inflatie paarden? Hoeveel zijn ze nu nog waard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hinkewal

inflatie paarden? Hoeveel zijn ze nu nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 15:02

voor de modjes: Ik weet dat er speciale prijstoptic's zijn, maar wil nu weten wat het verschil is met 2 jaar geleden en een algemeen toptic starten met mijn paard als voorbeeld!

Beste bokkertjes,

Gezien de prijzen enorm gekelderd zijn de laatste maanden/jaren ben ik benieuwd wat een leuk paard nu nog kost? Hoe erg is de inflatie? Dit hangt natuurlijk van veel factoren af, maar laat me is een beschrijving geven (mijn eigen paard):

Ras: KWPN
Leeftijd: 10 jaar
Stokmaat: 1.575 (paardgefokt)
Kleur: Kastanjebruin met 2 witte achterpootjes en een witte bles
Dressuur: Loopt makkelijk, maar zodra er meer gevraagd wordt, wordt ze wel moelijker
Geslacht: Merrie
Springen: Goeie springmerrie (springgefokt) Springt los 1.70. Onder de ruiter 1.20 (hoger nog niet geprobeerd)
Buitenritten: Vind het leuk, maar nog wel spannend, dus loopt ze het liefst met een ander paardje mee
Vrijheidsdressuur: Ze is hierin getraint geweest en kan thuis zonder halster meelopen, mits dit weer even getraint wordt

Kortom een leuke, alround pony. Het belangrijkste is misschien nog wel dat ze een enorm eerlijk en lief karrakter heeft. Je kan er een klein kindje op zetten zonder dat ze iets doet. Verder is ze ontzettend lief in de omgang. Verder heeft ze ook geen gebreken.

Afstamming: Hemmingway x Navigator
Ik heb haar 2 jaar geleden voor 2000.- gekocht, wat zou ze nu waard zijn?

Afbeelding

Mri

Re: inflatie paarden? Hoeveel zijn ze nu nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 15:31

Omdat er een centraal taxatie topic is, ook voor KWPN-ers hier een slotje.
Als je wil weten wat je paard waard is kan je dat hier vragen Coby @ [RPA] KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Aan de hand van de info die je daar krijgt kan je zelf kijken of je paard hoger of lager wordt getaxeerd dan dat jij ervoor betaald hebt.