KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elisa2

Berichten: 37208
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:47

Onaru: niet meer dan e2000,- mooie kleur..aansprekend dier, maar geen niveau {officieel}, op leeftijd en niet makkelijk.

Ben benieuwd waar die van mij op getaxeerd word..

Schoolmaster, ruin, kwpn,170cm 15 jaar.. z1 geklasseerd, kent bijna alle dressuuroefeningen die er zijn en is makkelijk na te rijden in de oefeningen. Licht in de hand, makkelijk te rijden op trens en s&t
Heeft wel een duidelijke leider nodig.
Braaf op trailer, met laden, in het bos en verkeersmak, is een luchtzuiger

Afbeelding
Afbeelding

Filmpje met mijn bijrijdster die er heel af en toe op zit dus loopt niet op de top van z'n kunnen maar voor een beeld.
https://www.youtube.com/watch?v=IEDBVRF ... ture=share

yasminlove1

Berichten: 2670
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Limburg,Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 18:49

3 jarige Merrie ong 1,70 op het moment, braaf, met geduld doet ze alles voor je.
Vader Warrant, moeders vader Equador
Bezig met inrijden.
Is gewend aan verkeer en bos.


Afbeelding

Afbeelding

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 06:52

Hij springt geen wissels Elisa2?

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 07:00

Elisa: denk rond de 5/6. Leermeester is fijn maar niet voor iedereen geschikt en luxhtzuiger en op leeftijd

Elisa2

Berichten: 37208
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 08:35

Petrichor schreef:
Hij springt geen wissels Elisa2?


Ben er nu mee bezig, nog niet bevestigd iig
Dankje Jester!

yasminlove1

Berichten: 2670
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Limburg,Nederland

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 14:08

Elisa2 ik denk 4500 vanwege de leeftijd en dat ie niet voor iedereen geschikt is

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 18:33

Ben toch wel benieuwd naar wat jullie Florion zouden schatten

florion
6 jaar
Valeron x gribaldi
175, oogt echter niet zo groot omdat hij wat smal is.
Ruin, donkerbruin
L2 met winst, kent echter de oefeningen van het M, springt een groene wissel
Paard heeft goede basisgangen en verzameld heel gemakkelijk. Gaat dan echt zitten en sluiten, heeft dus ook aanleg voor het hogere werk

Echter wel sensibel en heet, maar met de juiste ruiter gaat dat erg goed. Wel braaf, zou nooit zomaar bokken/steigeren/gek doen.

Allround, kan leuk springen (moederlijn is springgefokt). Is daar braaf mee, voorzichtig en vind crossen ook erg leuk
Lief dier in de omgang, echt je beste vriend. Braaf op buitenrit, strand (alleen of in groep), alleen te laden, rustig op de trailer en totaal niet kijkerig of schrikkerig

Afbeelding

Afbeelding

En wat van de cross/andere fotos:

http://a65.tinypic.com/vct4sz.jpg
http://a66.tinypic.com/ot0qjb.jpg
http://a67.tinypic.com/23sbpxt.jpg
http://a64.tinypic.com/1pf7s7.jpg

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 01:44

Ik kom ook even een poging wagen. Heb er niet veel verstand van, hoor.

Elisa2, leuk dier, mooie leeftijd en netjes afgericht. Erg jammer dat hij luchtzuigt. Ik zou zeggen zo rond de €7000.

Yasminlove1, geen idee. Beetje weinig informatie. Aangezien de leeftijd en het formaat gok ik zo tussen de €2000-€4000? Wilde gok.

Jester, mooi dier met potentie. Goed aan het formaat ook. Ik zou hem taxeren op €10.000 of iets meer.


