Draver

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

amyyy55

Draver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 17:47

Veel mensen zeggen dat dravers niet geschikt zijn als recreatiepaarden, of galopperen.
Maar hoe zit dat nou precies?
Iemand ervaringen ermee?
:#

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 17:48

Voordat ik mn mening ga geven, verwijs ik je eerst door naar deze site.

amyyy55

Re: Draver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 17:49

dankje. :)

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 17:54

Heey kijk nou. Een mede Kattukker :D

Ik heb 3 jaar lang een draver verzorgt. Dat was echt een top dier!
Ik merkte eigenlijk niet aan haar dat ze een draver was ;)

In mijn onderschrift staat mijn laatste topic van haar. Hierin kan je ook zien dat ze net zo veelzijdig was als ieder ander paard :j

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 17:58

leukk! zal even kijken. :D
Ik heb namelijk een lieve draver op het oog om te kopen.
Vandaar dat ik wat meer wilde weten! :P

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 18:00

Ik wil hier wel wat over zeggen, ik denk dat een Draver prima geschikt is als recreactiepaard en galopperen kunnen ze leren.
Maar ik ben wel van mening dat sommige rassen voor een bepaald doeleinde zijn gefokt en dat je daar ook respect voor moet hebben, je kan met een draver niet heel actief gaan dressuren of met een tuiger z springen worden.
Wij hebben bij ons op stal beide aan de hand gehad, een meisje die dacht met haar tuiger wel even springwedstrijden te gaan rijden.. aan het eind van het verhaal hele tuiger in elkaar.
Om met een draver te gaan dressuren heeft denk ik geen consequenties voor zijn gezondheid maar ze zijn er gewoon niet op gebouwd en daarom is het een stuk moeilijker voor hun en daarom vind het ook niet helemaal eerlijk.
Daarbij... ik weet uit ervaring dat er nogal word gelachen door de andere mensen als je de ring binnen komt rijden met een draver...

Jewey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 18:03

Arrabel schreef:
Ik wil hier wel wat over zeggen, ik denk dat een Draver prima geschikt is als recreactiepaard en galopperen kunnen ze leren.
Maar ik ben wel van mening dat sommige rassen voor een bepaald doeleinde zijn gefokt en dat je daar ook respect voor moet hebben, je kan met een draver niet heel actief gaan dressuren of met een tuiger z springen worden.
Wij hebben bij ons op stal beide aan de hand gehad, een meisje die dacht met haar tuiger wel even springwedstrijden te gaan rijden.. aan het eind van het verhaal hele tuiger in elkaar.
Om met een draver te gaan dressuren heeft denk ik geen consequenties voor zijn gezondheid maar ze zijn er gewoon niet op gebouwd en daarom is het een stuk moeilijker voor hun en daarom vind het ook niet helemaal eerlijk.
Daarbij... ik weet uit ervaring dat er nogal word gelachen door de andere mensen als je de ring binnen komt rijden met een draver...

Hier wordt in ieder geval niet gelachen: [DRS] Dressuur met je draver. (serieus) ;)

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 18:04

Ik wil echt recreatief rijden, dus dat scheelt.
Alleen mijn moeder wil wel eens dressuren ( heeft vroeger ZZ gereden met een engelse volbloed)
Dus denk dat dat wel goed zou komen? :)

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 18:11

Ik denk dat dravers geweldig zijn voor recreatiepaard, ze vinden het juist geweldig om lekker veel buiten te rijden etc, is mijn ervaring. Ook kunnen ze galloperen, net als ieder ander paard, maar je moet het misschien nog wel aanleren en in het begin zal hij/zij er moeite mee hebben, vooral ohz (gebrek aan balans/spieren, want de oefening is noit gevraagd). Arrabel heeft ook gelijk, je kan best dressuren met een draver, maar het zit er niet altijd in om op topniveau te komen. Ik denk dat je heel veel lol kan hebben met een draver, het zijn geweldig leuke beesten.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 18:12

Mijn vorige paard was een draver. Perfect dier! Enorm lief, en kon alles! Ik kon galopperen, terwijl mijn vriendin rustig in draf zat. Het is allemaal aan te leren. Mijn huidige paard is ook een draver, kan galopperen, maar alleen nog maar hard. Maar mijn vorige paard heeft mij bewezen dat het allemaal goed gaat komen en een draver een perfect recreatief rijpaard kan zijn!

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 18:13

*\o/*

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 19:47

amyyy55 schreef:
Veel mensen zeggen dat dravers niet geschikt zijn als recreatiepaarden, of galopperen.
Iemand ervaringen ermee?

Veel mensen weten niet waarover ze praten :+ En veel mensen vergeten dat de wereld niet ophoudt na dressuur of springen :+

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:29

Mijn verzorgpony is een draver. Een super leuke merrie, heel geschikt ook voor recreatie, kan ook wel leuk dressuren. Alleen de galop blijft een knelpunt. Ze kan het, maar vraag me niet hoe :P

Ik vind dravers erg leuk! :)

hoidoeix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:36

heeee,

ik heb ook op een draver gereden.
want bij ons op stal staat een draver.
maar, het is heel gek.. want ze mocht zelfs even niet galopperen!
omdat ze het zo leuk vond, &heel goed kan!
dus dravers kunnen echt wel galopperen!
haha, en het zijn wel echt lieve paarden.

:)

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:47

WendyBZ schreef:
amyyy55 schreef:
Iemand ervaringen ermee?

Veel mensen weten niet waarover ze praten :+ En veel mensen vergeten dat de wereld niet ophoudt na dressuur of springen :+

Dit is zo'n moment dat ik het jammer vind dat er geen "dit vind ik leuk ' knop is op bokt :)

Ik ben het hier zoooo mee eens :P

steeph94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:50

Ik heb ook een draver, en ik rij daar recreatief mee . Ze vind het echt leuk als ik met der ga dressuren, dan doet ze heel erg der best, en dat gaat echt prima!
en zodra ik iets harder ga in de draf gaat ze al galopperen.
Ik heb meegedaan met der op Duindigt ponyrennen, moest ze ook galopperen, ik werd dan wel laatste en 1erlaatste, maar ze deed het wel!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 13:51

Als eerst, ik heb ze jaren lang aan de baan getraint en vind dravers recreanten bij uitstek. mijn moeder heeft er een. hij is nu 8 en vier jaar in bezit.
Ze heeft op hem leren paardrijden. Is giga stabiel en nergens bang voor. Bij een betere rijder Geeft hij je heel veel om mee te werken, bij een beginner is hij heel rustig en beheerst. Echt een kanjer. Galoppeerd ook heel makkelijk en fijn. Is iets wat je ze moet aanleren, qua bouw en fokrichting hebben ze vaak niet de aller mooiste gallop maar vaak zijn ze wel fijn te rijden.

Moet wel lachen om het stukje 'je wordt uitgelachen als je met een draver de ring in komt'. Wij kregen bijna dagelijks een bod voor Flash vooral met de tekst'Wow wat een mooi paard, wat een gangenwerk, wat een bespiering! Wat kost hij?' Vroegen we altijd wat ze ervoor wilden geven laagste bod was ook 2500. Na de vraag of ze het nog zouden geven als we vertelden dat het een draver is kregen we altijd 'Oh! is het een draver...laat maar zitten dan' :=