over de "dish"van een arabier

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 12:23

hier is er eentje
oke die is knap ik moet mijn mening een beetje herzien over veulens je hebt lelijk en nog lelijke ahhahaha sorry deze is echt cute

[img]http://www.ld-arabians.be/foto's20.jpg[/img]

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 12:24

[img]http://www.ld-arabians.be/foto's19.jpg[/img]

deze is wel heel stoer hoor die is nu al aan het sjowen ahhaha

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 12:24

Nou hier dan weer een voorkeur van mij:

Afbeelding

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 12:25

Billy schreef:
Dus als je Arabieren niet als favoriet ras hebt mag je er geen mening over hebben?
Heel triest, misschien zou juist een objectieve blik geen kwaad doen bij een ras, om extremen te voorkomen.
Verder vind ik horseranch, Mirkayan en Sabiy schoolvoorbeelden van de onverdraagzame Arabiereneigenaars waar ik het eerder over had.
Als je een andere mening hebt dan zij, word je ongenadig de grond in geboord en behandeld alsof je een of ander achterlijk wezen bent.
Heel jammer, maar het zegt meer over hen dan over mij.


Tuurlijk mag je een eigen mening hebben en die mogen wij natuurlijk ook hebben Het is alleen nergens voor nodig om een toppic te verprutsen en tegen een ras aan te schoppen waar je zelf van zegt geen interesse in te hebben dan zet je toch je mening neer en ga je gezellig in een ander toppic reageren waar je interesse wel naar uitgaat Schijnheilig Verward

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 12:26

Afbeelding

Mijn persoonlijke favoriet: Om el Shahmaan

Afbeelding

Al Lahab

Afbeelding

Ansata Iemhotep

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 12:27

Ik heb al een paar keer aangegeven wel wat met Arabieren te hebben. Er wordt trouwens door niemand ergens tegen aangeschopt, maar als iemand een kritische vraag stelt, wordt dat gelijk opgevat als een persoonlijke aanval op de heilige Arabier. en dat gaat nou net weer te ver.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 12:28

Mijn favorieten heb ik geen foto's van. Toen ik stage liep mocht ik Pharon altijd longeren, een hele gave hengst en een eerlijk dier.
Ik heb absoluut geen idee of hij nog meer namen had, maar dat was mijn favoriet.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 12:28

Franca schreef:
Nou hier dan weer een voorkeur van mij:

Afbeelding


ja in een woord prachtig kan er nix aan toevoegen!!!

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 12:29

horseranch schreef:
Afbeelding

Mijn persoonlijke favoriet: Om el Shahmaan

Afbeelding

Al Lahab

Afbeelding

Ansata Iemhotep


die middelste vind IK ja IK persoonlijk niet zo mooi maar die andere 2 weer wel!!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 12:29

Billy schreef:
Ik heb al een paar keer aangegeven wel wat met Arabieren te hebben. Er wordt trouwens door niemand ergens tegen aangeschopt, maar als iemand een kritische vraag stelt, wordt dat gelijk opgevat als een persoonlijke aanval op de heilige Arabier. en dat gaat nou net weer te ver.


Okay daar heb je wel een beetje gelijk in.... dat vind ik persoonlijk ook erg jammer en daardoor bemoei ik me vaak niet zo erg met de arabierentoppics Scheve mond jammer... mensen in hun waarde laten is belangrijk. Ieder heeft recht op zijn eigen mening. Ik vind het persoonlijk ook erg jammer dat ieder arabierentoppic uit in ruzie.. nergens voor nodig zoals Franca al zei.. it's just internet Schijnheilig

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 12:31

Dat is Madallan Madheen van Gestüt Rothenberg.
Mooie zwarte arabische hengst. Pascha Farid heeft naar mijn mening
een nog mooier hoofd !!
Maar daarentegen heb je ook Dreamcatcher. Een mooie zwarte arabische hengst (black producer) van weer Om el Arab.....

