over de "dish"van een arabier

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 01:40

Sabiy schreef:
Oh gut nou gaan we DAT argument weer aanvoeren....het luchtweggebeuren..... Zoals ook in bovenstaand stukje beschreven staat, het is allang aangetoond dat een dish totaal geen invloed heeft op het ademhalingssysteem, dus dat argument vervalt. Er komt door een diepe dish niks in de knoop, de ademhaling niet, de ogen niet, helemaal niks.

Verder heeft het amputeren van een staart van een trekpaard niks te maken met de dish van een arabier, het is toch niet zo dat we een pasgeboren veulen met een ijzeren staaf een paar flinke klappen op zn neusbeen geven om de dish aan te brengen ?!

Wie bepaald heeft dat een arabier een dish "moet" hebben ? Het is gewoon een van de vele rastypische kenmerken van een arabier, zo simpel is dat. Ik vind het paard op het plaatje hierboven heus wel een leuk en mooi paard, maar geen mooie arabier. Pluis de boeken maar uit over rastypische kenmerken van een arabier, en bovenstaand plaatje zul je er niet in terugvinden. Het dier draagt een arabisch halster, maar dat is dan ook precies het enige arabische dat ik in deze foto kan terugvinden.
Hiermee wil ik niet dit paard persoonlijk afvallen, maar wijs ik slechts op het ontbreken van een groot deel arabisch type.

Dit is en blijft een eindeloze discussie, die in eerste instantie gebaseerd was op een persoonlijke smaak van een bokker, en die erop uit lijkt te draaien dat hoe minder dish een arabier heeft, hoe mooier of beter hij is. Als je niet van een arabisch hoofd houdt, zoek dan een ander paard, er zijn 1001 rassen met een recht hoofd, dus neem die dan.
Dit afgeven op de dish is een van de oorzaken van het feit dat de "kwaliteit" van NL-se arabieren zo achteruit is gehold, met alle gevolgen van dien.
Voor alle duidelijkheid, mijn persoonlijke mening is "hoe meer dish hoe beter", maar dat wil niet zeggen dat ik een arabier met wat minder dish per definitie niet mooi vind; met alleen een dish ben je er nog niet. Maar een arabier moet wel een arabisch hoofd hebben, anders noem ik het geen arabier meer.

Just my two cents.


AAAAAAAAAAMMMMMMMMMMEEEEEEEEEEENNNNNNNN

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 08:27

Dus wat je eigenlijk wil zeggen Sabiy is dat een arabier zonder dish geen arabier is? Ook al heeft hij het beenwerk, de hoge staartinplant, het karakter, de ogen, de neusgaten en de gangen?

Dat vind ik toch wel jammer want at betekent dan toch dat het afhangt van de dish. Dus 1 kenmerk maakt een arabier of breekt een arabier. Dat kan ik helaas niet met je eens zijn.

Stel ik zou niet van een arabisch hoofd houden (hou ik tot op zekere hoogte wel van hoor) dan zou mij dus het recht ontnomen worden om een arabier te kopen? Dat vind ik niet eerlijk en lijkt me ook niet reeel.

Maar je hebt gelijk, het gaat om een persoonlijke smaak van een bokker die simpelweg iets al dan niet mooi vindt. Maar blijkbaar is arabierenland dan toch wel aangesproken Knipoog

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 08:32

Wat ik me overigens afvraag. Als de dish zo ontzettend belangrijk is waarom zie ik ze dan bij de nederlandse fokkers niet terugkomen? Ik zie wel wat deuk maar niet echt dat je nou zegt 'goh, wat een dish'. Het kleine beetje dish zie ik terugkomen in geimporteerde paarden.

Nu, voor jullie me gaan aanvallen, dit is simpelweg wat ik hier constateer. Vandaar ook mijn vraag, als het zo belangrijk is waarom zie ik het niet terugkomen? Heb even de site bekeken van enkele bokkers alhier en kan er niet iets heel erg typisch in ontdekken. Waarmee ik niet zeg dat ik ze niet mooi vind. Want tenslotte ben ik maar een leek. Als ik een paard met dish zie dan zie ik er vervolgens veel te grote oren op.

