Veranderingen AVS

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 16:19

Ik heb deze discussie gevolgd, en ook van mij wat aanmerkingen wat ik graag zou zien:

* dekhengsten verplicht rontgenlogisch laten keuren (wegens de toenemende mate van arabieren met beengebreken, terwijl de arabier eerst bekend stond om het sterke beenwerk)

* bij shows misschien meer opdeling maken in 'typen' arabier. Maar ja, dat zal lastig worden aangezien dan de hele wereld die verandering zou moeten doorvoeren.

Vooral punt een vind ik erg belangrijk, en ik vind het belachelijk dat dat nog niet is ingevoerd. Fokkers weten zo niet waar ze aan toe zijn. En wat zijn de kosten nou? Binnen 1 / 2 dekkingen zijn die er weer uit.

Persoonlijk ben ik liefhebber van de arabier in de sport / sporttypische arabier, en ik heb ook zo'n zalig sportbeest thuis staan.
Op keuringen zal ie het slecht doen door z'n weinige dish, z'n zware, lange hals, z'n te schuine kruis en iets bredere bouw als de gemiddelde arabier.
Toch vind ik dat juist arabieren het super doen in de sport (nou ja, sporttypische dieren dan) vanwege hun karakter. Dat vind ik een absoluut toevoegende waarde hebben boven andere sportpony's zoals NRPS, Welsh K, New Forest, enz.

sphinxje

Berichten: 68
Geregistreerd: 11-07-02
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 16:49

Sabiy schreef:

Citaat:
Ik had het je al ge-pb't, maar wat heeft een plek in de fokkerijcie te maken met het al dan niet wegdoen van jouw meiden ?


Misschien nieuw selectie criteria voor deelname aan AVS bestuur en aanverwante comissies (zoals fokkerij), de arabieren die je thuis hebt mogen niet te mooi zijn, o.b.v. de NL showcriteria , echter in lijn met de visie van het bestuur.....

SjaanBanaan
Berichten: 94
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 19:49

sphinxje schreef:
Misschien nieuw selectie criteria voor deelname aan AVS bestuur en aanverwante comissies (zoals fokkerij), de arabieren die je thuis hebt mogen niet te mooi zijn, o.b.v. de NL showcriteria , echter in lijn met de visie van het bestuur.....


Ow Joepie!! Dan mag ik per onmiddelijk in het bestuur, want ik heb echt minimaal één walgelijk lelijke Arabier staan!!! *LOL*
Laatst bijgewerkt door SjaanBanaan op 19-11-03 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

SjaanBanaan
Berichten: 94
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 20:03

Sabiy"]
[quote="Diamonds schreef:
Ik ben net als Sjaan ook erg benieuwd naar wat er is voorgevallen, maar wie weet, horen we dat nog eens....


ALS er uberhaupt al IETS is voorgevallen, natuurlijk...vandaar mijn vraag aan Dick...ik hoop dat er antwoord op komt...een ''ja'' of ''nee'' zou al genoeg zijn Scheve mond

Diamonds
Berichten: 88
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Ees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 21:48

Nou jullie maken het mij wel moeilijk. Maar wat er voor gevallen is ga ik niet hier uit de doeken doen. Daar gaat het eigelijk niet om.Het is mijn beslissing waar ik met 110% achter sta. Ik ben niet afgewezen of zo door het bestuur of benadert door een van hen.
Het antwoord op de mail van Marga , van met afd. noord heb je ook met het bestuur te doen,dat is het hebben van arabieren ook. Toch. Prima heb ik geen probleem mee ,gelijk antwoordt op de vraag van jou Sabiy.
Of ik knappe paarden heb staan is niet aan mijn om dat te zeggen, ik ben er tevrede mee en kan leuk mee doen op de keuringen.
En de discussieavond gaat door hoor.We zijn er al druk mee doende.

