Trichelhof paarden verenigd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VdBA

Berichten: 262
Geregistreerd: 05-01-11
Woonplaats: (B)

Re: Trichelhof paarden verenigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 19:19

Van Eliano heb ik wel eens foto's zien passeren op fb... Ik vind dat hij erg veel op mijn merrie lijkt.

BNZ
Berichten: 1
Geregistreerd: 30-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:15

Ik heb ook een Trichelhof paard Nouméa van het Trichelhof Arco x Concorde. Ze is nu 5 jaar en echt een geweldig leuk paard. :)

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 23:42

*schopt het topic weer omhoog*

Ik zag dat Trichelhof momenteel enkele veulens te koop heeft uit eigen hengst Apache vh Trichelhof. Nu vind ik wel foto's terug van de hengst zelf, maar geen foto's of evt filmpjes van zijn nakomelingen als volwassen paarden. Wellicht heeft iemand hier de nodige connecties met een nakomeling? Is ook een onbekendere hengst uiteraard, maar horsetelex zegt mij toch dat hij al wat nafok heeft :-)

FurryFamily1

Berichten: 76
Geregistreerd: 10-07-14
Woonplaats: Hoegaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 14:19

Leuk dat hier weer even nieuw leven in geblazen wordt :) ! Ik ken zelf geen paarden uit Apache, maar ben er nu wel benieuwd naar. Iemand die er eentje heeft en een foto wil plaatsen?

@Lien: Hoe gaat het ondertussen met Montie?
@Coberlina: Ik heb gezien dat je ondertussen nog een merrie uit Dream gekocht hebt, leuk zeg! Ze heeft ergens wel iets weg van Imani, maar is wel breder gebouwd. En een vos, ben officieel jaloers :D !

Imani is ondertussen herstellende van een knieblessure, dus hier ligt even alles stil. Hoe gaat het bij jullie verder?

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 20:25

Hoi,

Klopt, we hebben nu drie paarden van op het trichelhof.
Alle drie van Nescio. Onze Nesciro is nu drie, nog hengst en zeer braaf. Zijn al bezig met longeren, maar nog niet te veel. Nesquick is een 2,5jarige ruin nu, de koffievos met veel wit.
En mijn nieuwe is Danica, een vosse merrie van 3,5 jaar met ook veel wit en ze is de volle zus van nesquick. Hun moeder is een Dream of Heidelberg.

We zijn net verhuisd waar ze allemaal thuis staan, wat heel fijn is.
Alleen heb ik vorige week een ongelukkige val gemaakt. Was zesde keer op Danica, en ze is op een bepaald moment beginnen bokken, wat ook niet vreemd is voor zo'n jong beest. En had er mij niet aan verwacht, waardoor ik te traag reageerde en dus ongelukkig op de grond ben terecht gekomen.
Heb dubbele bekkenbreuk, dus lig er nog wel even uit.
Belangrijkste is dat het goed zal genezen en ik binnenkort weer gewoon zal kunnen rijden :)

Moet hier nog steeds eens foto's plaatsen, maar via iPad lukt het me niet :(
Meeste hebben mij wel op,Facebook he, dus foto's genoeg daar ;)

Over apache: heb er al nakomelingen van gezien, en hem zelf ook. Leuk paard en allemaal goede bewegingen en goed karakter.
Sowieso allemaal fijne paarden van daar hoor.

Lieuwkje_90

Berichten: 2279
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: BE

Re: Trichelhof paarden verenigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 20:46

Oh, ik wist niet dat de nieuwe ook van het trichelhof kwam. Nog eens beterschap!

Ik had vorige week voor de 1e x op montie gezeten. Hij was super braaf, wel enkel stilstaan. Vandaag terug erop gaan zitten. Papa wou hem een beetje naar voor zetten en toen liep het fout. Montie deed zn poep naar rechts waardoor ik wat naar links kwam te zitten. Hij schrok hiervan en is toen maar beginnen bokken. Ben er dus afgevallen. Gelukkig niets over maar kben er wel niet goed van. Beestje had kei veel bang erna, echt zielig. Nu ga ik m'n vriend toch maar laten verder doen. Die heeft er ook meer ervaring mee.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Trichelhof paarden verenigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 21:05

Oei oei wees ook maar voorzichtig!

