Ik zou graag wat tips van jullie ontvangen.
Zelf hebben wij al 7 jaar met erg veel plezier een haflinger, hij is nu 11 jaar. Zeker geen sloompie, we hebben onze handen er aan vol maar hij is zeker niet vals.
Nu gaan wij naar Noord Noorwegen verhuizen en uiteraard gaat hij mee. Maar we zoeken er nog een tweede paardje bij. Ik ben op zoek naar een jaarling, zodat ik voorlopig nog alleen mijn hafje hoef te rijden, en de tweede uiteraard wel opvoeden maar die staat er dan vooral nog als gezelligheid bij.
Wel is het de bedoeling dat we deze met 4 jaar gaan inrijden.
Eerst dacht ik eraan om nog een haflinger erbij te nemen, maar je weet natuurlijk nooit hoe groot een jaarling uiteindelijk wordt. Mijn haf is nu 1.52m en nog een beetje het "ouderwetse" type wat ik juist zo mooi vindt. Kleiner dan 1.50m zou ik hem niet willen hebben.
Maar een tinker vindt ik ook erg mooi, net als de IJslander.
Ik wil het risico niet lopen dat ik straks 4 jaar voor mijn tweede paardje hebt gezorgd en er dan uiteindelijk niet op kan rijden omdat die te klein is gebleven. Vandaar mijn twijfel over de haflinger, een tinker is dan vaak net heel ietsjes groter. Maar gisteren werd ik op het idee gebracht over een IJslander.
Wat zouden jullie doen? Het moet een dier zijn die wel echt tegen veel sneeuw en kou kan

Zijn ijslanders nou echt zoveel moeilijker in te rijden als "gewone" paarden ivm hun extra gangen?
Je ziet namelijk ontzettend veel ijslanders in het noorden, vandaar dat ik op dat idee werd gebracht....
Ik heb de tijd nog om het een en ander uit te zoeken en neem zeker geen overhaaste beslissingen
Ik zag ze met hun stamboek op het horse-event staan, was opslag verliefd