vragen over het noordzweeds paard (NZP)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amberdebeer

vragen over het noordzweeds paard (NZP)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 15:05

hallo,
ik heb een fries en een minishetlander
in de toekomst willen we heel misschien nog wel een paard erbij
en zagen het geweldige ras het noordzweeds paard <3
de bouw bevalt ons, de kleuren, het karakter
maar er zijn niet veel paarden te koop in nederland
dus heb ik wat vragen,,
er staat dat ze bijna immuun zijn voor vele paardeziekten maar worden ze dan ook ouder dan het gemiddelde paard? zoja hoe oud gemiddeld?
en wat is een gemiddelde prijs voor een NZP?
en zou iemand een schatting kunnen geven van het importeren van een paard uit zweden(dus paard zelf, keuren, vervoer enz)
omdat ik niet zeker weet of we er ooit een kopen wil ik liever niet naar iemand van een site mailen (mensen lastigvallen voor mischien helemaal niks als je er geen koopt)
hoop iets terug te krijgen groetjes Amber
ps weet niet zeker of het hier goed staat

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:08

Een tijd terug stond er 1 te koop op bokt markt! Was er ook helemaal weg van!
De kosten van aanschaf vielen echt zo mee! Maar wat dan het vervoer e.d. zou gaan kosten, durf ik dan weer niet te zeggen :P
Misschien zou je kunnen kijken of die adv. nog te vinden is en haar een mailtje kunnen sturen?!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:26

TAO --> RPA

amberdebeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 17:24

bedankt voor het verplaatsen ;)

nee ik zie op de boktmarkt alleen nog 2 advertenties staan om te rijden en ook marktplaats enz. hebben geen advertenties.
en ben wel een site tegengekomen; http://www.noordzweedspaard.nl en deze hebben soms een paar te koop staan die ze dan al hebben geïmporteert,
de 2 die nu onder "te koop" staan,, staat verkocht bij
bij de verkochtte paarden van hun werd ik verliefd op de kleur van dit paard; http://www.noordzweedspaard.nl/Paarden%20Stjärna.htm maarja verkocht dus..
ook deze; http://www.noordzweedspaard.nl/Paarden% ... rkocht.htm met die rondjes om zijn ogen
en de valkkleur staat me erg aan
bovendien kunnen ze schijnbaar ook de zelfde kleur als een schwarzwalder fuchs krijgen (een donkere vacht en bijna witte manen) vind ik ook erg mooie paarden..
ik word blijkbaar altijd verliefd op niet veel voorkomende rassen :(
schwarzwalder fuchs, noordzweeds paard, ardenner, fell pony, merens, tinker maar dan in de vos kleur met witte voetjes......
allemaal mooie paardjes maar een NZP lijkt nog het meest bij mij te passen!! :D
ik blijf dus gewoon rond kijken en hoop ooit een leuke tegen te komen,, maar was erg geïnteresseert in de prijzen

weet je nog wat die mensen er toen voor vroegen of stond het niet erbij?
groetjes

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 20:01

:D me like too!!! (en dan vergeet je nog de Norikker?!? :D )
Ik ben dus zelf ook al aan het zoeken geweest vanmiddag...... Had erg gehoopt dat ie nog bij m'n gevolgde advertenties stond, maar niet dus :P Ik kan er ook echt niet meer op komen welke bokker het was?!? Was vanuit daar en de prijs was echt een lachertje. Maar er waren er daar zoveel dat ze daar niet te verkopen waren en nu wilde ze kijken of er vanuit Nederland interesse voor was. Ik heb echt ook geen idee of dat ze hem terug getrokken heeft of dat ie inderdaad naar Nederland gegaan is?!

amberdebeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 23:26

oké
norikers zijn inderdaad ook echt sjieke diertjes :j
ik heb ergens gelezen dat zo een paard uit zweden halen niet veel kost maar keuringen e.d. die nodig zijn wel weer...
maar zie helemaal nergens prijzen staan :?
hoop ooit zo'n mooi sjatje in mijn bezit te kunnen hebben
(als het financieel toelaat)

amberdebeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 23:57

ben inmiddels al achter een gemiddelde prijsklasse gekomen (zowel paard zelf als eventuele import kosten)
deze vraag is dus opgelost
nu alleen nog;
hoe oud worden ze gemiddeld ??