Oldenburger overschrijven

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Summerly_

Oldenburger overschrijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 15:51

Hopelijk staat de topic hier goed. :+

Een kennis heeft sinds kort een Oldenburger en er zijn een paar dingen waar ze niet uit komt. Ze heeft het stamboek al gemaild, maar vooralsnog heeft ze nog niets teruggekregen, dus hopelijk zijn er mensen hier die weten hoe of wat.

Ze heeft een aantal vragen, die ik even hier naartoe gekopieerd heb:
Hoe verander je de eigenaar met Oldenburger papieren?
Naar welk adres moeten de papieren?
Moet alleen het paspoort worden opgestuurd met een briefje erbij met nieuwe gegevens van de eigenaar of moet er nog wat anders bij?
Hoe registreer je een naam bij je paard?
Kan dat ook met een briefje bij het paspoort worden opgestuurd?

Alvast bedankt!

M_Vainqueur

Re: Oldenburger overschrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:04

Uhm ja, je bedoelt gewoon dat er in het boekje de naam van jouw kennis komt? En staat er op het paspoort geen naam?
Zelf heb ik ook een oldenburger welke officieel geen naam heeft. Ik heb rondgevraagd en bij mij was het antwoord, je zou de eigenaar erin kunnen laten zetten door het stamboek maar dit kan ook gewoon via de KNHS. Dit heb ik ook gedaan. De officiële naam van het paard zal er nooit op komen. Je kan je paard wel een sportnaam geven en die in het paspoort laten zetten. Ook bij de KNHS. Ik hoop dat ik je genoeg heb geïnformeerd.

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:06

hey, ik heb dit een tijdje geleden ook moeten doen.
Ik heb hem niet in duitsland overgeschreven maar in nederland omdat ik in nederland woon. Ik heb toen op bokt het antwoord gevonden.
Ik heb bij mijn paard een eigendomsbewijs gekregen, dat is hoe ze dat doen in duitsland volgens mij.
Toen heb ik hem hier in nederland bij de KNHS ingeschreven op mijn naam, moet je volgensmij het paspoort opsturen etc. moet je even verder zoeken hier op bokt.
oh ja heb hem ook moeten laten chippen en toen dat chipnummer laten registreren als van mij.

Maar ik heb niets in duitsland geregeld, ik dacht iig dat dat eigendomsbewijs voldoende was.

Maar ik blijf dit topic ff volgen.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:41

lindar1985 schreef:
hey, ik heb dit een tijdje geleden ook moeten doen.
Ik heb hem niet in duitsland overgeschreven maar in nederland omdat ik in nederland woon. Ik heb toen op bokt het antwoord gevonden.
Ik heb bij mijn paard een eigendomsbewijs gekregen, dat is hoe ze dat doen in duitsland volgens mij.
Toen heb ik hem hier in nederland bij de KNHS ingeschreven op mijn naam, moet je volgensmij het paspoort opsturen etc. moet je even verder zoeken hier op bokt.
oh ja heb hem ook moeten laten chippen en toen dat chipnummer laten registreren als van mij.

Maar ik heb niets in duitsland geregeld, ik dacht iig dat dat eigendomsbewijs voldoende was.

Maar ik blijf dit topic ff volgen.

Dit heb ik ook gedaan na informeren. Alleen was hij al gechipt dus dat stond al in het paspoort.
Zelf ben ik langs gereden bij de KNHS omdat ik per post een paspoort opsturen maar niks vindt en omdat ik toch in de buurt woon en gelijk de startkaart kon aanvragen daar;)

Maar als het paard in Nederland staat is het wel een gewoonte om het gewoon via de KNHS te doen. Het is ook alleen om de naam erin te hebben staan(is geen eigendoms bewijs namelijk) Dus wat maakt het sowieso uit of het gebeurd door de KNHS of het stamboek. Zolang het maar legaal is.