wat voor kuren had jou haflinger?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
andor

Berichten: 873
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 15:40

Ryanne"]
[quote="andor"][quote="Ryanne schreef:
's-Nachts uitbreken waardoor de politie haar en haar vriendinnetje netjes komen terugbrengen...



aaa wat erg! Bloos! Gelukkig heeft die van mij dat nog nooit uitgevreten. Die van mij schopt alleen auto's in elkaar. Tong uitsteken Clown
[/quote]


Haha nou dan heb ik liever overlast-hangjeugdpaarden dan autoslopers, hoop gedoe met de verzekering enz Knipoog
[/quote]

Ja gelukkig hoefde ik dat ook niet te regelen maar mijn ouders wel.
Het is gelukkig allemaal weer goedgekomen. Pony leeft nog en de auto is weer gemaakt.

roderigo

Berichten: 142
Geregistreerd: 14-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 17:33

mijn haflinger merrie nancy is wel makkelijk maar heeft ook zo haar streken.Als ik een bijrijder erop zet gaat ze die eerst eens goed uitproberen om keihard te racen ze kan ook wel hard hoor met de bosritten maakt ze zich nogal te druk.en vooral met springen want dat vindt ze echt cool Ach gut *LOL*

xankyx
Berichten: 21
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 19:52

Mijn verzorg haffie heeft altijd zoiets van... hoe harder ik ren hoe sneller ik bij de uitgang ben. En ik kan het niet uit haar hoofd krijgen Boos!. En ze doet dit bijna alleen maar thuis Verward

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 20:51

Hof ging, toen hij me aan het uitproberen was, buiten altijd galopperen enzo, en dan kon ik hem niet meer houden. Hij was gewend om buiten te (hard) te galopperen, en hij wist dat ik hem niet houden kon. Ook ging hij in de manege altijd in 1 bepaalde hoek wegscheuren. Hij scheurt nu niet meer weg in die hoek, en buiten doet ie nu een heel rustig galopje als ik dat vraag Haha!

Hij heeft nu nog wel, dat als ie het moeilijk vind, er ff vandoor scheurt in de bak (zoals vanmiddag, toen ie zn kont eronder moest brengen Haha!)

En verder.... ow ja, als hij nog vast staat, en ik zal ze water geven, gaat ie heel stiekem (dat denkt ie dan) op de slang staan. Of er net naast met zijn hoefje, en dan echt zo kijken van 'nenenene, ik stap er zo ohop!!' Tong uitsteken

En hij voelt hem te goed voor een klein hindernisje, daar walst ie gewoon doorheen Tong uitsteken

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 11:10

Eerst ging hij er altijd in een bepaalde hoek kei hard vandoor en als de bak open stond dan rende hij daar ook nog eens uit. Als ik dan op het ponyclubterrein aan het rijde was ging hij er kei hard van door de bosjes in Verward Toen heeft hij een periode gehad waarin hij helemaal niet meer wilde galloperen Scheve mond Wat je ook deed hij bleef gewoon staan Verward

Gelukkig is dat nu voorbij Hoewel het af en toe ook wel leuk was Haha!

Nu breekt hij wel eens uit als hij voor in de bak staat. Dan gaat hij zo af en toe eens een wandelingetje maken in het bos. De stroom staat dan gewoon op de draad maar hij springt er overheen (ik wist niet eens dat hij zo hoog kon springen)

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 18:20

Die van mij had en heeft geen kuren. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 21:12

andor"]
[quote="[naam]"][quote="andor"]
[quote="[naam] schreef:
's-Nachts uitbreken waardoor de politie haar en haar vriendinnetje netjes komen terugbrengen...



aaa wat erg! Bloos! Gelukkig heeft die van mij dat nog nooit uitgevreten. Die van mij schopt alleen auto's in elkaar. Tong uitsteken Clown
[/quote]


Haha nou dan heb ik liever overlast-hangjeugdpaarden dan autoslopers, hoop gedoe met de verzekering enz Knipoog
[/quote]

Ja gelukkig hoefde ik dat ook niet te regelen maar mijn ouders wel.
Het is gelukkig allemaal weer goedgekomen. Pony leeft nog en de auto is weer gemaakt.
[/quote]

Haha nou gelukkig maar (y)

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:09

roderigo schreef:
mijn haflinger merrie nancy is wel makkelijk maar heeft ook zo haar streken.Als ik een bijrijder erop zet gaat ze die eerst eens goed uitproberen om keihard te racen ze kan ook wel hard hoor met de bosritten maakt ze zich nogal te druk.en vooral met springen want dat vindt ze echt cool Ach gut *LOL*


Haha ja inderdaad ja!! *LOL* Schijnheilig

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:15

oke...wat Luuts allemaal doet/heeft gedaan.....de rosborstel bijna opeten....hij eet sowieso alles wat los en vast zit. Hij heeft vroeger bij een tennisbaan gestaan en daar parkeerde mensen hun auto Clown hij ging dan met zijn tanden over de lak (allemaal krassen) en heeft ook zijspiegels eraf gemolt. Bij springen loopt hij vaak dwars door de hindernissen heen... soms in 1x uit het niets gaan bokken....als hij de kans krijgt keihard naar Evelien rennen....de andere pony's wegjagen omdat hij alle aandacht/eten wil (ik weet het heeft te maken met de rangorde). Hij heeft van een meisje een keer haar cap kapot gemaakt, een keer bijna mijn handschoen opgegeten (dat was echt schrikken)...met springen dwars door de hindernis heen lopen...over de draad heen springen (met of zonder iemand erop)....met longeren ging hij er eerst keihard bokkend vandoor (en dan kun je hem echt niet houden...) en nog veel meer van die dingen. Het is echt een gigantische lomperd maar hij is ook wel lief op z'n tijd... Lachen

Yavanna

Berichten: 2649
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 09:48

Belle heeft kuren, maar niet zo erg als die van jullie Haha! Ze doet:
hard in de bak, vooral in draf en galop. Is zowiezo erg voorwaarts Knipoog
buiten heel af en toe schrikken
totaal geen respect voor andere paarden én mensen

Ze is:
Superlief, en een heel hoog aaibaarheidsgehalte
een pratende pony, hinnikt naar iedereen, de da, de hoefsmid en naar ons. En voor de rest tegen echt iedereen Lovers
Heel lief met kinderen, en heel rustig met kinderen.