Hoe zouden jullie mijn voormalig leasepaard taxeren? Ze is ingeschreven bij de AES, niet KWPN, maar praktisch een KWPN'er. :=

Merrie
13 jaar
1.68m hoog
Roeland x Amulet
Niet uitgebracht

Enorm braaf onder het zadel, iedereen kan er opstappen. Ze loopt in alle lessen mee, van beginnerslessen tot gevorderd, springles, carrousel, en de lessen voor gehandicapten. Qua sport weinig aanleg, al zou ze de L zeker nog moeten kunnen redden. Springen doet ze erg graag, springt alles in een BB parcours, ook als ze slecht uitkomt. Kan daardoor nog wel eens klunzig springen. Weinig potentie om hoger dan een meter te komen. Op buitenrit en ander terrein braaf, mits er een ander paard bij is. Ook bitloos braaf te rijden.

In de hand braaf en lief, braaf bij hoefsmid, gaat braaf op de trailer. Wel last van voernijd en singelnijd.

Afbeelding
Afbeelding

Filmpje laatste keer rijden na een leaseperiode van een halfjaar: https://youtu.be/m100gxTv8s0
Filmpje BB oefenparcours (60 of 70 cm) 'springen': https://youtu.be/zNAX9tN4UhA

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 02:50

Nissima: zou zeggen rond de 2000/2500 en dat is dan puur omdat ze zo braaf is en een ideaal recreatiepaard. Voor een manege is ze goud waard denk ik

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 07:54

Elisa ondanks dat het zo op eerste oog een ideaal paard lijkt vind ik haar niet meer waard dan pak en beet 1500 euro.

Ze zuigt lucht 80% van de mensen haakt daar al af, dit is echt iets waar de meeste mensen als snel afhaken omdat andere paarden dit gedrag snel overnemen.

Vervolgens is het paard al 15 jaar en dus in de volksmond oud. Dan komt de vraag waarom Z1? Juist ze springt geen wissels, waarom met 15 nog niet gaat ze dat nog wel doen? Zo nee komt ze nooit hoger dan de Z1.

Daarnaast zijn haar bewegingen ook niet goed, traag van achter en treedt in galop lang niet genoeg onder.

Wel een leuk beestje voor een recreatie ruiter die net even iets meer wil. Maar die zoeken vaak weer een paard die wel voor iedereen geschikt is. En als je net even iets meer wilt kom je weer op het verhaal luchtzuigen en leeftijd.

Ik hoop niet dat je dit aanvallend opvat want zo bedoel ik het niet. :)

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 08:30

Elisa: 4500,-
Yasminlove: 4000,-
Florion: 10000,-

Geen idee of ik in de buurt zit, wordt als ik mensen beledig.

Die van mij dan, wel Holstein gefokt..

Cadillac.
Connor x Contender
3 jaar oud
Ruin
Nu 165 cm, maar groeit ontzettend.
Zadelmak, ong B/L niveau, maar we doen rustig aan.
Röntgen 100% oké, alleen maar 1tjes
Kleine schoonheidsfout,schiefel op voorbeen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Elisa2

Berichten: 37208
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 08:42

Petrichor schreef:
Elisa ondanks dat het zo op eerste oog een ideaal paard lijkt vind ik haar niet meer waard dan pak en beet 1500 euro.

Ze zuigt lucht 80% van de mensen haakt daar al af, dit is echt iets waar de meeste mensen als snel afhaken omdat andere paarden dit gedrag snel overnemen.

Vervolgens is het paard al 15 jaar en dus in de volksmond oud. Dan komt de vraag waarom Z1? Juist ze springt geen wissels, waarom met 15 nog niet gaat ze dat nog wel doen? Zo nee komt ze nooit hoger dan de Z1.

Daarnaast zijn haar bewegingen ook niet goed, traag van achter en treedt in galop lang niet genoeg onder.

Wel een leuk beestje voor een recreatie ruiter die net even iets meer wil. Maar die zoeken vaak weer een paard die wel voor iedereen geschikt is. En als je net even iets meer wilt kom je weer op het verhaal luchtzuigen en leeftijd.

