KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:17

Chelsea: Mooi groot, nog wel jong/groenig maar naar leeftijd prima niveau, vriendelijk en braaf en een gewild/bijzonder kleurtje => 5000

Don Diego: erg jong en moet zich nog bewijzen, vriendelijk en braaf => 4500

Aludine: Niet geschikt voor beginners maar wel fijn allround, helaas klompvoetje wat de prijs toch wat drukt (voor zowel sport als fok, ik zou haar zelf ervoor laten staan denk ik :o ), beetje aan de kleine kant => 6000?

Flirt: dat durf ik echt niet te zeggen...

Zou ook niet té veel waarde hechten aan schattingen hier hè, de meesten zoals ik bijvoorbeeld zijn geen professionals en het is maar een beeld vanaf internet :) En zeker de jongere, groenere paarden zullen sterk in waarde kunnen stijgen. Maar het is wel leuk en leerzaam om er zo bij stil te staan vind ik, alleen niet het waard om beledigd te zijn als je paard minder geschat wordt dan je betaalt hebt of zelf denkt!
Daarnaast wordt hier wat ik met meelezen als beeld kreeg erg getaxeerd op sport, terwijl een goede fokmerrie of een extreem braaf en gezond recreatiepaard ook in een hogere gradatie kan vallen dan op basis van hun rijdbaarheid zal zijn. Fokkerij-kwaliteit of braafheid is ook duur, maar vanaf internet veel moeilijker te beoordelen (vooral dat laatste). En het blijft altijd: wat de gek ervoor geeft :D

Mijn paard heeft bijvoorbeeld gezien haar keuringsresultaten echt wel extra bewegingen (maar is nu onder het zadel bij mij als amateurtje dus komt er niet mooi uit op de geplaatste rijfoto's, ruiter is storende factor nog :+ ) en een superbouw plus goede afstamming etc., maar ze wordt hier m.n. getaxeerd als leer-/rijpaard en dus vanwege haar leeftijd en eerdere doch herstelde blessure daarom begrijpelijkerwijs niet enorm hoog. Als fokmerrie wordt ze toch echt al weer een stuk hoger getaxeerd dan hier :)

mienetje

Berichten: 1108
Geregistreerd: 14-12-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:33

Aludine: €4000,-
Don Diego de la Vega: € 5000,-
Chelsea: € 5250,-

Naam: Rumour (KEUR en SPORT merrie)
Leeftijd: 13 jaar
Stokmaat: 1.63 m.
Afstamming: Jazz X Aram
Niveau: Voorheen Z2 dressuur, nu M2 dressuur, beiden met winst.

3 tot 4 jaar geleden Röntgenologisch goedgekeurd.
Op dit moment drachtig van Oscar, uitgerekend 3 mei.
Ze is niet de allermakkelijkste (Niet geschikt voor beginners), maar wanneer je haar voor je gewonnen hebt, gaat ze voor je door het vuur.

Afbeelding

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:10

Aludine: €4250,- Toch ook ivm klompvoetje. Hoe je het ook wend of keert, er zit een máár aan...

Don Diego: €4500,- Vind de eerste foto niet mooi tonen. Oortjes een beetje boos naar achteren, geeft niet een heel fijn beeld. 2de foto daarintegen wel..

Mienetje, ook hier, ik ken jou, dus daar begin ik niet aan :+

mienetje

Berichten: 1108
Geregistreerd: 14-12-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:17

Vulina schreef:
Aludine: €4250,- Toch ook ivm klompvoetje. Hoe je het ook wend of keert, er zit een máár aan...

Don Diego: €4500,- Vind de eerste foto niet mooi tonen. Oortjes een beetje boos naar achteren, geeft niet een heel fijn beeld. 2de foto daarintegen wel..

Mienetje, ook hier, ik ken jou, dus daar begin ik niet aan :+


Hihi je mag best een poging doen hoor :+ We komen elkaar ook overal weer tegen.. :P

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:32

Tsja, lastig... Keur, sport, Z2 dressuur, Jazz (fan van :o ) én drachtig van Oscar (ook fan van :o ) maar wel een gecompliceerd karakter, en niet heul groot. Mooi type, aansprekend kopje.... Maar dan wel weer 13 jaar..

Uhm.... €17.500,- ???