Dat is mijn vraag;)

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 11:02

Youko....wie is de hengst die jij plaatste?

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 11:14

Youko schreef:
Ik ben al jarenlang een liefhebber van het ras, maar ben absoluut geen kenner...Dus ik meng me ook niet in de discussie wat betreft hoe slecht of hoe goed de Nederlandse Arabieren het Internationaal doen.
Even ontopic Lachen Fasel : Natuurlijk is niet alleen het koppie alles, beenwerk, beweging, karakter etc. is ook heel belangrijk, en ik denk dat de meesten hier het mee eens zijn. Die schimmel vind ik absoluut niet lelijk. Maar niet omdat ik 'kick' op een dish.
Onderstaande hengst vind ik ook prachtig om te zien, een heel andere type dan Classic Shadwan (die schimmel hierboven), en voor velen waarschijnlijk te weinig type.
Afbeelding


Wat een prachtig paard/hoofd.
Helemaal mijn type.

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 11:21

Amal Balder van balder hier op bokt.
Afbeelding

Deze vind ik ook prachtig. Kwijl
(lijkt 2 druppels water op de bovenstaande)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 11:29

Sabiy schreef:
Oh gut nou gaan we DAT argument weer aanvoeren....het luchtweggebeuren..... Zoals ook in bovenstaand stukje beschreven staat, het is allang aangetoond dat een dish totaal geen invloed heeft op het ademhalingssysteem, dus dat argument vervalt. Er komt door een diepe dish niks in de knoop, de ademhaling niet, de ogen niet, helemaal niks.
trek je lange tenen eens in zeg!... Ik ben geen arabieren kenner, ik ben een paardenliefhebber. Het is geen argument, het is alleen iets wat ik me afvroeg. Maar dat mag kennelijk ook al niet
Verder heeft het amputeren van een staart van een trekpaard niks te maken met de dish van een arabier, het is toch niet zo dat we een pasgeboren veulen met een ijzeren staaf een paar flinke klappen op zn neusbeen geven om de dish aan te brengen ?!
nee, maar stamboeken fokken naar een ideaalbeeld. Bij een trekpaard hoorde een gecoupeerde staart bij dat ideaalbeeld. Een ideaalbeeld is echter niet altijd een positieve bevordering van het ras IMO. Mensen gaan SOMS teveel op uiterlijk fokken, waardoor bijv het karakter verloren gaat

*knip*

Dit is en blijft een eindeloze discussie, die in eerste instantie gebaseerd was op een persoonlijke smaak van een bokker, en die erop uit lijkt te draaien dat hoe minder dish een arabier heeft, hoe mooier of beter hij is. Als je niet van een arabisch hoofd houdt, zoek dan een ander paard, er zijn 1001 rassen met een recht hoofd, dus neem die dan.
ik zeg nergens dat ik een dish niet mooi vind. Ik vind een dish zelfs schitterend, maar je kan IMO ook overdrijven
*kip*
Maar een arabier moet wel een arabisch hoofd hebben, anders noem ik het geen arabier meer.
zolang ze in het AVS opgenomen zijn, zijn het arabieren

Just my two cents.and mine

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 11:32

Fasel schreef:
Dus wat je eigenlijk wil zeggen Sabiy is dat een arabier zonder dish geen arabier is? Ook al heeft hij het beenwerk, de hoge staartinplant, het karakter, de ogen, de neusgaten en de gangen?

Dat vind ik toch wel jammer want at betekent dan toch dat het afhangt van de dish. Dus 1 kenmerk maakt een arabier of breekt een arabier. Dat kan ik helaas niet met je eens zijn.