Danica komt ook van daar ja :) voor de rest heel blij met haar ze. Ze is braaf, flink en ik neem haar niks kwalijk. Ze is beginnen bokken ja, maar dat was mijn eigen schuld.
Was zesde keer erop en ze reageerde niet op stem of been, zodra ik erop zat. Enkel als mijn vriend met longeerzweep erachter zat. Dus ik had een zweepje meegenomen. En die vond ze dus niet leuk.
Ga nu wel even kijken om iemand in te schakelen om ze even verder zadelmak te maken en beetje in te rijden. Zodra stuur, gas en rem erop zitten, neem ik wel weer over.
Mag nu toch eerste twee maand nog niet rijden. :(

Voor Coby heb ik al een bijrijdster gevonden. Jong meisje van 14 en dat gaat goed :)

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 11:08

Afbeelding

Poging tot foto plaatsen,
Dit is Danica

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Coberlina op 19-02-15 11:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 11:08

photobucket heeft de foto's al geüpload, alleen werkt de iPad niet mee om de links te kopiëren }:0
Andere foto's komen er hopelijk zo,meteen aan

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 11:22

Afbeelding
Dit is Nesciro, vorig jaar op presentatie dag dressuur.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 11:30

En Nesquick vorig jaar op de presentatie dag.
Hij is de volle broer van Danica
Afbeelding

VdBA

Berichten: 262
Geregistreerd: 05-01-11
Woonplaats: (B)

Re: Trichelhof paarden verenigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:43

Mooie paarden Coberlina! Veel succes ermee.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Trichelhof paarden verenigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 23:25

Thanks, is de moeder van jouw paard ook Dream?

VdBA

Berichten: 262
Geregistreerd: 05-01-11
Woonplaats: (B)

Re: Trichelhof paarden verenigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 23:53

Nee, de moeder van mijn paard is Davina

FurryFamily1

Berichten: 76
Geregistreerd: 10-07-14
Woonplaats: Hoegaarden

Re: Trichelhof paarden verenigd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 12:06

Mooie foto's! Ben alleszins heel benieuwd hoe ze allemaal gaan ontwikkelen.

En ai zeg dames, als ik dit lees word ik toch ongerust, laat maar goed voor jullie zorgen en ik duim mee voor spoedig herstel!

Paardrijden is gevaarlijk, maar ik ben paar dagen terug met de fiets gevallen, pal op mijn neus! Dat heb ik met paardrijden nooit voorgehad :D dan denkt een mens ik zit veilig op de fiets...

Nog 3 weken en ik mag terug met Imani beginnen :) aftellen!

Lieuwkje_90

Berichten: 2279
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: BE

Re: Trichelhof paarden verenigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:32

Nesquick is en blijft mijne favo hé :D Vond dat toen die nog bij Montie stond al een prachtig dier!

De weken duren lang als je moet aftellen hé..

Ik ben momenteel rustig bezig met Montie te laten wennen aan ruitergewicht vanop de grond. Dat doet'ie goed. Hij heeft wel bang van ons papa sinds het voorval. Maar dat is ook al terug aan het beteren.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 13:38

Ok het is gevaarlijk, maar auto rijden ook :+
Zodra ik weer kan, ga ik ook weer rijden hoor. Heb er gelukkig geen schrik van gepakt.

Ja nesquick is schattig. Heeft heel mooie aftekeningen he. Momenteel ziet hij er wel wat uit als een mammoet :') binnenkort is dat wel weer beter.

