Stamboek extraatjes

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmej

Stamboek extraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 17:16

Ik hoop dat het hier goed staat, zo niet dan mijn excuses!

Ik heb een vraagje aan jullie:
In verband met mijn thesis ben ik op het moment druk met een onderzoek onder de verschillende stamboeken. Daarbij wil ik graag weten wat voor extraatjes jullie krijgen bij het lidmaatschap van je stamboek. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een blaadje of magazine, of dat je wellicht mee kunt doen (gratis of voor een bepaald prijsje) aan stamboek-georganiseerde uitjes/wedstrijden enz. Wat dan ook, ik wil het graag weten!

Naast dit vraag ik mij af of iemand het tarief (van 2012!) weet van het NDR (Vereniging Nederlandse Draf- en Rensport) voor:
- lidmaatschap
- overschrijven (dus bij wisseling van eigenaar) voor zowel een lid als niet-lid.

(ik heb ze zelf al gebeld, maar weet dat in 2010 de prijs van overschrijven €65 was en lidcontributie €210 pj., en laten we zeggen dat wat ze me vertelden aan de telefoon ver van beide bedragen af lag..)

Alvast enorm bedankt! *\o/*

Pumpkins

Re: Stamboek extraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 17:22

Ben ingeschreven bij stamboek Zangersheide, op de website kan je vinden wat je allemaal aan extra's krijgen kunt. Ik ben er alleen niet in geinteresseerd... http://www.zangersheide.com/

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 17:30

Ik ben lid van new forest en nrps. Voor new forest betaal je iets minder als 60 per jaar en krijg je het clubblad. Verder moet je betalen voor keuring en overschrijven op naam. Beiden uit m'n hoofd rond de 18,- per pony. Nrps os bijna 100,- per jaar, krijg je ook het blad en zit keuring er bij in. Voor Overschrijven op naam moet je in mijn ogen ook een veel te hoog bedrag betalen. Reden om dat lidmaatschap dan ook op te zeggen.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 07:55

Kimmej schreef:
Naast dit vraag ik mij af of iemand het tarief (van 2012!) weet van het NDR (Vereniging Nederlandse Draf- en Rensport) voor:
- lidmaatschap
- overschrijven (dus bij wisseling van eigenaar) voor zowel een lid als niet-lid.

http://ndr.nl/download.php?id=312

Ligt er een beetje aan wat voor lid je bent dus. Lidmaatschap alleen is 200 + 10. Met een koersend paard ben je nog extra 195 + 105 kwijt.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 07:57

Dit kan je zelf allemaal opvragen bij de verschillende stamboeken toch?

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 11:40

Natuurlijk kan dat, maar dit is maar een heel klein deel van mijn thesis. En als je het bij elk stamboek afzonderlijk moet gaan vragen, dan gaat er veel tijd in zitten, of als je mailt heb je kans dat de helft maar antwoord.

Ik vraag dus niet om alle bedragen van het lidmaatschap, maar puur om extraatjes die je krijgt als je lid bent. Het NDR vroeg ik puur omdat ik ze gebeld heb, maar kreeg toen te horen dat het 5 euro kost om je paard over te laten schrijven op naam en dat dat bedrag geldt voor niet-leden en voor leden. Als ik dan de kosten in 2010 bekijk, lijkt me dat erg onwaarschijnlijk.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 11:41

Maar wat onderzoek je dan? Of ben ik dan te nieuwsgierig?

Wij zijn overigens lid van het KWPN. Maar gratis extraatjes bestaan in wezen niet, want je betaalt contributie en daardoor heb je bepaalde rechten.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 11:43

Kimmej schreef:
Natuurlijk kan dat, maar dit is maar een heel klein deel van mijn thesis. En als je het bij elk stamboek afzonderlijk moet gaan vragen, dan gaat er veel tijd in zitten, of als je mailt heb je kans dat de helft maar antwoord.

Ik vraag dus niet om alle bedragen van het lidmaatschap, maar puur om extraatjes die je krijgt als je lid bent. Het NDR vroeg ik puur omdat ik ze gebeld heb, maar kreeg toen te horen dat het 5 euro kost om je paard over te laten schrijven op naam en dat dat bedrag geldt voor niet-leden en voor leden. Als ik dan de kosten in 2010 bekijk, lijkt me dat erg onwaarschijnlijk.

Nou is er tussen 2010 en 2012 wel wat veranderd in de drafsport, dus ik zou niet alles uitsluiten.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 11:49

Ik ben lid van het KFPS. Lidmaatschap kost €69,95. Bij een lidmaatschap is het verplicht om lid te worden van de Phryso €40,30. Phryso is een blad over het ras, wedstrijden, keuringen en andere paardgerelateerde dingen, maar puur en alleen op de fries gericht.

Er is niet echt veel wat je 'extra' krijgt bij een lidmaatschap, maar als je lid bent, kun je wel met je fries deelnemen aan o.a. keuringen en het KFPS Talentenplan.

Met een lidmaatschap heb je wel toegang tot uitgebreide hengsteninformatie, merriestammen en inteelt- en verwantschapspercentages. Vooral interessant als je je bezig houdt met fokkerij.

http://www.kfps.nl

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 12:57

Jibbel schreef:
Ik ben lid van het KFPS. Lidmaatschap kost €69,95. Bij een lidmaatschap is het verplicht om lid te worden van de Phryso €40,30. Phryso is een blad over het ras, wedstrijden, keuringen en andere paardgerelateerde dingen, maar puur en alleen op de fries gericht.

Er is niet echt veel wat je 'extra' krijgt bij een lidmaatschap, maar als je lid bent, kun je wel met je fries deelnemen aan o.a. keuringen en het KFPS Talentenplan.

Met een lidmaatschap heb je wel toegang tot uitgebreide hengsteninformatie, merriestammen en inteelt- en verwantschapspercentages. Vooral interessant als je je bezig houdt met fokkerij.

http://www.kfps.nl

Dank je wel voor je reactie!

@WendyBZ, dat zou zomaar kunnen hoor. Maar ik zou graag even een referentie erover hebben, met 5 euro zouden ze namelijk ineens de allergoedkoopste zijn, wat ook nog best wel kan, maar daarbij is dat een heel erg grote prijsdaling (en weet ik dat in 2011 de contributie ook nog op de 210 lag).