Dick. Vingers aflikken

epoka

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 22:13

Dick, het heeft niets te maken met het hebben van arabieren, hebben wij ook, maar met het werk dat je voor het bestuur doet dat enthousiaste leden alleen maar afvalt. Daar pas ik voor.
Ik was ook gevraagd voor Noord ( heb er enige jaren geleden ook al eens ingezeten.) en heb voor de "eer" bedankt. En dat is NIET om de mensen die er nu in zitten maar dus vanwege de houding van het bestuur. Met hun wil ik echt niet geassiocieerd worden.

epoka

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 22:17

O en dan nog iets, (het is inmiddels 3-0 voor Nederland!)
Wie weet iets over de keuring die gehouden gaat worden in Ermelo?
Ook buiten het bestuur om?, gaat dat nog door?

epoka

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 22:17

sorry, stond er 2x
Laatst bijgewerkt door epoka op 19-11-03 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

SjaanBanaan
Berichten: 94
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 22:48

4-0 Haha!

Jeannette
Berichten: 1045
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 23:03

Ook ik heb 2 (lelijke) sportarabieren thuis staan.Ik begin nu toch wel heel erg te twijfelen of ik in de toekomst met mijn hengst naar de keuring moet gaan.Ik heb dat met zijn vader gedaan in de tijd dat je nog punten kreeg.Hij had toen net geen 1e premie,toch waren we apetrots met zijn 2e premie hoor.
En bij mij nu de twijfel,is hij wel mooi genoeg?Hoe is het met zijn beenwerk?Hij staat kaarsrecht op zijn benen,dat kon ik dus van zijn vader niet zeggen.Genoeg type?Tsja ik vind van wel,maar ik ben maar een hobby arabieren liefhebber.
Hij was 6e op de Futuryshow 2 jaar terug.Toch zegt dat niets,want de 1e plaats was een oerlelijke Arab met een ramshoofd!(sorry)
Helaas kan ik niet naar de avond in het verre oosten/noorden,maar zodra het wat dichter in de buurt is,ben ik van de partij.
Het is overigens nu 6-0!! OK dan!

Plutske
Berichten: 9
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: Leopoldsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 23:19

JOEPIEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik ben nu ook blij want als je voortaan met lelijke arabieren ook kans maakt zoals Sjaan zegt(die er slechts een heeft) nou dan heb ik de toekomstig wereld kampioen op stal!!!!
Want die knol van mij die is pas lekijk dat daar een AVS papiertje bij mocht zitten is al een godswonder!!!!
Daar zou het bestuur eens naar moeten kijken!!! OK dan!

marengo
Berichten: 203
Geregistreerd: 11-07-02
Woonplaats: Velddriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 15:42

Goh Jaenette da's nou jammer dat je niet kan. Ik blijf het toch zeggen hè: je moet een knappe "sport arabier" zien te fokken ! Haha! en ja, accidents happen, er zal best wel eens een niet knappe, of zeg maar gewoon lelijke tussen door geboren worden, en daar zit dan toch echt het AVS papier bij, alleen zou je die dus niet in moeten zetten voor de fokkerij.
De Futurity show is puur gebaseerd o een toekomstig renpaard, en er wordt dus gekeken naar renpaard eigenschappen, dan is het hoofd dus niet belangrijk, ik vindt het niet een goed idee om een arabier te gaan fokken de onderhand lelijker is als een engels volbloed maar goed, de rest van de wereld schijnt dat geen probleem te vinden, vandaar het niveau van de NL paarden, want ja als nou eens niet kunnen rennen of springen etc. wat ga je er dan mee doen ??? Verward

Jeannette
Berichten: 1045
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 17:50

Het grappige met dat paard was dat hij een 8 kreeg voor type. Verward
Mijn hengst lijkt erg op opa (Amal) en heeft m.i. meer type.
Maar ja wie ben ik,niet veel dus.
Dat wil niet zeggen dat ik niet blij met hem ben hoor.Hij gaat toch nooooit weg.
Ik ben 30 nov. wel in St. Oedenrode,wie nog meer????

marengo
Berichten: 203
Geregistreerd: 11-07-02
Woonplaats: Velddriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:23

En nu ben ik nieuwsgierig geworden, dat vraagt dus om 1 ding : FOTO !!! *LOL*
Enne: Amal was nou niet bepaald lelijk hoor, al helemaal niet wat type betreft Haha!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 14:10

marengo schreef:
En nu ben ik nieuwsgierig geworden, dat vraagt dus om 1 ding : FOTO !!! *LOL*
Enne: Amal was nou niet bepaald lelijk hoor, al helemaal niet wat type betreft Haha!

