Mustang of Paint?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Mustang of Paint?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 00:49

Haii.. Ik had een vraagje.
Of eigenlijk, 2 vraagjes...
Ik rijd op een nieuwe manege dus ken eigenlijk alle paarden niet. Nu heb ik tot nu toe alle 3 de lessen dat ik daar rijd, op een best wel pittige merrie gereden.
Erg terretoriaal... (of hoe je dat ook noemt) Veel dreigen, als je haar stal in wilt, en als je iets te onzeker overkomt, kan je een loei om je oren verwachten. Een typische merrie, en ook niet bepaald aardig tegen andere paarden. Als je haar eenmaal hebt is het trouwens een schat van een paard! Nu werd mij verteld dat ze een Mustang is, maar ik vraag me af of dat echt een ras is of dat het van iets anders afstamt... Daarbij doet ze me erg denken aan een Paint paardje.
Ik heb geen foto's van haar, dus kan jullie helaas geen foto's laten zien, maar kan haar wel heel goed beschrijven.

-Bont.
-Slank maar sterk gebouwd.
-Sierlijk (KAN ERG MOOI LOPEN)
-Vierkant achterwerk...
-En erg breed achter.
-Stap en draf is normaal.
-Galop is heeeeel anders, ander ritme denk ik, en het is een beetje alsof je op een plank zit. (terwijl ze gewoon lekker los over de rug loopt!)

Kan iemand mij meer vertellen?

Ik wist niet precies waar ik het topic moest plaatsen, dus als het niet goed staat, graag even verplaatsen <3 :+

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:53

Maar wat wil je weten?

Mustang is de naam van een wild paard in U.S.A. en eigenlijk bestaan ze niet in Nederland. Er zullen waarschijnlijk wel een paar rondlopen die geimporteert zijn maar zonder de papierwerk te zien zou ik het niet geloven dat deze merrie een echte is.

Paint is de naam van een paardras uit U.S.A.. en hier ook als het een Paint is dan heeft het papieren.

En dan hebt je gewone 'bonte' paard die Pinto's heten op zijn Engels ... of Bonte in het Nederlands.

LoveUggs

Re: Mustang of Paint?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 21:18

Tsjaa het is van mij gewoon een stukje nieuwschierigheid, en wat mij verteld is is dat t een mustang zou zijn. Ik rij zelf 11 jaar maar heb me nooit echt verdiept in rassen, en ik vroeg het gewoon af. Ze heeft een hele andere galop dan de meeste paarden, en is ook anders gebouwd. Vandaar. Papierwerk kan ik niet inzien.