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 12:33

Ja dat is grappig Isabel, ik vind dus Pasha Farid weer ietsje te extreem. Lachen Die heeft inderdaad een nog typischer hoofdje en voor mij persoonlijk is dat weer minder geslaagd.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 12:35

Billy schreef:
Mijn favorieten heb ik geen foto's van. Toen ik stage liep mocht ik Pharon altijd longeren, een hele gave hengst en een eerlijk dier.
Ik heb absoluut geen idee of hij nog meer namen had, maar dat was mijn favoriet.


ik probeer een mooie foto van hem te zoeken maar ik kan hem niet vinden! maar ik probeer het effe een minuutje

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 12:36

Even een picture van Pasha Farid ter vergelijking:

Afbeelding

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 12:37

nee dan vind ik idd de eerste zwarte mooier deze is weer net iets te..
wel mooi halster!!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 12:37

En dan nog eentje van Maddalan Madheen, echt een kanjer wat mij betreft.
Afbeelding

marengo
Berichten: 203
Geregistreerd: 11-07-02
Woonplaats: Velddriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 12:41

Billy schreef:
Dus als je Arabieren niet als favoriet ras hebt mag je er geen mening over hebben?
Heel triest, misschien zou juist een objectieve blik geen kwaad doen bij een ras, om extremen te voorkomen.
Verder vind ik horseranch, Mirkayan en Sabiy schoolvoorbeelden van de onverdraagzame Arabiereneigenaars waar ik het eerder over had.
Als je een andere mening hebt dan zij, word je ongenadig de grond in geboord en behandeld alsof je een of ander achterlijk wezen bent.
Heel jammer, maar het zegt meer over hen dan over mij.

Oh ja, misschien is een apart Arabierenforum iets?
Waar geen andere paardenliefhebbers komen?
Kunnen jullie lekker in je eigen kringetje ronddraaien, zonder je aan anderen te ergeren. Haha!


Whoehaha.
Lieve Billy, we leven in een vrij land: iedereen mag overal een mening over hebben. Alleen: als anderen die mening niet delen mogen zij dat óók zeggen, en dat is wel eens heel vervelend.
Haha! Daarbij: Ik ben een arabierenfokker, en kan wel gaan zeggen dat de quarterhorses met hun prachtige bespierde achterwerk nergens naar lijken, maar ja, dat schijnt toch zo te horen en ik heb er dus te weinig verstand van om me daar mee te bemoeien alsof het mij iets aangaat, dat bedoelt men daarmee. Het is niet mijn ras, waarschijnlijk omdat ik er iets niet mooi aan vindt wat toch bij het ras hoort, dus ga ik niet zeggen dat datgene aan het ras dan niet deugt hè, want dat zou dan dom gel*l zijn en daar onthoudt ik me dan van. Je had kunnen zeggen bv: "ik hou niet van een paard met een dish DAAROM wil ik geen arabier, en hoort dat dan echt bij de ras kenmerken ?" Goh, ik ga toch ook niet zeggen, ik vindt een rijpaard een karikatuur omdat ie zo groot is, slaat toch nergens op ? Vraagt iedereentoch ook of ik dan van de pot gerukt ben ? Verward Onverdraagzaam is degene die geen weerwoord kan verdragen... Knipoog

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 12:42

nou dat komt door het koppie denk ik wat een lief hoofd zeg!!
ik houd meer van schimmels maar dit is in een woord prachtig!!!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 12:53

Even een poepig zeepaardje voor de afwisseling Lachen

Afbeelding

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 12:53

deze is mooi van deze kant gefotografeert :

[img]http://www.ld-arabians.be/foto's14.jpg[/img]

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 12:56

Ik vind Om El Shamaan (hoop dat ik het goed schrijf Schijnheilig ) en Pasha Farid prachtig Kwijl heb er niets meer aan toe te voegen Tong uitsteken

Mirkayan
Berichten: 48
Geregistreerd: 06-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 12:57

marengo"]
[quote="Billy schreef:
Dus als je Arabieren niet als favoriet ras hebt mag je er geen mening over hebben?
Heel triest, misschien zou juist een objectieve blik geen kwaad doen bij een ras, om extremen te voorkomen.
Verder vind ik horseranch, Mirkayan en Sabiy schoolvoorbeelden van de onverdraagzame Arabiereneigenaars waar ik het eerder over had.
Als je een andere mening hebt dan zij, word je ongenadig de grond in geboord en behandeld alsof je een of ander achterlijk wezen bent.
Heel jammer, maar het zegt meer over hen dan over mij.