Volgens mij was mijn exacte tekst : een arabier moet wel een arabisch hoofd hebben. Ik heb nooit gezegd : een arabier moet een (diepe) dish hebben.
Een arabisch hoofd is meer dan een dish alleen, ook dat heb ik al gezegd. Er zijn zat arabieren te vinden die weinig (of geen) dish hebben, maar wel veel arabisch type en uitstraling hebben. Ik zelf heb ze met veel en met weinig dish, maar hoeveel dish ze dan al of niet hebben, ze hebben allemaal een arabisch hoofd en een arabische uitstraling.
Helaas zijn er (vooral in NL) zeer veel arabieren te vinden waarin ik, al sta ik er met mn neus bovenop, niks arabisch kan ontdekken, en mijn mening is, dat je van een arabier op een kilometer afstand al moet kunnen zien dat het een arabier is. Een dish zie je niet van een kilometer afstand, dus het is het totale plaatje. In NL lijken veel arabieren op veredelde KWPN-ers, en dat is volgens mij niet de bedoeling. Maar ik kan het mishebben natuurlijk.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 11:36

Afbeelding

DIT vind ik nou een mooi koppie. Ondanks dat er toch best een dish in zit. Of het komt omdat ze geen make-up op heeft, of door het blesje, ik weet het niet. Ik vind het gewoon een schitterend koppie.
Dit is trouwens Kublaika van Olga

marengo
Berichten: 203
Geregistreerd: 11-07-02
Woonplaats: Velddriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 12:12

Tjonge,
Wat een gedoe weer. Een arabier moet een Arabisch hoofd hebben, helemaal zoals Josje zegt. Dat gaat niet alleen over dish, zegt Josje geloof ik ook al.
Wij hebben (komt ie weer) een rasbeschrijving, waar in staat wat een arabisch hoofd is. Een kort hoofd met kleine fijne oren waarvan de punten vaak iets naar binnen wijzen, een breed voorhoofd, grote donkere ogen, en een smalle kleine neus, met grote fijne neusgaten. het hoofd moet mooie brede kaken hebben, waardoor je duidelijk een driehoeksvorm ziet. de arabier heeft een concave neuslijn. Let op: even bijkomend: het hoofd van een paard uit de "Kuhailan lijn" is wat korter en over het algemeen zwaarder als het hoofd van een paard uit de "Saqlawi lijnen". De hoeveelheid van de dish wordt nergens vermeld namelijk. Josje zegt ook een Arabisch hoofd is mooi, en niet een hoofd met zoveel mogelijk dish. Er zijn namelijk legio paarden met veel dish die een groot hoofd hebben, of een lang hoofd, of een klein oog, ga zo maar door. ALLEEN wij als eigenzwijze hollanders hebben onze arabier voortaan bijkans voorzien van een KWPN hoofd, en da kan echt nie hè, dat gaat hier ernstig de foute kant uit. Ik dacht trouwens dat MM Sultan ook in Borgloon was en het niet slecht gedaan had. Volgens mij is de hengst die Youko plaatste Algomej (Celebes x Algonkina) geb. 1973. Algomej is een echte "Kuhailan" gefokte hengst met dito hoofd, zet daar bv tegenover Ararat (Palas x Arra ) geb. 1981, die overwegend "Saqlawi" gefokt is, dan heb je twee zeer verschillende paarden (hoofden ) , zo is het. Zie onze website, bv Alegro en Ararat. Maar nogmaals, ik zie in NL veel arabieren die nergens meer in passen (veel), en gezieen het feit dat type toch wel erg belangrijk is, komen we ook niet echt ergens meer hè, maar ......gelukkig zijn het wel goeie rij arabieren. Ook een rijarabier heeft nog steeds arabier in het woord staan en moet er dus als een arabier uitzien !!![img] [/img]

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 12:23

Sabiy"]
[quote="Fasel schreef:
Dus wat je eigenlijk wil zeggen Sabiy is dat een arabier zonder dish geen arabier is? Ook al heeft hij het beenwerk, de hoge staartinplant, het karakter, de ogen, de neusgaten en de gangen?