MiniMouse

Berichten: 3051
Geregistreerd: 23-08-06
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:45

Vulina schreef:
Aludine: €4250,- Toch ook ivm klompvoetje. Hoe je het ook wend of keert, er zit een máár aan...

Don Diego: €4500,- Vind de eerste foto niet mooi tonen. Oortjes een beetje boos naar achteren, geeft niet een heel fijn beeld. 2de foto daarintegen wel..

Mienetje, ook hier, ik ken jou, dus daar begin ik niet aan :+


Dan heb jij een verkeerd beeld van boos en geconcentreerd ;)
Als er een paard niet boos is en graag voor je werkt is het Diego wel.
Het is een vriendelijk, rustig en nuchter paard, die hebben de oren er niet zo gauw op staan.
Dat kan je goed zien met de foto's waarin hij ''opgejaagd'' is voor de foto.
Zelfs daar is hij niet echt onder de indruk en heeft hij de oortjes er niet op.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:48

Ok, maar dan kan ik natuurlijk vanaf een foto niet zien, Ik vind het er niet heel vriendelijk/blij uit zien... Maar ja, het blijven moment opnames en foto's..

mienetje

Berichten: 1108
Geregistreerd: 14-12-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:06

Vulina schreef:
Tsja, lastig... Keur, sport, Z2 dressuur, Jazz (fan van :o ) én drachtig van Oscar (ook fan van :o ) maar wel een gecompliceerd karakter, en niet heul groot. Mooi type, aansprekend kopje.... Maar dan wel weer 13 jaar..

Uhm.... €17.500,- ???


Ze word alweer 14 trouwens ;)
Eeh, heb je niet een 0 te veel in getyped? :P Voor dat bedrag gaat ze echt wel weg.. :+

OdiEtAmo
Berichten: 5560
Geregistreerd: 28-09-04

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:36

Rumour:
Keur, sport, Z2 nu weer M2.
Niet geschikt voor beginners. Wat kleiner.
Wat meer op leeftijd.

8500

_Daniquee
Berichten: 1352
Geregistreerd: 21-05-09

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:45

Chelsea: 5.000/6.000
Don Diego: 5.000/5.500
Aludine: 5.000
Rumour: 9.000

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:53

Rumour: mooie predikaten en prestatie in de dressuur, drachtig van goeie hengst, aan de kleine kant, gewilde papa, geen makkelijk paard, en wat ouder....lastig. Ik zou zeggen 6500, als veulen erbij meegaat 1000-1500 daar bovenop. Als je 17.500 werkelijk geboden krijgt zou ik er zelf héél snel een dikke strik omheen binden en 'm brengen hoor :D

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:12

Ik vind het altijd lastig met drachtige dieren.. Als er een beetje een leuk veulen uit komt, kun je daar ook leuk wat voor vragen!

Enn, zelf zou ik sowieso niet snel €17.500 voor een paard geven, maar deze heeft wel veel mee. Ok, ze is al bijna 14, maar een beetje paard kan dan nog jaren mee. Keur, sport, leuk voor de fokkerij.

Een 0 te veel lijkt me iets overdreven, maar rond de 9/10.000 moet kunnen. Alhoewel de huidige markt niet zo positief is natuurlijk....

Ik bedoel: De mijne werd veelal op 3000/3500 gezet en die is al 18! En L2...

mienetje

Berichten: 1108
Geregistreerd: 14-12-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:21

Vulina schreef:
Ik vind het altijd lastig met drachtige dieren.. Als er een beetje een leuk veulen uit komt, kun je daar ook leuk wat voor vragen!

Enn, zelf zou ik sowieso niet snel €17.500 voor een paard geven, maar deze heeft wel veel mee. Ok, ze is al bijna 14, maar een beetje paard kan dan nog jaren mee. Keur, sport, leuk voor de fokkerij.

Een 0 te veel lijkt me iets overdreven, maar rond de 9/10.000 moet kunnen. Alhoewel de huidige markt niet zo positief is natuurlijk....

Ik bedoel: De mijne werd veelal op 3000/3500 gezet en die is al 18! En L2...