Ik hoop niet dat je dit aanvallend opvat want zo bedoel ik het niet. :)


Nee hoor...ik weet dat het geen natuurtalent is van nature. Maar hij kent wel iets meer dan z1 qua niveau..wissels is het enige wat hij nog niet kent. En hij is niet hoger gestart vanwege mijn eigen gezondheidsproblemen dus ik vind E1500,- wel veel te weinig. Het is namelijk een fantastisch leerpaard die met een zak aardappelen nog passageert alsof het niets is.En dat paarden luchtzuigen overnemen is allang achterhaald. Dus het zou een ideaal leerpaard zijn voor bijv. een meisje die van de pony's af komt.
Maar goed in combi met leeftijd en stalgebrek daalt natuurlijk de waarde..niet dat het uit maakt want hij gaat toch nooit weg.

SharonIndezz: leuk paard..mooi holsteins gefokt. Kan hij ook springen? ik vind de verdere taxatie een beetje afhankelijk van de beweging. Die kunnen wij niet zien...dus ik ga er even vanuit dat dat oke is en niet bijzonder. En dan gok ik zo'n e6500,-

Nissima: leuk paard...zit zeker niet slecht in elkaar. Jammer dat ze zo weinig sportaanleg heeft.Ik schat haar rond de e2000,-

Jester:leuk paard, allround..goede maat, goed niveau naar leeftijd..wel iets moeilijker wbt sensibiliteit. Maar verder braaf..ik schat hem tussen de 10 en 15.000.

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 09:15

Vergeten te vertellen.

Hij kan geweldig springen, en bewegingen zijn goed tot zeer goed.


Afbeelding

Afbeelding

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 10:35

Sharon leuk paard (op basis van de foto's bij filmpje kan dit meer of minder worden)! Zeker 6000 op dit moment, niet verkopen hoor prijs gaat nog wel omhoog als die straks meer kan!

Carmuh

Berichten: 1266
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: purmerend

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 13:12

Elisa.....ik zou zeggen 6000, niet officieel gestart maar op het filmpje kan je wel duidelijk zien dat hij meer kan dan het Z1.

Jester.....ik zou zeggen 10.000,lijkt me een fijn paard. Mooie stokmaat, goede kleur en lijkt fijn te kunnen lopen.

Nissima.....ik zou zeggen 2000, voor een manege een ideaal paard maar geen niveau. Wel een braaf paard voorde beginners zo te lezen.

Sharon...Ik zou zeggen 7000, jong paard dat wel netjes kwa kunnen genoeg kent. Kan een leuke sprong maken en kwa stokmaat gaat hij nog wel wat groeien.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 15:27

Bedankt voor jullie reacties. Ik had haar zelf ook rond de €2000 ingeschat, maar inderdaad, voor de manege is ze goud waard dus ze gaat niet weg voor dat bedrag. Erg leuk om jullie reacties over haar te lezen!

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:15

Elissa2: ik schat tussen de 8-10, met name door de leeftijd en het luchtzuigen. Wel een stoer dier om te zien!

Yasminlove1: driejarigen zijn altijd lastig te schatten. Is er al een sprongetje mee gemaakt? (Warrant is springbloed). Ik durf hier geen schatting van te geven

Jester: fijn paard, loopt prima op niveau voor zijn leeftijd, oogt nog wel erg iel/mag wat meer body krijgen. Ik schat tussen de 10.000-15.000

Nissima: je schrijft het zelf al, weinig potentie voor zowel dressuur als springen. Wel een fijn beestje voor een beginner om te leren rijden. Ik denk dat je niet veel hoger dan 1000 voor hem zou kunnen vragen.

SharonIndezz: super mooi beestje, oogt wat klein onder het zadel maar hij groeit nog. Ik ken Connor zelf niet, dus daarop kan ik niet beoordelen. Ik denk dat je voor dit beestje wel 10.000+ mag vragen.


Dan mijn eigen paardje:
Isabelle
Vader: Vittorio
Moederlijn: Glendale
3 jaar oud, merrie
nog niet zadelmak, maar makkelijk aan de hand en kent longeren, voetjes optillen etc.
Veel bloed, sensibel maar wel een lief en meewerkend karakter
Rontgenlogisch gekeurd: helemaal goed


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 11:06

Wipher: ik ben zelf 183 cm, vandaar dat ie wat klein oogt misschien.

