wat is jullie ervaring met een paint ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

osanta

wat is jullie ervaring met een paint ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 20:36

Ik heb sinds vandaag een leuk verzorgpony'tje gekregen van bijna 3jaar,
het zou een hele lieve hengst zijn , en ga er vandeweek kijken ,
dus weet echt niet wat ik aan ga treffen haha !
maar mijn vraag is , hebben jullie ervaring met paints ?
en wat is hun karakter in het algemeen ?

Goof

Re: wat is jullie ervaring met een paint ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:41

Je bent nog niet eens langs geweest, zou je niet eerst eens even aankijken of het wel wat is? ;)

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:41

Leuk! Ik heb een tijdje op een paint merrie gereden :)
Helaas was ze niet correct beleerd, en had ze totaal geen respect voor de ruiter. Maar als je consequent bent, kan het een geweldig beestje zijn, maar dat geld voor elk paard :) .
Veel succes en plezier ermee!

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:42

Elke pony heeft een ander karakter.

Zo ken ik een fjord dat eigenwijs en vervelend doet terwijl de fjord naast hem alles doet wat je vraagt.

En wees niet te blij, voor het zelfde geld is het niks.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:44

Een Paint kan heel verschillend zijn van character.
Een hengst van bijna 3 kan hengstengedrag vertonen, of ineens ontdekken dat hij hengst is.
Ze kunnen omslaan als een blad aan een boom. Van het ene moment op het andere. Ook en juist de jonkies die alles gaan ontdekken en je uit gaan proberen. En dat kan heel gevaarlijk worden.

Dus ik wil je waarschuwen. Niet omdat het een Paint is, maar omdat het een hengst is.

MiReRe

Re: wat is jullie ervaring met een paint ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:50

Ik heb een tijdje een paintmerrie verzorgd. En dat is een schatje in de omgang. Een tikje eigenwijs, maar als je duidelijk en consequent bent doet ze precies wat je bedoelt. Koel in het koppie en leert makkelijk. Rijden vond ik moeilijk omdat ik geen westernruiter ben. Lag niet aan het paard. Maar wel heerlijke vlakke gangen.

Een hengst heeft vast weer een ander karakter. Veel plezier!

osanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 11:13

Cassidy schreef:
Een Paint kan heel verschillend zijn van character.
Een hengst van bijna 3 kan hengstengedrag vertonen, of ineens ontdekken dat hij hengst is.
Ze kunnen omslaan als een blad aan een boom. Van het ene moment op het andere. Ook en juist de jonkies die alles gaan ontdekken en je uit gaan proberen. En dat kan heel gevaarlijk worden.

Dus ik wil je waarschuwen. Niet omdat het een Paint is, maar omdat het een hengst is.

maar gelukkig heb ik daar al ervaring mee , ik heb in de tijd bij mijn pleeggezin 4jaar met hengsten gewerkt omdat zij een hengstenstal had..
de man zei tegen mij dat hij goed opgevoed is , en dat hij goed weet waar hij staat.
en ik denk en weet zeker kwa gevoel dat het goed ligt, en dat ik wel veder kom met dit paardje,
hij staat op het moment met alleen , dus dat speelt ook erin, dus er is een hele grote kans dat hij gewoon normaal braaf is..
ik zal er zelf achter komen , en bonte paarden spreken mij heel erg aan..

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:08

Oh en zeker niet in je eentje langsgaan om te kijken!! Neem zeker een ouder iemand mee :)

osanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 20:00

lotlot2 schreef:
Oh en zeker niet in je eentje langsgaan om te kijken!! Neem zeker een ouder iemand mee :)

Donderdag ga ik er naar toe met mijn moeder en mijn zus , had gister zelf al aangegeven dat ik niet alleen wilde de eerste keer , want het komt niet vaak voor maar het kan een rare man zijn die zegt dat hij een paard heeft maar eigenlijk niet heeft en zo kinderen wil lokken ;)