Ervaring met de hackney kleinemaat.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

twist12

Ervaring met de hackney kleinemaat.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 13:26

Hallo,

Ik ben van plan een Hackney pony ( Kleine-maat) te gaan kopen. En om daar SGMW en dressuur vaardigheid mee te gaan rijden.
Ik ben erg benieuwd naar de ervaring van andere bokkers met de hackney pony. :j :j

Gamblex17

Re: Ervaring met de hackney kleinemaat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 23:48

Ik heb zelf sinds 2 jaar een hackney / welsh .

Ik spring met hem ( ook wedstrijden ) dat gaat super , voorwaarts en hartstikke lenig haha.

Maar sinds kort rijd ik dressuur , maar ik moet zeggen dat het erg lastig is en nog heel slecht gaat..

vind ze erg leuk, wil hem niet meer kwijt , maar dressuur word lastig ,
en voor de kar durf ik die van mij niet te zetten ,
maar weet niet hoe dat met andere hackney's gaat ,
zie er zat die het super doen !

twist12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 13:55

Wat is er dressuur matig zo moeilijk aan dan? oké leuk ja ik vind die lenigheid ook zo geweldig :)

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 18:13

Die van mij loopt dan altijd zo hoog met zijn hoofd,

moet je eens op google zoeken naar hackney's onder het zadel :)

Veel ervan lopen echt heel erg hoog , ja ze zijn wel geweldig leuk !

twist12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 18:44

Ik ben niet eens zo'n fan van dat geshow met die benen :o vind ut wel mooi hoor... ;) maar ik ga een jonge kopen. die nog geen elastieken en gewichten om de benen heeft gehad.. dan lopen ze al een stuk minder te showen :D ik denk dat de dressuur dan een stuk makkelijker gaat... ;) ik ga ff googelen :D

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 20:04

twist12 schreef:
Ik ben niet eens zo'n fan van dat geshow met die benen :o vind ut wel mooi hoor... ;) maar ik ga een jonge kopen. die nog geen elastieken en gewichten om de benen heeft gehad.. dan lopen ze al een stuk minder te showen :D ik denk dat de dressuur dan een stuk makkelijker gaat... ;) ik ga ff googelen :D

je hebt duidelijk een klok horen luiden, maar waar de klepel hangt... :roll:

waarom wil je graag een hackney als je de gangen niet kan waarderen?

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 20:10

Die van mij kocht ik op 2 jarige leeftijd , en je moest eens weten hoe hij liep :=

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 20:22

@Gamblex17: Leuke kruising heb je, maar een Hackney/Welsh kan het niet zijn, daar moet minimaal nog iets anders doorheen zitten. Welsh zie ik er ook niet in terug eigenlijk.

@twist12: Misschien kun je eens contact opnemen met het stamboek of bij een keuring of wedstrijd met Hackney's kijken. Daar kom je ongetwijfeld ook mensen tegen die je van alles over dit ras kunnen vertellen.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 20:25

twist12 schreef:

Dat ben ik niet met je eens
Ze showen van zichzelf al en dat hoofd hoog, dat hoort gewoon een beetje bij het ras.
Denk dat je je flink moet verdiepen in het ras, want op dit moment denk ik dat je beter naar een andere pony kunt kijken (op basis van wat je hebt geschreven)

twist12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 21:04

Rider01 schreef:
twist12 schreef:

Dat ben ik niet met je eens
Ze showen van zichzelf al en dat hoofd hoog, dat hoort gewoon een beetje bij het ras.
Denk dat je je flink moet verdiepen in het ras, want op dit moment denk ik dat je beter naar een andere pony kunt kijken (op basis van wat je hebt geschreven)

Ze showen van zich zelf inderdaad al... maar ik heb een aantal hackney's op zien groeien bij een paar boederijen en heb gezien hoe dat gebeurde.. en ik vond het een behoorlijk verschil hoe ze voor en na hun "Opleiding" liepen.. en ik ben meer fan van hoe ze er voor liepen... maar volgens mij staat er nergens dat ik het vreselijk vind!? Ik heb ook meerdere hackney's in de kl4 gezien en ook 2 op nationaal niveau.. en het gaat bij mij niet alleen om uiterlijk..

@_maaike_D: Ik schrijf nergens dat ik de gangen niet kan waarderen.. ik vind het mischien niet het mooist nee.. maar zoals ik al zei het gaat me niet alleen daarom.. Maar weet jij dan hoe het precies zit? leg het me maar uit als je dat wil...?! Waarom ik een Hackney wil..? omdat het karakter mij erg aanspreekt..

@goeroe: ja ga ik idd wel even doen.. bij mij op het werk komen ook nog wel eens hackney's dus kan ik zo ook nog even informeren...

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 21:11

goeroe schreef:
@Gamblex17: Leuke kruising heb je, maar een Hackney/Welsh kan het niet zijn, daar moet minimaal nog iets anders doorheen zitten. Welsh zie ik er ook niet in terug eigenlijk.

@twist12: Misschien kun je eens contact opnemen met het stamboek of bij een keuring of wedstrijd met Hackney's kijken. Daar kom je ongetwijfeld ook mensen tegen die je van alles over dit ras kunnen vertellen.

De eerste eigenaar die ik sinds pas spreek ,
zei dat zijn moeder een welsh was.

Hackney zit er in , dat was al duidelijk toen we hem kregen .