Dat vind ik toch wel jammer want at betekent dan toch dat het afhangt van de dish. Dus 1 kenmerk maakt een arabier of breekt een arabier. Dat kan ik helaas niet met je eens zijn.


Volgens mij was mijn exacte tekst : een arabier moet wel een arabisch hoofd hebben. Ik heb nooit gezegd : een arabier moet een (diepe) dish hebben.
Een arabisch hoofd is meer dan een dish alleen, ook dat heb ik al gezegd. Er zijn zat arabieren te vinden die weinig (of geen) dish hebben, maar wel veel arabisch type en uitstraling hebben. Ik zelf heb ze met veel en met weinig dish, maar hoeveel dish ze dan al of niet hebben, ze hebben allemaal een arabisch hoofd en een arabische uitstraling.
Helaas zijn er (vooral in NL) zeer veel arabieren te vinden waarin ik, al sta ik er met mn neus bovenop, niks arabisch kan ontdekken, en mijn mening is, dat je van een arabier op een kilometer afstand al moet kunnen zien dat het een arabier is. Een dish zie je niet van een kilometer afstand, dus het is het totale plaatje. In NL lijken veel arabieren op veredelde KWPN-ers, en dat is volgens mij niet de bedoeling. Maar ik kan het mishebben natuurlijk.
[/quote]

Ok dan heb ik dat verkeerd opgevat. Ik dacht echt dat je met 'arabisch hoofd' de dish bedoelde. Sorry.

Ik denk dat het feit of het de bedoeling is dat ze op een ander ras lijken hem ook zit in het feit waar je interesses liggen. Kijk, ik kan me zo voorstellen dat wanneer je echt voor de show gaat je meer naar type kijkt. Vind je de sport daarentegen weer een prioriteit dan is het type weer iets minder belangrijk.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 12:26

Overigens ben ik het wel eens dat een arabier er moet uitzien als een arabier, mits dit niet alleen over 1 enkel criterium gaat natuurlijk. Ik was enkel even bang dat men echt alleen maar over 1 punt viel. Wat dat betreft tekent het wel weer voor de discussie natuurlijk.

Maar goed. Volgens mij zijn we er uit wat we bedoelen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 14:31

ik vindt de plaatjes die jullie plaatsen(Vooral de laatste ) hele mooi arabierne hoor niet zo'n overdreven dish! Prachtig!
Ben het trouwens eens met fasel, waarom zou een arabier zonder dish geen mooie arabier zijn, ze hebben toc h ook andere mooie kenmerken?

ChestnutArabians
Berichten: 214
Geregistreerd: 08-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 14:40

he zag toevallig dat mijn meissie in het topic staat en wil eigenlijk ook wel even mijn mening geven,
ik persoonlijk vind een dish heel mooi en kenmerkend voor het ras, maar er zijn nog zoveel meer dingen wat dacht je van hun zwevende gangen, hun valggestok staartke. en de uitrdukking op hun hoofd die eigenlijk alleen arabieren kunnen hebben.
ik vind alle arabieren mooi ze hebben allemaal wat, maar ik al natuurlijk wel eerlijk blijven , de arabieren waarvan je meteen zegt ja dat is er een zijn toch vaak wel de mooiste

