Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
little_birdy schreef:een beter passende deken kopen
schoftbeschermer voorkomt alleen schuurplekken maar maakt de deken niet passend
de pony blijft er dan last van hebben
senna21 schreef:Enige wat helpt: een passende deken kopen!
Je pony loopt 24 uur per dag in een niet passende jas. Niet comfortabel en niet goed.
Dat schuurt niet alleen z'n haar (en huid), maar beschadigd ook onderliggend weefsel.
Waarschijnlijk klopt de vorm en afmeting van de voorkant niet helemaal bij je pony. En als de deken iets te lang/zwaar is, trekt deze ook naar achteren (deken uit balans)
Je zult wat er wat moeite in moeten steken om een passende deken te vinden, maar je doet je paardje er een groot plezier mee. Vraag deskundig advies!
Succes.
maar geld is geen probleem daar gaat het niet om. Ben al meer dan 1000 euro aan deze shet kwijt terwijl hij nog maar net van mij is. senna21 schreef:Een goede ruitersportzaak laat je ook een deken ruilen als deze niet past.
Bij mijn paard heb ik 5 verschillende dekens geprobeerd voordat ik de passende gevonden had.
Er is een andere optie.... bedenk ik me nu.
Omdat je paardje zo gevoelig is op de huid (jeuk door eigen wintervacht), vraag ik me af: Is het geen kwestie van een weerstandsprobleem i.p.v. een dekenprobleem?
lisenpip schreef:senna21 schreef:Een goede ruitersportzaak laat je ook een deken ruilen als deze niet past.
Bij mijn paard heb ik 5 verschillende dekens geprobeerd voordat ik de passende gevonden had.
Er is een andere optie.... bedenk ik me nu.
Omdat je paardje zo gevoelig is op de huid (jeuk door eigen wintervacht), vraag ik me af: Is het geen kwestie van een weerstandsprobleem i.p.v. een dekenprobleem?
Leg is uit?