Ik vind het ook heel moeilijk hoor.. Die prijzen.. Kom soms paarden op internet tegen dat ik denk van jeetje, dat daar zo veel voor gevraagd word, maar ook paarden die eigenlijk kwa prijs heel erg mee vallen.. Nu ben ik opzoek naar een leuk paardje, tsjah dan zijn ze toch bijna allemaal nog te duur :+ mijn budget gaat helaas niet zo hoog, moet het zelf betalen :D

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:34

Ik dacht maar zo: buiten de ex-blessure van de mijne is het paard van Mienetje heel erg vergelijkbaar aan die van mij, 1 extra predikaat (weet niet of de mijne sport is, kan alleen haar keurpredikaat terugtraceren dus zal wel niet) maar iets lager gepresteerd maar wordt nu op het moment wel een stukje hoger uitgebracht dan wat de mijne nog loopt, maar geen blessure gehad oid en nu wel drachtig van een goeie hengst. Weet aardig wat de mijne zou mogen kosten, wat plusjes- en minnetjeswerk daarbij, heb paard van Mienetje zelf iets hoger gegeven dan de mijne ivm altijd lopend geweest en meer gewilde papa, en dan dekgeld + wat expenses er los bovenop geschat voor het ongeboren veulen :Y) Maar het is dus nog steeds een grove schatting van een leek :)

Advertenties kijken is altijd wel erg grappig, je vraagt je soms echt af waar mensen bedragen vanaf durven halen of waar het addertje zit omdat een paard zo goedkoop is :D

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:48

Heb die van jou even terug gezocht, en dan telt denk ik de kleur ook weer mee. Wit is niet de allergewiltste kleur helaas. Ik ben een groot schimmelfan, maar ben me wel bewust dat niet iedereen dat is. Daarbij zijn jou foto's niet erg aansprekend. Niet negatief bedoeld hoor, maar een leuke actie foto geeft gelijk een ander beeld. En peesblessures wordt ik niet blij van! Zodra ik dat woord hoor koop ik hem/haar al niet!

OdiEtAmo
Berichten: 5560
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:03

Ik zie het zo:
Paard van Mienetje is meer op niveau gehouden.
Z2 -> springt wissels.
Zoals ik het lees is het paard na het Z2 ook direct doorgestart en nu weer naar het M2 gereden (dus niet een tijd stil gestaan).
Afgaand op afstamming beweegt ze iets fijner. Ook iets chiquer (waar veel mensen voor vallen).

Bij Mieps ben ik uitgegaan van Z1. Ze is daarnaast allround, maar niet op 'niveau' gehouden.
Ze heeft een tijd stil gestaan.
En peesblessure (ookal licht)...

Dat maakt voor mij het verschil.
Maargoed, ik ben ook maar een leek :Y)

En tsja, de ene 4-jarige kost 2000 euro, de andere 20.000 euro, en soms is een paard die prijs ook wel waard.
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 03-01-12 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:07

Schimmel is zeker niet gewild, maar wordt heel vaak in 1 adem genoemd met "ook geen vos" ;) kleurtje trek ik dus bij beiden gelijk en ik reken zelf bij schatten eigenlijk altijd alleen plusjes voor zwart of apart :D (tenminste, op de foto lijkt Rumour een vos, maar staart en manen zijn wel best donker dus ineens twijfel ik :o? :P ).

Ben trouwens zelf absoluut geen liefhebber van schimmels, en zie een vroegere peesblessure (hoe licht ook, en zelfs al is het op scans 100% goed en is het een duidelijk vervelend ongeluk geweest, geen sprake van zwakke pezen van zichzelf zeg maar) als een dikke min. Had ik haar op een advertentie gezien was ik absoluut niet gaan kijken, maar ja liep er gewoon tegenaan (en maar goed ook, ben verdomde blij met mijn superpaard :) ) zoals dat wel vaker gebeurt :D Die eerdere blessure + bijbehorende pauze is dan ook voor mij de grootste reden dat ik het paard van Mienetje een stuk hoger inschat dan de mijne :)

Maar soit, dat waren dus mijn redeneringen, vind het ook altijd erg leuk om te zien hoe andere mensen bij hun bedragen komen dus vandaar nog vrij uitgebreid op ingegaan :)

_Daniquee
Berichten: 1352
Geregistreerd: 21-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:23

