Iemand ervaring met draver als recreatie paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ruitje

Berichten: 12349
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:27

Bo_Cassey schreef:
Ik had het over die recreatiedraver die telgang doet. Weet ik veel waar die geboren is ;-).


Die zijn er in NL bijna niet, omdat hier geen races zijn in telgang :) . In de VS zijn die races er wel :)

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:34

Mijn eerste eigen paard was een draver <3 .
Geweldig dier ontzettend veel buitenritten mee gemaakt en hij was 100% bomproof.
Ook de galop had hij onder de knie, had graag weer een draver gehad want voor mij zijn het fantastische paarden.

Cchanny

Berichten: 8861
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:34

Hier drie dravers.
Waarvan de ene niet echt een recreatie paard is. Die rijd mee in endurance en heeft voorkeur voor de galop. Ik weet niet zeker of deze ruin gekoerst heeft, volgens mij niet. Vanwege voorkeur galop.
De merrie waar ik vaak oprij heeft weer wel de voorkeur voor draf, maar de galop gaat steeds beter. Heeft ook gekoerst.
De andere merrie heeft voorkeur voor een ongelooflijke laterale tölt.

Er staat hier van alles wat dus.
De eerste 2 paarden zijn volledig bomproof.
De töltende draver is wat zenuwachtiger van haarzelf.
Laatst bijgewerkt door Cchanny op 05-11-13 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Cchanny

Berichten: 8861
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:35

ruitje schreef:
Bo_Cassey schreef:
Ik had het over die recreatiedraver die telgang doet. Weet ik veel waar die geboren is ;-).


Die zijn er in NL bijna niet, omdat hier geen races zijn in telgang :) . In de VS zijn die races er wel :)

Er zijn wel fokkers die fokken op tölt/telgang hoor. :)

ruitje

Berichten: 12349
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Iemand ervaring met draver als recreatie paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:38

Ja, drie hobbyfokkers die er een ander gangenpaard opzetten :')

Maargoed, gelukkig zei ik ook 'bijna' ...

Cchanny

Berichten: 8861
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:42

ruitje schreef:
Ja, drie hobbyfokkers die er een ander gangenpaard opzetten :')

Maargoed, gelukkig zei ik ook 'bijna' ...

Nee. Echte rasechte dravers.
De töltende draver is ook een rasechte. Speciaal gekocht voor de gene die er op reed, voor haar gewrichten.

ruitje

Berichten: 12349
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Iemand ervaring met draver als recreatie paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:52

Oke, nog een keer. Telgangende dravers vind je bijna niet in NL, ik zei niks over toltende, die vind je vaker.
Reguliere draverfokkers ( ik ben in NL nog geen fokkers voor de recreatiemarkt tegen gekomen... ) fokken niet op tolt of telgang... Wat niet wil zeggen dat je niet toevallig een toltende draver tegenkomt.
Als men ze specifiek fokt als gangenpaard zetten ze er vaak wat anders op:
http://www.gangpferde-vierhaus.de/?q=verkaufspferde

fransje23

Berichten: 15412
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:57

Cchanny schreef:
ruitje schreef:
Ja, drie hobbyfokkers die er een ander gangenpaard opzetten :')

Maargoed, gelukkig zei ik ook 'bijna' ...

Nee. Echte rasechte dravers.
De töltende draver is ook een rasechte. Speciaal gekocht voor de gene die er op reed, voor haar gewrichten.



Is Haidie toch? Die is gefokt om te koersen niet op de tölt.
Maar het tölten is bij dravers niet zo vreemd, dat kunnen er meer.
Alleen zijn er in Nederland weinig dravers die een echte goede telgang laten zien. Schweine komt wel erg vaak voor en heeft mijn draver in het begin ook wel gedaan door teveel spanning, onbalans en een verkeerd rug gebruik.


Maar weer on-topic dravers zijn erg fijne paarden om lekker lange buitenritten mee te maken. Ze lopen meestal al erg uit zichzelf en dat is dan wel erg prettig. Veel hebben een redelijk cool karakter en door de variatie in schofthoogte en bouw is er bijna voor elk wat wils.