Is idd goed om nu rustigaan te laten weten aan ruitergewicht! Ik ga met Danica ook wel rustiger aan doen. En misschien toch een beugelriem of touw rond haar hals dat ik kan vasthouden :')

Emiliee_8

Berichten: 291
Geregistreerd: 02-11-06
Woonplaats: Hasselt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 19:28

Ik kwam dit topic toevallig tegen, een vriendin van mij heeft een nakomeling van Apache, er was wel nieuwsgierigheid omtrent de nakomelingen van hem dus bij deze 2 foto's, het is een merrietje van 7 maanden oud met heel mooi en elegante bewegingen, erg benieuwd hoe ze gaat uitgroeien.


Afbeelding


Afbeelding

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Trichelhof paarden verenigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 20:44

Wat een schattig beestje! Ook super achterbeen zo te zien!

FurryFamily1

Berichten: 76
Geregistreerd: 10-07-14
Woonplaats: Hoegaarden

Re: Trichelhof paarden verenigd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 09:09

Oh ik ben helemaal weg van dat merrietje !!!! Altijd al een zwak gehad voor vos en lijkt me inderdaad ook heel fijn te bewegen :)

Ga binnenkort misschien ook overwegen met Imani te gaan fokken, aangezien haar knietjes maar niet in orde komen...

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Trichelhof paarden verenigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:26

Oh wat heeft ze dan?
Kan ze niet meer gereden worden? :\

Die van mij wordt nu ingereden door een ruiter uit de buurt hier. Was vanmorgen de derde keer. Gaat al fijn. Maar denk dat hij meer dan tien keer nodig gaat hebben voor ik ze kan overnemen. Ze gaat zo graag stil staan. En dan sluit ze zich af voor alle hulpen.

FurryFamily1

Berichten: 76
Geregistreerd: 10-07-14
Woonplaats: Hoegaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 10:31

Had er een topic over gemaakt, hier staat de meeste info in. Want het is een hele boterham... [BEH] 8 maanden na 'diagnose' nog steeds op de sukkel...

Maar eigenlijk begin ik meer en meer te vermoeden dat ze gewoon altijd al zwakke knieën had en daar nooit voor behandeld geweest is. Ik ga me de komende drie maanden echt focussen op het verbeteren van haar knieën met alle mogelijke opties die hiervoor voorhanden zijn. Als ze dan niet verbetert wordt het ofwel een scintigrafie ofwel gewoon mee beginnen fokken.

Je hebt het hier over Danica he? Heel gek dat ze graag gaat stilstaan, Imani is juist extreeeeem loopgraag en voor geen meter stil te krijgen (zelfs nu niet). Dus kan misschien een fase zijn he? Dat ze gaat stilstaan om het allemaal te verwerken. Ben benieuwd naar de vorderingen! Houdt ons op de hoogte!

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Trichelhof paarden verenigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 11:34

Ja het is als ze niet goed weet wat er vzn haar verwacht wordt.
Zo ben ik er ook afgevallen he. Stilstaan en klein tikje van zweep. En toen ontplofte ze.

Zo jammer van Imani :( ik ga topic eens lezen. Ze kunnen zwakkere knieën toch inspuiten?

Woody_99

Berichten: 4
Geregistreerd: 08-02-14
Woonplaats: België

Re: Trichelhof paarden verenigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 09:41

Oei ik lees het nu pas van imani hopelijk wordt het toch beter. Ik zal de vingers kruisen!

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Trichelhof paarden verenigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 11:32

Hoe gaat het met jullie paarden ondertussen?

Hier nog rustig. Danica haar wolfstandjes zijn eruit gehaald, dus enkele dagen rust. Daarna ga ik ze weer wat opnemen met longeren en hoop ik dat die ruiter wat vaker kan komen om haar in te rijden.
De andere twee staan ook nog steeds lui te wezen in de weide :+

Zelf heb ik vanmorgen voor de derde keer weer op mijn oudste merrie gezeten, maar had pijn in mijn been. Dus zal nog niet te snel weer op Danica kunnen :\