Iemand ervaring met draver als recreatie paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Iemand ervaring met draver als recreatie paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:13

Hoihoi!

Ik zag een advertentie van een heel lief paardje, nu zag ik dat het een draver was, zijn deze geschikt voor recreatie?

Wat is jullie ervaring hiermee?
Is galloperen goed te leren?
En zijn ze niet telkens voorwaarts?

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Iemand ervaring met draver als recreatie paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:19

Iemand van mijn vorige stal had een Draver. Was al wat ouder toen hij als zadel gebruikt ging worden en had al vele jaren op de baan gelopen.
Galop kan hij niet. Tenminste geen mooie arbeidsgalop maar ze heeft heel veel schik van hem.

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:20

Mijn draver is een fantastisch recreatie paard.
Galop gaat ook prima.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:21

ED --> RPA

Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:22

Ik heb op bokt ook een draver te koop staan als recreatiepaard. Ze is perfect zelfs. Bomproof, heerlijk te rijden. Ze is inmiddels al zo lang onder het zadel dat dat gehaaste, dat voorwaartse er echt wel uit is. Ze is juist erg relaxt.

koetje01
Berichten: 79
Geregistreerd: 14-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:23

volgens mij ligt het er ook aan of ze gekoerst hebben (op de baan (wedstrijden) gelopen) heb ik ergens gelezen

Bo_Cassey

Berichten: 1011
Geregistreerd: 19-03-10
Woonplaats: edam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:25

Het ligt er ook aan of en hoe lang ze op de baan hebben gelopen. Verder zijn het lieve, werkwillige dieren. Als je erop zit voel je wel wat voor paard je onder je hebt, dus je kunt altijd even gaan kijken en rijden. Sommige krijg je amper in galop, anderen doen dit prima.

En als je een keer lekker recreatief voluit in het bos gaat, kunnen ze knalhard!

Splut
Berichten: 1095
Geregistreerd: 19-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:26

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 08-07-22 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Daantjee12

Berichten: 3082
Geregistreerd: 17-03-09
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:26

Ik vind van wel! Heb zelf een draver en kan er alles mee. Bosritjes, ze sleept bandjes zonder problemen, heeft voor de kar gestaan, serieuze dressuurwerk is ook geen probleem en voor een sprongetje is ze altijd wel in! Van alles wat dus! ook het galopperen gaat goed.
Veel informatie over de draver kun je vinden op http://www.dravers.nl ! staan ook leuke verhaaltjes over mensen met een draver en een forum waar genoeg te vinden is :)

@koetje01; mijne heeft 2x gekoerst in het verleden maar beheerst de galop goed. ligt denk ik vooral aan de training die ze tijdens de omscholing gehad hebben en natuurlijk alles wat er op volgt

nannyrana7
Berichten: 412
Geregistreerd: 08-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:28

Nou een draver kan een prima recreatie paard zijn en soms ook wel meer.
En het is een paard wat over het algemeen erg graag voor je wil werken maar waar je wel wat aan moet werken om het in de bak allemaal voor elkaar te krijgen omdat ze voor sommige dingen de bouw en spieren niet helemaal mee hebben.
Over het algemeen zijn ze allemaal wel voorwaarts maar ik vind niet vervelend.
Meestal is de galop goed aan te leren .
Heb zelf ook een draver ( heeft tot 7 jaar op baan gelopen) en het is niet allemaal even makkelijk maar ze gaat echt nooit meer weg, we hebben gewoon een super klik.

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Re: Iemand ervaring met draver als recreatie paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:29

jahooor! check mijn profiel maar ;)
(en galop kan ze ook!)

Bo_Cassey

Berichten: 1011
Geregistreerd: 19-03-10
Woonplaats: edam

Re: Iemand ervaring met draver als recreatie paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:30

wat ik mis in je OP is wat je exact op recreatief gebied wil doen?

Anoniem

Re: Iemand ervaring met draver als recreatie paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:33

Dankjewel allemaal!

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:33

Kom eens hier rijden, wij hebben een dravertje voor mijn 10 jarige dochter en we staan op het punt hem te verkopen vanwege persoonlijke redenen. Je bent welkom om te kijken of het iets is voor je, en of je die van mij wil kopen of niet kan me niks schelen. Mijn dochter doet er van alles mee, mennen, rijden onder de man, voltigeren en springen (al mag dat wel verder geoefend te worden) We wonen niet zo heel ver weg bij je. indien intresse (uiteraard zonder aankoop praatje enzo) geef maar een pbtje

AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:34

Mijn dravershengst was perfect voor recreatie. Heerlijke lange bosritten meegemaakt en hij ging ook gewoon voor de koets. Springen kon hij ook, alleen was het geen kampioen daarin.
Helemaal niet te voorwaarts maar een heerlijk paard om te rijden. Hij heeft trouwens op de baan gelopen en de galop beheerste hij ook goed daarna.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:34

Bo_Cassey schreef:
wat ik mis in je OP is wat je exact op recreatief gebied wil doen?