Dus nee, we hebben geen moeilijke verzorghaf, alleen een superlieve, hoewel ze buiten met een stang gereden moet worden, anders gaat ze ervandoor. Ze bokt en steigert nooit!!

Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 20:19

Mijn verzorg haflinger:

Als je gaat draven steeds harder gaan,
en dan in een kei harde galop de wei rondcrossen Huilen

Als je um door de hoeken wil sturen echt afsnije en als je um weer trug stuurd hard de andere kant oprenne Tong uitsteken

Midde in de bak gaan stilstaan en dan ook echt niet meer vooruit willen komen Verward

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:53

Al het vorige Haha! Haha!
Nee hoor zo erg heb ik het niet, maar wat lijken die haflingers toch op elkaar Tong uitsteken

andor

Berichten: 873
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 22:39

Gister ging ik even springen met Andor en ik maar steeds op de volte zetten in de galop en steeds ging hij eerder van de hoefslag af om maar zo snel en hard mogelijk op die hindernis af te rennen. Ik moest hem echt af en toe inhouden anders waren we aan de andere kant van de bak door de muur heen gerent.
Ook als ik met een lange teugel uit ging draven en stappen ging meneer gewoon op het hindernisje af en er overheen terwijl ik dat helemaal niet wilde. (Ik hield hem ook niet tegen hoor, ik dacht laat maar als hij zo graag wil). Zelfs in stap liep hij gewoon door.

Hoe bedoel je hij vind springen leuk!

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 01:43

Daar ga ik nog achterkomen ik mag binnekort erop gaan rijden !
Heb er zin in maar weet niet of ik de kuren wil kenne hahaha geintje
Ze zal wel lief zijn is me verteld....

Wentos

Berichten: 3021
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: De Achterhoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 10:02

Ik heb dan geen zuivere haflinger, maar kuren heeft ze wel..
Zomaar stil gaan staan onder het rijden en het vertikken om verder te lopen en met een beetje pech gaat ze achteruit richting de sloot.
Alles eng vinden.
Vaak is alles interessant behalve ik.
Weinig geduld
Zeer opgefokt zijn als er andere paarden bij zijn

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 20:56

Mn lease Haflinger is goed verkeersmak. OK dan!
Het enige nadeel is dat hij tijdens de buitenrit steeds wil galopperen en moeilijk zo in de draf te houden is.
Hij is in de galop goed op je stem en zit terug te rijden, maar het is wel hinderlijk als je gewoon eens wilt draven.
Verder is hij op stal heel chagrijnig. Scheve mond

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 22:18

In het begin toen ik mijn haffie net had ging ze altijd heel hard lopen, vooral als ik met anderen samen reed. Ze kon er niet tegen als zij niet degenen was die voorop liep Haha! Later toen ze ouder werd werd dat minder en vond ze het niet meer erg om achterop te lopen. Verder had ze eigenlijk geen kuren, ze kon alleen niet goed stilstaan en ging altijd poepen op de plekken waar ze dat nou net niet moest doen (Bijv. op de oprit van een vriendin enz. Clown )

soofenflo
Berichten: 409
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 23:49

mijn haf kon in het begin alleen heeeeel hard draven met mij erop, dit heb ik opgelost met heeeel veel geduld en voltes 10 meter rijden. daarna kon ik niet op hem doorzitten dan deed hij zijn koppie in de lucht en racete ervandoor, dit heb ik opgelost door hem even met een thiedeman te laten lopen, toen snapte hij het. hij kon ook niet stil staan, en dat lukt soms nog steeds niet als hij ongeduldig is, maar volgens mij kan je dat niet echt een kuur noemen...
oh ja, hij is ook bang voor trekkers... ik snap ook niet waarom, maar hij is een keer gevallen van angst toen er een langs kwam... maar dat was ook wel een extreem grote op een extreem smal weggetje ( waar ik dus ook net reed Verward)

Tienn
Berichten: 3557
Geregistreerd: 04-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 16:50

toen ik mijn haflingermerrie net had deed ze :

Mij gewoon trappen...
Niet stil staan met opstijgen (gewoon soms wegdraven)
mij flink in de maling nemen met rijden.
Bokken met aanspringen in galop...

Nu heeft ze :
Nog steeds niet stil staan met opstappen (wel beter dan eerst)
Gewoon ineens gaan stijgen als je naast haar loopt naar de bak (is al bijna over OK dan! )
Sterren kijken als het net goed gaat..
Niet willen lopen..
en alleen maar schrapen en schrapen en schapen (heel erg!!! Boos! )
en hoefmid trappen enzo Haha!

Maar het is allemaal minder geworden!! Haha!

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 17:46

Greetje was er zo eentje van:
Gras: Picknicken!
Doorlopen? Stilstaan!
En ook bij aangalopperen: voor galop, achter draf...
En als je haar goed liet doorgalopperen:
noodrem!