diane_Basje

2AnNa3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 22:41

estja schreef:
Wat een leuke pony! Ik zie er inderdaad wel wat Welsh in.

dankje wel! *\o/*

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 22:42

Welsh? New forest zou inderdaad ook kunnen?

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 22:43

Ik dacht meteen aan New Forest

2AnNa3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 22:58

xBlue schreef:
Misschien een kruising met een Paso Fino. *\o/*

Dat zou gaaf zijn! *\o/*

unner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:52

safina schreef:
pimaude schreef:

Precies wat ik dacht...

Ja, mee eens :)

francien14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:58

Wat heb jij een ontzettend mooie pony <3

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 17:05

2AnNa3 schreef:
Ik heb Bas gekocht van iemand die eigenlijk niet zo veel van hem wist, omdat zij hem van de paardenmarkt heeft gekocht... zijn ouders zijn ook niet bekend op het paspoort. (sterker nog hij staat in geschreven bij het shetland stamboek := )

Als je zijn afstamming niet kent zul je nooit weten wat zijn achtergrond precies is, maar dat geeft niet, want het is gewoon een leuke pony! Dat er in zijn paspoort een stempel staat van het Shetlanderstamboek wil trouwens niet zeggen dat hij daar staat ingeschreven. Stamboeken mogen ook paspoorten uitgeven voor bijvoorbeeld pony's waarvan de afstamming niet bekend is, maar daarmee worden ze niet opgenomen in het stamboek. :)

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 17:10

Als ouders enzo niet bekend zijn kan je zoveel gokken als je wilt, je zal nooit weten wat erin zit... ;)

2AnNa3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 17:22

goeroe schreef:
2AnNa3 schreef:

Als je zijn afstamming niet kent zul je nooit weten wat zijn achtergrond precies is, maar dat geeft niet, want het is gewoon een leuke pony! Dat er in zijn paspoort een stempel staat van het Shetlanderstamboek wil trouwens niet zeggen dat hij daar staat ingeschreven. Stamboeken mogen ook paspoorten uitgeven voor bijvoorbeeld pony's waarvan de afstamming niet bekend is, maar daarmee worden ze niet opgenomen in het stamboek. :)

Nee dat klopt wat je zegt, alleen ik zou zelf een stamboek kiezen wat met beste bij je pony past haha! :)

2AnNa3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 17:23

Najoveh schreef:
Als ouders enzo niet bekend zijn kan je zoveel gokken als je wilt, je zal nooit weten wat erin zit... ;)

Ja dat is waar! Maar dat maakt het wel des te leuker om te horen wat andere er van vinden :)

2AnNa3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 17:25

francien14 schreef:
Wat heb jij een ontzettend mooie pony <3

Bedankt! :) haha je wilt niet weten hoe ik hem kreeg!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 17:39

2AnNa3 schreef:
goeroe schreef:

Nee dat klopt wat je zegt, alleen ik zou zelf een stamboek kiezen wat met beste bij je pony past haha! :)

Dat mag, maar waarom zou je dat doen? Het heeft namelijk geen enkele zin, want je pony komt toch niet in dat stamboek te staan. De meeste mensen kiezen daarom gewoon voor de goedkoopste optie. Daardoor zijn er zelfs grote paarden met een paspoort dat is uitgegeven door het Shetlanderstamboek, dat maakt dus allemaal niets uit.

2AnNa3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 18:34

goeroe schreef:

Nee dat klopt wat je zegt, alleen ik zou zelf een stamboek kiezen wat met beste bij je pony past haha! :)[/quote]
Dat mag, maar waarom zou je dat doen? Het heeft namelijk geen enkele zin, want je pony komt toch niet in dat stamboek te staan. De meeste mensen kiezen daarom gewoon voor de goedkoopste optie. Daardoor zijn er zelfs grote paarden met een paspoort dat is uitgegeven door het Shetlanderstamboek, dat maakt dus allemaal niets uit.[/quote]

Ik zou dat doen omdat ik dat leuk vind, verder maakt het mij niet uit! Ik heb nog 1 nmprs mini pony, en die heb ik ingeschreven staan, daar van weet ik wat het inhoud, verder heb ik geen verstand van prijzen e.d.
Mijn paardjes zijn mijn paardjes en daar steek ik mijn tijd in! :)
Of het nou een pony is die ras zuiver is of niet, als ik die pony leuk vind, vind ik die pony leuk! :)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:42