Lekker buitenritten maken, in het bos strand enzo, ik doe niet aan wedstrijden. Gewoon in m'n eentje lekker relaxen met m'n paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:35

pipo schreef:
Kom eens hier rijden, wij hebben een dravertje voor mijn 10 jarige dochter en we staan op het punt hem te verkopen vanwege persoonlijke redenen. Je bent welkom om te kijken of het iets is voor je, en of je die van mij wil kopen of niet kan me niks schelen. Mijn dochter doet er van alles mee, mennen, rijden onder de man, voltigeren en springen (al mag dat wel verder geoefend te worden) We wonen niet zo heel ver weg bij je. indien intresse (uiteraard zonder aankoop praatje enzo) geef maar een pbtje



Waar is niet verweg als ik vragen mag haha

kimberley82

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:35

Hier ook iemand met een Draver als recreatiepaard.
Heb mijn hele leven al verschillende soorten eigen paarden gehad en nog
nooit zoveel schik als met deze.
Heerlijk dier (niet gekoerst). Loopt heerlijk, galop gaat prima.
Doet ze volgens mij zelfs liever dan draven haha.
Ze heeft hier op de rij-vereniging al een hoop standaard meningen over
Dravers doen veranderen ;)

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:35

Of het nadelig is voor een draver dat ie gekoerst heeft, dat hoeft niet perse. Opvoeding en omscholing is het doorslaggevende. Een goed omgeschoolde draver of, indien nooit gekoerst, goed ingereden draver zijn gouden recreatiepaarden. Maar ga dit niet zelf doen als je er geen ervaring mee hebt.
Galop is meestal geen probleem zodra ze weten hoe ze hun lichaam goed moeten gebruiken. Beide dravers hier galopperen zonder moeite. Evenals tempo, het zijn geen trage paarden, maar een goed ingereden paard valt net ze goed onder controle te houden als een ander ras.
Daarnaast hebben ze een geweldig groot hart. Mijn vrij onervaren zusje heeft een 5 jarige draver die heel fris kan zijn, maar ook braaf stil staat als ze weer eens de beenriemen vergeet los te maken of haar voet niet uit de beugel krijgt voordat ze op de grond staat. Mijn 18jarige is nog zo fris als een hoentje, maar mijn onervaren vriend kan zo zonder zadel op haar stappen. Terwijl ze tijdens echt hard werken flink fanatiek kan worden.

Maar ga vooral kijken of het paard bij jou past. Qua opleidingsniveau, qua opvoeding en qua interesses.

kking

Berichten: 1005
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:36

Als dat je doel is dan zou ik zeggen: DOEN
Mijn ervaring: mijn paard ook als recreatiepaard gekocht nu bijna 18 jaar geleden en geen dag spijt van gehad. _/-\o_

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:38

Hier ook een draver. Niets dan lof.
Koersen heeft niets te maken met wat een draver kan. Eerder met de kunde van de eigenaar.
Zoek hier maar is op bokt naar Tammy van WendyBZ of Kanway van Carola.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:38

RianneH schreef:
Of het nadelig is voor een draver dat ie gekoerst heeft, dat hoeft niet perse. Opvoeding en omscholing is het doorslaggevende. Een goed omgeschoolde draver of, indien nooit gekoerst, goed ingereden draver zijn gouden recreatiepaarden. Maar ga dit niet zelf doen als je er geen ervaring mee hebt.
Galop is meestal geen probleem zodra ze weten hoe ze hun lichaam goed moeten gebruiken. Beide dravers hier galopperen zonder moeite. Evenals tempo, het zijn geen trage paarden, maar een goed ingereden paard valt net ze goed onder controle te houden als een ander ras.
Daarnaast hebben ze een geweldig groot hart. Mijn vrij onervaren zusje heeft een 5 jarige draver die heel fris kan zijn, maar ook braaf stil staat als ze weer eens de beenriemen vergeet los te maken of haar voet niet uit de beugel krijgt voordat ze op de grond staat. Mijn 18jarige is nog zo fris als een hoentje, maar mijn onervaren vriend kan zo zonder zadel op haar stappen. Terwijl ze tijdens echt hard werken flink fanatiek kan worden.

Maar ga vooral kijken of het paard bij jou past. Qua opleidingsniveau, qua opvoeding en qua interesses.


Dankje!
Het paard wat ik zag heeft geoefend met koersen maar bleek niet geschikt ervoor
Het andere paard wat ik zag heeft nog nooit de koersbaan gezien.
Dus ik denk dat ik zeker een keer ga kijken bij de paarden nu ik alle reactie's hoor!

Merry98
Berichten: 2789
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Dromenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:38

ik zeg doen. Ik heb nog nooit zo'n band gehad met een paard als de draver die ik heb gehad.
Prachtdieren zijn het!

Bo_Cassey

Berichten: 1011
Geregistreerd: 19-03-10
Woonplaats: edam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 23:28

[***] schreef:
Bo_Cassey schreef:
wat ik mis in je OP is wat je exact op recreatief gebied wil doen?



Lekker buitenritten maken, in het bos strand enzo, ik doe niet aan wedstrijden. Gewoon in m'n eentje lekker relaxen met m'n paard


Dan zou ik zeggen: doen! Dan maakt het ook niet eens zo veel uit als hij niet zo goed galoppeert. En geloof me: rengalop kunnen ze allemaal! :-)

boedjang
Berichten: 680
Geregistreerd: 29-04-08
Woonplaats: The Bronx

Re: Iemand ervaring met draver als recreatie paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 23:33

Nou ja, ben je al om? ik zou zeggen ga er inderdaad eens een ritje op maken, de ene is de andere niet, en als de klik er is zijn het echt gouden dieren, ik heb geen dag spijt van de mijne gehad.