Ik was vandaag eens even aan google. Ik heb mijn bonte Irish Sport Horse nu 1,5 jaar en kwam allemaal filmpjes tegen en foto' s dat hij voor de kar stond, super leuk!
Maar nu was mijn vraag wie heeft er nog meer een Irish Sport Horse? En hoe ziet die eruit? Karakter en wat doe je ermee?
Ik rij dus twee Irish Sport Horses. Allebei ruin en vos. Van 12 en 14. Toen ze net in Nederland overgekomen waren, waren ze zeker niet makkelijk. De opvoeding die ze in Ierland meekrijgen is zeer beperkt. Maar uiteindelijk zijn het hele werkwillige en prettige paarden geworden. Ze blijven wel altijd op hun hoede met vreemde mensen, maar als je eenmaal hun vertrouwen hebt, doen ze alles voor je!
Geryon
Geplaatst: 29-10-12 17:47
@ Nadua: Wat een heerlijke paarden zijn dat zeg! Helemaal mijn type
@Geryon: Ze zijn idd wel redelijk typisch voor hun ras. Vooral Jack is een typische Irish Sport Horse. Deze Ierse sportpaarden staan wel bekend om hun wat robuustere postuur. Ze zijn daardoor erg sterke en sobere paarden. Bij ons op stal staan er een heel aantal, welke gebruikt worden voor de slipjachten. Ze zijn hiervoor erg goed geschikt, gezien hun sterke benen en goede uithoudingsvermogen.