Welk ras is mijn verzorgpony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Heb jij zelf een (verzorg)paard met aparte vachtverschijnselen?

Ja
2 (66%)
Nee
Geen stemmen
Jawel, ongeveer net zoiets als jou pony heeft
Geen stemmen
Dit zijn geen aparte verschijnselen
1 (33%)

Totaal aantal stemmen: 3

_Spikkel_

Welk ras is mijn verzorgpony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 14:53

Hoi allemaal,

ik ben al een tijdje verbaasd over hoe mijn verzorgpony Spikkel haar vlekken is kwijtgeraakt. Toen ik haar voor het eerst op een foto zag zat ze onder de zwarte spikkels, en nu is ze helemaal wit. Ik heb aan de eigenaar gevraagd welk ras Spikkel is, maar hij wist het ook niet, hij heeft ook altijd gedacht dat Spikkel een Appaloosa was. Weet iemand welk ras spikkel is? Ze valt nog net onder de pony's met haar stokmaat en is nu wit, heeft soms nog 2 of 3 vervaagde vlekken. Ik ben heel benieuwd of ze nou een kruising is of een raspaard, wie heeft hier verstand van en weet misschien wat voor ras ze zou kunnen zijn of welk ras er in haar zit?

Foto (toen Spikkel nog spikkels had);

Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Welk ras is mijn verzorgpony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:04

Hier is een centraal topic voor, [RPA] [Centraal] Welk ras is mijn pony/paard deel 3.

Verder is de pony inderdaad een appaloosa, maar dan een appaloosa die naast het appaloosa-kleurtje ook een schimmel is. Een schimmel wordt witter naarmate die ouder wordt, en daardoor verdwijnen de vlekken langzaam.

lilyvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:17

hoe oud is die
trouwens leuke pony

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:20

Neonlight schreef:
Hier is een centraal topic voor, [RPA] [Centraal] Welk ras is mijn pony/paard deel 3.

Verder is de pony inderdaad een appaloosa, maar dan een appaloosa die naast het appaloosa-kleurtje ook een schimmel is. Een schimmel wordt witter naarmate die ouder wordt, en daardoor verdwijnen de vlekken langzaam.
huh ik wist niet dat een schimmel ook geboren kon worden in een stip vorm:p nou ja weer wat geleerd:j

TS wat een leuke pony zeg :j jmmr dat hij zijn stipjes kwijt raakt :+

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 17:35