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 15:06

marengo schreef:
Tjonge,
Wat een gedoe weer. Een arabier moet een Arabisch hoofd hebben, helemaal zoals Josje zegt. Dat gaat niet alleen over dish, zegt Josje geloof ik ook al.
Wij hebben (komt ie weer) een rasbeschrijving, waar in staat wat een arabisch hoofd is. Een kort hoofd met kleine fijne oren waarvan de punten vaak iets naar binnen wijzen, een breed voorhoofd, grote donkere ogen, en een smalle kleine neus, met grote fijne neusgaten. het hoofd moet mooie brede kaken hebben, waardoor je duidelijk een driehoeksvorm ziet. de arabier heeft een concave neuslijn. Let op: even bijkomend: het hoofd van een paard uit de "Kuhailan lijn" is wat korter en over het algemeen zwaarder als het hoofd van een paard uit de "Saqlawi lijnen". De hoeveelheid van de dish wordt nergens vermeld namelijk. Josje zegt ook een Arabisch hoofd is mooi, en niet een hoofd met zoveel mogelijk dish. Er zijn namelijk legio paarden met veel dish die een groot hoofd hebben, of een lang hoofd, of een klein oog, ga zo maar door. ALLEEN wij als eigenzwijze hollanders hebben onze arabier voortaan bijkans voorzien van een KWPN hoofd, en da kan echt nie hè, dat gaat hier ernstig de foute kant uit. Ik dacht trouwens dat MM Sultan ook in Borgloon was en het niet slecht gedaan had. Volgens mij is de hengst die Youko plaatste Algomej (Celebes x Algonkina) geb. 1973. Algomej is een echte "Kuhailan" gefokte hengst met dito hoofd, zet daar bv tegenover Ararat (Palas x Arra ) geb. 1981, die overwegend "Saqlawi" gefokt is, dan heb je twee zeer verschillende paarden (hoofden ) , zo is het. Zie onze website, bv Alegro en Ararat. Maar nogmaals, ik zie in NL veel arabieren die nergens meer in passen (veel), en gezieen het feit dat type toch wel erg belangrijk is, komen we ook niet echt ergens meer hè, maar ......gelukkig zijn het wel goeie rij arabieren. Ook een rijarabier heeft nog steeds arabier in het woord staan en moet er dus als een arabier uitzien !!![img] [/img]


AMEN !!!! 100 % mee eens, niks aan toe te voegen !
(ps Jacq, wij zouden toch eens samen rond de tafel moeten gaan zitten hoor ! Knipoog )

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 16:18

Sabiy schreef:
Tuurlijk Mathieu, maar moet een dal dan twee of drie decennia duren ? En moet er dan niet het een en ander veranderd worden om weer een top te bereiken ? Dezelfde weg blijven vervolgen werkt niet hoor.
Maar jij kent toch zoveel nederlandse superpaarden ? Noem er eens een paar dan ?

Josje, wat kan jij soms lekker doordrammen. Superhengsten, heb ik dat ergens genoemd?? Wij hebben goede hengsten en ik ben zo vrij Tariq er een van te noemen. Hij moet zich nog gaan bewijzen en daar heb ik gelukkig nog de toekomst voor. Vele dekkingen met bekende hengsten , hebben over het algemeen in Nederland nog niet het gewenste resultaat gehad en waarom niet met onze goede hengsten. Hoop op samenwerking en anders mijn eigen weg en die bekende toekomst zal het leren!!

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 19:26

Fasel schreef:
Wat ik me overigens afvraag. Als de dish zo ontzettend belangrijk is waarom zie ik ze dan bij de nederlandse fokkers niet terugkomen? Ik zie wel wat deuk maar niet echt dat je nou zegt 'goh, wat een dish'. Het kleine beetje dish zie ik terugkomen in geimporteerde paarden.


Dan moet je toch eens bij de JUISTE fokkers langsgaan !!!!
Alle Nederlandse fokkers kun je echt niet over één kam scheren hoor !!!

CSAArabians
Berichten: 984
Geregistreerd: 31-01-03
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 20:17

horseranch"]
[quote="Fasel schreef:
Wat ik me overigens afvraag. Als de dish zo ontzettend belangrijk is waarom zie ik ze dan bij de nederlandse fokkers niet terugkomen? Ik zie wel wat deuk maar niet echt dat je nou zegt 'goh, wat een dish'. Het kleine beetje dish zie ik terugkomen in geimporteerde paarden.


Dan moet je toch eens bij de JUISTE fokkers langsgaan !!!!
Alle Nederlandse fokkers kun je echt niet over één kam scheren hoor !!!
[/quote]

AMEN!!!!

