Appaloosa vraagje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Flint05

Appaloosa vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 23:25

Ik overweeg mijn bruine merrie laten dekken met een appaloosa hengst waarvan ik weet dat de vader en vader van de moeder bruin zijn. De kans op een bruin veulen is dus groot aanwezig, dat vind ik niet zo'n probleem omdat zijn bloed lijnen mij enorm aanspreken. Maar kan ik met een effen appaloosa veulen ook naar een keuring of maak ik bij voorbaat dan geen kans door de effen kleur van het veulen?
Het gaat over de hengst: Touched by Magic.
Vader: First Stayerhof’s Ramzi H
Vader van de moeder: Nicolai

lailapri

Re: Appaloosa vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:33

als veulen kun je er in ieder geval mee naar de keuring, als drie jarige kun je ook naar hulpboek nrps.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 08:17

Moeder van Touched by Magic is appaloosa en bruin sneeuwvlokkenbont. :)
Een effen veulen zou je kunnen inschrijven bij het appaloosa-stamboek of het NRPS stamboek. Let wel op dat een nakomeling geen vol papier krijgt, want Touched by Magic is geen goedgekeurde hengst. Bij de NAS kun je in ieder geval wel met een effen veulen naar de keuring.

ratina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 21:14

Touched by Magic zal worden voorgesteld bij het ECHA in Duitsland.
We hopen dat zij hem op waarde weten te schatten en dat we over een paar weken kunnen zeggen dat hij goedgekeurd is.
Daarna is het papier geen probleem meer want de veulens kunnen dan gewoon geregistreerd worden bij het NAS of bij het Duitse ECHA.
Het papier is trouwens toch het probleem niet, de veulens worden gewoon geregistreerd.
Touch dekt nu als vet. goedgekeurd maar zoals gezegd hopen we over een aantal weken op de goedkeuring van het ECHA

Als je een pony wil fokken met een karakter waar iedereen mee overweg kan dan is Touched by Magic een uitstekende keus.
Moeder is M dressuur en kampioen kleine maat in 2010 en van vaders kant is bij de meeste alles wel bekend.
Twee prima sport ouders dus maar bovenal ... je kunt er bij in de stal slapen.
Bij uitstek de meest geschikte vader voor toekomstige kinderpony's.
Zie jullie graag komen!!

vandango

Re: Appaloosa vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 23:54

vergeet het dna onderzoek niet ratina!