Oh ja, misschien is een apart Arabierenforum iets?
Waar geen andere paardenliefhebbers komen?
Kunnen jullie lekker in je eigen kringetje ronddraaien, zonder je aan anderen te ergeren. Haha![/qu
Whoehaha.
Lieve Billy, we leven in een vrij land: iedereen mag overal een mening over hebben. Alleen: als anderen die mening niet delen mogen zij dat óók zeggen, en dat is wel eens heel vervelend.
Haha! Daarbij: Ik ben een arabierenfokker, en kan wel gaan zeggen dat de quarterhorses met hun prachtige bespierde achterwerk nergens naar lijken, maar ja, dat schijnt toch zo te horen en ik heb er dus te weinig verstand van om me daar mee te bemoeien alsof het mij iets aangaat, dat bedoelt men daarmee. Het is niet mijn ras, waarschijnlijk omdat ik er iets niet mooi aan vindt wat toch bij het ras hoort, dus ga ik niet zeggen dat datgene aan het ras dan niet deugt hè, want dat zou dan dom gel*l zijn en daar onthoudt ik me dan van. Je had kunnen zeggen bv: "ik hou niet van een paard met een dish DAAROM wil ik geen arabier, en hoort dat dan echt bij de ras kenmerken ?" Goh, ik ga toch ook niet zeggen, ik vindt een rijpaard een karikatuur omdat ie zo groot is, slaat toch nergens op ? Vraagt iedereentoch ook of ik dan van de pot gerukt ben ? Verward Onverdraagzaam is degene die geen weerwoord kan verdragen... Knipoog
[/quote]



hoi,
Dat is weer es prima verwoord ....mijn dank is groooooot OK dan!
ik ga zelf ook niet naar topic's van rassen waar ik niet veel mee heb en daar de boel lopen beledigen omdat ik zonodig mijn mening moet geven ....ik laat liever mensen en dieren in hun waarden en heb respect voor die mensen hun smaak !!!....het is namelijk zooooo zinloos om te overdrijven en je schiet er totaal niets mee op .
Ga ik er uit belangsteling toevallig wel eens kijken dan laat ik mij in iig niet zo over de dieren uit als hier door sommige gebeurt!!!
gr,sas.....
en de arabier is in mij ogen niet heilig of zo hoor ,plus dat ik prima opbouwende kritiek kan en wil horen , er zijn idd ugly's en beauty's en bij ieder diertje past een eigenaar ...so be it!!!!!
mijn eigen ruin noem ik niet voor niets zelf ....my little donkey.....100% arabier en lief dat ie is!!!!!!.......
gr,sas.

Mirkayan
Berichten: 48
Geregistreerd: 06-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 12:59

Franca schreef:
Even een poepig zeepaardje voor de afwisseling Lachen

Afbeelding




hoi,
ook heeeeeeel ras typisch...anders was het geeeen zeepaardje!!!
het is een schatje!!! Knipoog
gr,sas.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:00

marengo schreef:
Whoehaha.
Lieve Billy

Ik ben je "lieve Billy" niet
Dat vind ik juist het ergste van die Arabiereneigenaren, ze kunnen andere mensen niet serieus nemen en niet een behoorlijke discussie aangaan.
dan kun je als fokker misschien geslaagd zijn, maar ben je als mens geen knip voor de neus waard.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:00

Ja, lieve mooie beestjes en inderdaad, sommige arabieren lijken er echt best wel op! Lachen