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: Iemand ervaring met draver als recreatie paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 00:10

Hier nog een draver-fan! <3 Ik rij recreatief-dressuur met haar.
Zij heeft voorkeur voor de recreatie kant haha.
Ik zou ook zeggen: doen, TS!

Cchanny

Berichten: 8861
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:54

fransje23 schreef:
Cchanny schreef:
Nee. Echte rasechte dravers.
De töltende draver is ook een rasechte. Speciaal gekocht voor de gene die er op reed, voor haar gewrichten.



Is Haidie toch? Die is gefokt om te koersen niet op de tölt.
Maar het tölten is bij dravers niet zo vreemd, dat kunnen er meer.
Alleen zijn er in Nederland weinig dravers die een echte goede telgang laten zien. Schweine komt wel erg vaak voor en heeft mijn draver in het begin ook wel gedaan door teveel spanning, onbalans en een verkeerd rug gebruik.


Maar weer on-topic dravers zijn erg fijne paarden om lekker lange buitenritten mee te maken. Ze lopen meestal al erg uit zichzelf en dat is dan wel erg prettig. Veel hebben een redelijk cool karakter en door de variatie in schofthoogte en bouw is er bijna voor elk wat wils.

De eigenaar heeft gezegd dat die mevrouw meerdere dravers had die aan het tölten waren.
En dat ze speciaal daar naar toe zijn gereden voor zijn vrouw.

En dat die mevrouw ze wel er voor fokten.
Maar dat is een andere discussie.

Ontopic:
Als je de kans krijgt om een draver te kopen, zou ik het doen.
Erg leuk! Hier staan er drie, en zijn alle drie ook erg verschillend. :)
Ik vind ze stuk voor stuk alle drie erg leuk!

Nsky86

Berichten: 976
Geregistreerd: 08-12-11
Woonplaats: Noord Holland

Re: Iemand ervaring met draver als recreatie paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:22

Dravers rulez. Mijn meisje is half draver (naction skoatter, de kenners kennen hem zeker)
En ze heeft een super karakter en kan erg goed galopperen!

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:27

Mijn eerste paardje was een draver. Ben slecht met haar begonnen omdat ik veel te onzeker was. Heb heel veel met en van haar geleerd. Heb er nog regelmatig spijt van haar te hebben verkocht, ook al heeft ze het nu supergoed :) Heb daarna nog een keer een Draver gehad maar was voor dat paardje te onzeker en kon haar zelf niet goed beleren. Mijn liefde voor dravers blijft, en ik hoop ooit zelf weer een Draver te mogen hebben.

dingogirl
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 12:21

ik heb 3 dravers gehad.
met de eerste, een prachtige hengst van toen 6 jaar, heb ik alles gedaan. van dressuur, 4-tal, buitenritten, kindervakantiewerk, koetsentochten, en springen.
met springen heb ik klasse Z gereden bij de paarden. echt een gouden paardje. het ene weekend reden we een koetsentocht. het volgende op concours.......
daarna heb ik nog een dravermerrie gehad die ook super braaf was en waar je ook alles mee kon. zeer fijn recreatiepaard
toen heb ik een 10 jarige dravershengst gekregen die 8 jaar op de baan gelopen had. en zowat alles gewonnen had wat er te winnen viel.
ook met hem heb ik heerlijk buiten gereden en we maakten lange koetsentochten. het omscholen om fijn in de hand te zijn heeft een jaartje gekost maar dat kwam vooral omdat hij zoveel koersen gelopen heeft.
alle 3 de paarden gingen voor je door het vuur. en waren 200% braaf en verkeersmak. de laatste is 24 jaar geworden. nog superfit maar door een niet op te lossen hoevenprobleem, ( veroorzaakt door een jonge hoefsmid), hebben we hem helaas moeten laten inslapen.
maar ik vind de draver qua karakter een superpaard.

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 01:42

Nsky86 schreef:
Dravers rulez. Mijn meisje is half draver (naction skoatter, de kenners kennen hem zeker)
En ze heeft een super karakter en kan erg goed galopperen!