Ik heb hier wel een paar goede voorbeelden staan.
Met veel dish, goede body`s en super gangen!
Kom gerust allemaal eens kijken! Haha!
In alle opzichten, onmiskenbaar en zoals Sabiy zegt: vanaf een kilometer afstand te herkennen als Echte arabieren!

Groetjes Marion.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 20:18

En wie zijn dan de 'juiste' fokkers? Geef me maar wat internetadressen want ik heb ze hier op bokt nog niet gevonden.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 20:19

Marion, ook voo rjou. Mag ik wat links? Ik heb overigens nooit beweerd dat alle nederlandse fokkers dit al dan niet hebben Horseranch. Enkel dat ik ze nog niet gezien heb.

Maar ik sta uiteraard open voor goede sites.

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 20:25

Ik zou ook graag links hebben van fokkers in Nederland die volgens jullie echte goede Arabieren hebben! (in jullie ogen dan....ik weet heus dat ze er zeker zijn ! )

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 20:29

horseranch"]
[quote="Fasel schreef:
Wat ik me overigens afvraag. Als de dish zo ontzettend belangrijk is waarom zie ik ze dan bij de nederlandse fokkers niet terugkomen? Ik zie wel wat deuk maar niet echt dat je nou zegt 'goh, wat een dish'. Het kleine beetje dish zie ik terugkomen in geimporteerde paarden.


Dan moet je toch eens bij de JUISTE fokkers langsgaan !!!!
Alle Nederlandse fokkers kun je echt niet over één kam scheren hoor !!!
[/quote]

Niet zo gepikeerd zeg. Jee, ik geef enkel een vraag weer.

Overigens praat ik over de echte diepe deuk om het zo maar te zeggen. Die zie ik hier niet terugkomen.

Alhoewel ik op de site van Sabiy een paar *kwijl*paardjes gezien heb die ze aardig hebben.

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 20:31

Fasel schreef:
Marion, ook voo rjou. Mag ik wat links? Ik heb overigens nooit beweerd dat alle nederlandse fokkers dit al dan niet hebben Horseranch. Enkel dat ik ze nog niet gezien heb.

Maar ik sta uiteraard open voor goede sites.


Als je de sites/links hier op bokt nu nog niet hebt gevonden, dan heeft het verder geen zin om hier over uit te weiden. Binnen bokt zijn er goede fokkers, in ieder geval hobbyfokkers die durven te investeren en voor goed 'bloed' over de grens gaan.
Maar jij bent toch geen fokker, totaal niet interessant voor jou, toch ??
Dit snap jij toch niet...

Arabsrulezzz, jij weet toch ook wel de goede/juiste fokkers ???

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 20:35

Quote fasel:
Niet zo gepikeerd zeg. Jee, ik geef enkel een vraag weer.

Overigens praat ik over de echte diepe deuk om het zo maar te zeggen. Die zie ik hier niet terugkomen.

Alhoewel ik op de site van Sabiy een paar *kwijl*paardjes gezien heb die ze aardig hebben.[/quote]

Fasel, doe zelf niet zo gepikeerd.
Kom maar eens bij mij op stal, dan kun je de deuk/dish van onze hengst eens goed bekijken. Je zou altijd nog een keer langskomen, maar ja, het kwam er niet van, weet je nog............
En waar maak je je druk om. Een deuk/dish doet je toch niks, het gaat toch om de body, bewegingen, ondeugende blik etc etc.....

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 20:36

Zeg Horseranch, ik vind dat je een beetje tever gaat met je 'dit snap jij toch niet'. Wat is dit voor opmerking. Mag ik als niet-fokker niet geinteresseerd zijn dan? Kom op zeg. Je bent volwassen. Gedraag je er dan ook naar. Ik heb zo'n opmerking volgens mij niet verdiend want ik heb werkelijk nergens een bericht geplaatst die niet netjes zou zijn of zo.