Een tijdje terug las ik ergens dat een mannelijke Shire geen grote hoeveelheden wit mogen/kunnen hebben. Klopt het dan dat er geen witte shire hengsten/ruinen bestaan? Zo ja, hoe komt dit, aangezien ik wel witte merries zie? Iets met een recessief allel?
Het ideaalbeeld is een zwarte shire met vier witte sokken en een bles. Schimmel is wel gewoon toegestaan. Grote witte vlekken zijn niet gewend. Roan en vos zijn verboden bij hengsten. Bij merries en ruinen zijn roan en vos niet verboden maar ook niet echt gewenst. Dus volgens mij zouden witte Shire hengsten en ruinen wel gewoon moeten bestaan, maar komen minder voor omdat het minder overeenkomt met het ideaalbeeld.
Laatst bijgewerkt door Esmeralda op 08-08-13 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Anoniem
Geplaatst: 08-08-13 19:50
Kijk, dit is Floor, ondanks de naam is het een ruin De foto van Patries90 haar paard.
Esmeralda
Geplaatst: 08-08-13 19:51
Kijk even op het shire stamboek, daar kan je alles omtrent kleur en hoogte ect vinden. Plus dat er zaterdag 14 sept in Putten weer de Shire keuring is, altijd gaaf om te kijken naar deze Gentle Giants
Bedankt voor jullie reacties! Wauw wat een mooi paard! Ik zal vanavond ff kijken in dat topic Helaas ben ik elke zaterdag bezet, lijkt me gaaf om er naartoe te gaan!
Hè verrek dat ben ik ja haha Met Floris inderdaad een ruin! Maar Floortje klinkt gewoon leuk bij deze reus haha! Floor heeft wel een maanoog en heb wel begrepen dat dat officieel niet mag bij een Shire maar hoe dat precies zit durf ik je niet te vertellen..
Anoniem
Geplaatst: 09-08-13 14:07
Sorry Patries90, ik moest gelijk aan Floor denken en heb je foto uit het shire topic gebruikt
Geeft niks hoor.. Als ik niet wou dat ze gebruikt worden moet ik ze niet op internet zetten.. Maar zo'n knapperd mag gezien worden toch? (nooit hardop zeggen gaat ie naast z'n hoeven lopen )