Dan heb ik een halfzusje van jouw poon. Mijn paard vindt echt alles leuk! Technische dingetjes in de bak doen we met plezier, zowel het rijden als langelijnen en dubbele longe, en buitenritten vindt ze prachtig! Ze is ook altijd blij, en ik vind alles leuk om te doen zolang het maar met mijn paard is! Dus we steken elkaar heel erg aan met blijheid
:')

Maar goed ik zou een ander ras er niet voor laten staan als dat klikt!

Nsky86

Berichten: 976
Geregistreerd: 08-12-11
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 07:09

Poiuytrewq schreef:
Nsky86 schreef:
Dravers rulez. Mijn meisje is half draver (naction skoatter, de kenners kennen hem zeker)
En ze heeft een super karakter en kan erg goed galopperen!

Dan heb ik een halfzusje van jouw poon. Mijn paard vindt echt alles leuk! Technische dingetjes in de bak doen we met plezier, zowel het rijden als langelijnen en dubbele longe, en buitenritten vindt ze prachtig! Ze is ook altijd blij, en ik vind alles leuk om te doen zolang het maar met mijn paard is! Dus we steken elkaar heel erg aan met blijheid
:')

Maar goed ik zou een ander ras er niet voor laten staan als dat klikt!



Wat leuk!!! Klinkt bekend, als ik de foto's bekijk herken ik wel een hoop. Vooral de kleur en bouw. Alleen Leena is meer rood dan bruin roan. Grappig zeg!

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 10:31

Ja klopt, Naction heeft meer vos roans gemaakt! Waaronder Ysine Woodflower en Ali B. Ali B zit ook op bokt ergens. Het zullen er ongetwijfeld meer zijn hoor.
Ysine ken ik omdat Ylona daarmee is opgegroeit en ze samen in het weiland buiten speelden bij mij in de wijk.

Nsky86

Berichten: 976
Geregistreerd: 08-12-11
Woonplaats: Noord Holland

Re: Iemand ervaring met draver als recreatie paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 10:46

Oh super!! wat grappig zeg, vind het echt een super kleur. Elk seizoen een andere variatie. In de zomer is ze net wit/zilver, en in de winter is ze net brons/ goud. Altijd een podium plek dus qua kleur ;-).
Hoe zijn de karakters?

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: Iemand ervaring met draver als recreatie paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 11:10

'Bijzonder' :=

Nsky86

Berichten: 976
Geregistreerd: 08-12-11
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 11:48

WendyBZ schreef:
'Bijzonder' :=


hihi ja.. zeg dat wel.. een toverballetje! *\o/*

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: Iemand ervaring met draver als recreatie paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 11:50

Ik bedoelde niet de kleur := :+

Nsky86

Berichten: 976
Geregistreerd: 08-12-11
Woonplaats: Noord Holland

Re: Iemand ervaring met draver als recreatie paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 11:58

wat bedoelde je dan?

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 12:02

Nsky86 schreef:
Hoe zijn de karakters?


Dat dus :+

Nsky86

Berichten: 976
Geregistreerd: 08-12-11
Woonplaats: Noord Holland

Re: Iemand ervaring met draver als recreatie paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 12:19

owww hihi ja op die manier ook. Gelukkig is de mijne in ieder geval bijzonder in de positieve zin.

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:00

WendyBZ schreef:
'Bijzonder' :=

:') :D

Hier ook een hoop ellende gehad met haar aparte gedrag haha maar ik heb er nu echt een gouden knol aan.

Nsky86

Berichten: 976
Geregistreerd: 08-12-11
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:17

Poiuytrewq schreef:
WendyBZ schreef:
'Bijzonder' :=

:') :D

Hier ook een hoop ellende gehad met haar aparte gedrag haha maar ik heb er nu echt een gouden knol aan.


Moet zeggen dat ze wel heftig pubbert.. Ze kan ook heel erg dominant en koppig zijn. Op het moment dat je er op een vriendelijke manier doorheen komt doet ze alles voor je.. Kleine draak..
Maar als je aan komt lopen wel naar je hinneken en in het weiland zelfs naar me toe komen draven.. Gek beestje.