Makkeda.
Afbeelding

Dit zijn foto's van Dream, Zoon van Makkeda de hengst van Jeannette.
Dit zijn foto's van vorig jaar zomer..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jeannette
Berichten: 1045
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 18:00

Bedankt voor het plaatsen vd foto's maar ik heb nu mooiere gelukkig.Hij staat er hier niet op zijn paasbest op.Het is een echt mannetje geworden zeg maar MAN.
Bovenste foto is Makkeda daaronder Makkeda's Dream B.

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 11:33

Jeannette schreef:
Het grappige met dat paard was dat hij een 8 kreeg voor type. Verward


Zal wel 18 geweest zijn neem ik aan, voor zover ik weet worden er echt geen 8-en uitgedeeld, zelfs niet aan de lelijkste.

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 11:37

De 21-11-club heeft afgelopen vrijdag een zeer geslaagde avond gehad. Veel zinvolle dingen zijn gezegd, plannen zijn gemaakt en de champagne heeft gevloeid ! (go Ghajariy, go !) Haha!
Voor team Noord hoop ik dat ze net zo'n geslaagde avond krijgen als wij hebben gehad, wij gaan het in elk geval binnenkort nog eens overdoen ! *LOL*

Jacq, nogmaals bedankt voor de gezelligheid en de gastvrijheid enne.... 21-11-ers.... volgende meeting na Parijs hier in Zeeuws Vlaanderen ! OK dan!

epoka

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 11:56

Bloos Ja we zijn er weer, de bubbels zijn uitgewerkt!
Een erg positieve en zeer gezellige bijeenkomst met een heel goed voorstel van onze Sjaan, waar op het ogenblik druk aan gewerkt wordt!!

Enne....Zeeuws Vlaanderen??? Dat redden we niet op een vrijdagavond hoor.

Cheese! Nu op naar Parijs...........foto van Ghajariy op SE al gezien? Vingers aflikken

marengo
Berichten: 203
Geregistreerd: 11-07-02
Woonplaats: Velddriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 13:52

Geeft niet Marga, doen we het gewoon op zaterdag, enne ik zorg voor de bubbels........

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 17:16

Hahaha hoezo red je dat niet op een vrijdagavond ? Andere dag mag ook hoor, dat is toch wel te regelen ?

Jaaaaa lekker plaatje weer he, van het kereltje....?!!

Jeannette
Berichten: 1045
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 22:52

Ik weet eigenlijk wel zeker dat de punten tot 10 waren op de Futury show en niet tot 20.Die van mij had nl. gemiddeld een 7,? en nog iets achter de comma voor type.

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 01:37

Oke, maar in dat geval is een 8 voor type toch prima ?

SjaanBanaan
Berichten: 94
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 11:22

Sabiy schreef:
Hahaha hoezo red je dat niet op een vrijdagavond ? Andere dag mag ook hoor, dat is toch wel te regelen ?

Jaaaaa lekker plaatje weer he, van het kereltje....?!!


Snurk snurk, Slapen goeiemorrege: heb het hele weekend nodig gehad om bij te komen!! Haha! Ben ik echt niet meer gewend hoor, om tot in de vroege ochtend te ouwehoeren en te luisteren. Ben nu pas in staat om me weer eens op internet te begeven..zolang mijn ogen open willen blijven, tenminste. Wat zát er in godsnaam in die bubbels???

Thanx voor jullie enthousiasme op het penny-meisjes plan Bloos . Ik hoop dat we met deze 21-11 klup iets heel moois op gaan bouwen!!