Nu ben ik wel erg benieuwd hoe jullie dit paard zouden taxeren :j

Naam: Peru
Geslacht: Merrie
Leeftijd: 14
Niveau: Z2 uitgebracht, vorige eigenaar M springen uitgebracht.
Predikaat: Elite + Sport dressuur
Hoogte: 1.68
Afstamming: Lancet x Glendale.
Drachtig: van Zhivago
Veulens: vier gehad tot nu toe, haar eerste veulen is verkocht op veulenveiling. 2e veulen hengst v. United verkocht naar spanje, kampioen van spanje bij de vijf jarige. Afgelopen jaar ook nog aan kop bij de 6 jarige. 3e veulen merrie v. Krack C, keur merrie en op de nationale merriekeuring gelopen in 2010. 4e veulen merrie v. United, keur merrie afgelopen jaar op de ibop een 9 voor de galop gekregen.
Overig: Ze komt uit een zeer goede merrielijn. Helaas geen bewegings fotos... Merrie met gigantische draf, waar ze altijd heel hoog mee scoorde met sterk achterbeen gebruik. Goede opwaarst springende galop en erg ruim. Ruime stap.
Merrie met ontzettend lief karakter (een kind van 8 kan er zo mee weg rijden haar uit de wei halen en er heen brengen, poetsen los op stal) geeft dit duidelijk ook door aan haar nakomelingen, er zit geen kwaad in. Nakomelingen die graag voor je willen werken met veel looplust.

Hier toch een fototje voor een indruk.

Afbeelding

OdiEtAmo
Berichten: 5560
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:25

Wat loopt ze nu? En is het je eigen paard? Alleen eigen paarden mogen getaxeerd worden.

_Daniquee
Berichten: 1352
Geregistreerd: 21-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:27

Niets, we hebben haar uit de wedstrijdsport gehaald vanwege dracht.

edit: Ja ze is van ons :j

OdiEtAmo
Berichten: 5560
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:40

Gezien 'prestaties' van de nakomelingen...
Allround, echter springen al langere tijd niet uitgebracht, fijne maat.
Afgaand op je info, braaf, krachtige 'extra' bewegingen.

8500

Edit: hoe lang geleden uit de sport gehaald? Recentelijk? Vanwege deze dracht?
Of al eerder (lees > 2jaar) Dan is ze nl minder op 'niveau' en gaat de prijs iets dalen.
Ben er bij taxatie vanuit gegaan dat ze recentelijk uit de sport is gehaald.

En wanneer ze al langer uit de sport is, is ze alleen fokmerrie of wordt ze op conditie gehouden?
Wanneer ze weer helemaal opgebouwd moet worden drukt dat de prijs ook weer.
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 03-01-12 22:48, in het totaal 2 keer bewerkt

mienetje

Berichten: 1108
Geregistreerd: 14-12-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:46

@Pion: Wissels zitten er niet heel goed op.. ;)
Rumour heeft trouwens ook enkele veulens gehad, waarvan 1 kampioen is geweest in Tolbert, en één reserve kampioen.. (Voor zover ik weet ;) )..

OdiEtAmo
Berichten: 5560
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:55

mienetje schreef:
@Pion: Wissels zitten er niet heel goed op.. ;)
Rumour heeft trouwens ook enkele veulens gehad, waarvan 1 kampioen is geweest in Tolbert, en één reserve kampioen.. (Voor zover ik weet ;) )..


Dan in ruil voor de wissels de 'prestaties' van de nakomelingen :P
Blijft de taxatie hetzelfde :Y)

_Daniquee
Berichten: 1352
Geregistreerd: 21-05-09

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:15

Pion: Al vanaf 2009, door te weinig tijd en door dracht. Ze is altijd wel in conditie gehouden en wel op niveau gedraaid eingelijk, maar afgelopen jaar een stuk minder, ze is nu meer fokmerrie. :)

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:17

Peru: oeh, interessant dier om te taxeren! Ik vind haar predikaten echt een enorme plus en geef daar aardig meerwaarde aan. Braaf karakter, mooie maat, goede nakomelingen voor zover nu gezegd kan worden, goed allround niveau van zichzelf maar niet meer actief in de sport, goede bewegingen. Wel al 14 (wordt 15 dit jaar toch? met de P). Erg jammer van de wat onvoordelige foto trouwens :o Ik zou toch richting de 8000 gaan zitten, exclusief veulen.