Jouw paard, pfoe moeilijk geen idee van onbeleerde dieren, maar mooi dier om te zien, röntgen goed.... Ik denk 5500,-

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 11:23

Ik ben ook wel benieuwd, ik zal eerst even wat anderen taxateren.
Sharon, ik zou zeggen 5000 atm, maar als je hem idd aanhoudt en vlotjes optraint kan je er zo meer voor vragen.
Schimmeltje zou ik 1500 zeggen, niet uitgebracht en 'kan' verder vrij weinig.
En de 3 jarige onbeleerde vind ik moeilijk te schatten, ik zou er zelf denk ik 3000 voor betalen? Maar dat is puur een gok :)

Dan mijn paardje, genaamd Diego. Hij heeft officieel op alle vlakken B met winst gelopen (spr. dress. eventing) maar kan veel meer. Springt in training makkelijk 1,10 en ohz zou een L2 proef prima moeten kunnen, wijken, achterwaarts, wissels zit er allemaal op. Hij is 8 jaar oud en zijn afstamming is Numero Uno en Ramiro Z als opa's.
Verder qua karakter een ontzettend lief dier, doet altijd zijn best maar is wel licht onzeker en kan daardoor gespannen worden in vreemde situaties. Hij laat zich wel makkelijk leiden en rijden op dit soort momenten. Hij is 1,67.

Afbeelding

Meer foto's in mijn profiel!Afbeelding

Elisa2

Berichten: 37208
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 17:45

Mooi allrounder Lieke, ik zou zeggen e6000,- tot e8000,-

Dankje Wipher!

Op dit moment is jouw paardje eigenlijk nog niet gunstig voor verkoop, over een jaar staat er een heel ander dier denk ik.
Het ligt een beetje aan de bewegingen en springtalent hoe ze verder getaxeerd zou moeten worden.
Nu nog erg jeugdig en onbeleerd dus ik denk ook tussen de e2000,- en e4000,- afhankelijk van bovenstaande dus.

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 21:50

Dankje voor de schattingen. Ik laat haar in november zadelmak maken en dan zien we verder inderdaad! Ik hoop er toch wel iets meer voor te krijgen dan de bedragen hier genoemd, maar dan moet ik eerst maar eens zien wat er in zit :)

FloortjeM
Berichten: 1045
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: 's-Heer Arendskerke

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 22:20

Ik gun het je, maar in mijn optiek lijkt dat me op dit moment toch een heel redelijk bedrag. Wat heeft ze met het rechterachtervoetje, dat staat op beide foto's wel extreem steil?

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 22:49

Dat is toeval denk ik, haar voetjes zijn allemaal gelijk

Elisa2

Berichten: 37208
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 07:47

Wipher schreef:
Dankje voor de schattingen. Ik laat haar in november zadelmak maken en dan zien we verder inderdaad! Ik hoop er toch wel iets meer voor te krijgen dan de bedragen hier genoemd, maar dan moet ik eerst maar eens zien wat er in zit :)


Het is moeilijk beoordelen alleen vanaf een foto he, maar ik denk met wat spiertjes er op en nog wat meer uitzwaren dat er al een heel ander paard staat straks en dan krijg je ook een heel ander prijskaartje.

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Re: KWPN-taxatietopic, max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 14:54

Sharon: 6000.
Wipher: Rond de 4000.
Lieke: Rond de 6000/7000.

Oke, ik ben wel benieuwd naar die van mij! :D
Braveheart
10 jaar
Ruin
San Remo x Mermus R x Luckyboy
1.62
Is nu B+8 in 2 wedstrijden. Is L klaar. Kan goed springen, maar daar ligt mijn interesse niet. Heeft ook leuke bewegingen.
Klinisch in Februari goedgekeurd

Het is een erg braaf paard. Bij de hoefsmid en tandarts braaf. Kan goed met andere paarden en is op onbekend terrein (ook met andere paarden) de rust zelve. Loopt makkelijk de trailer op. Is op buitenrit hartstikke braaf en kan alleen en in een groep. Kan voorop/in het midden/achteraan.
Tijdens het rijden erg fijn, meedenkend en zal niet zomaar gaan rennen/bokken etc. Ook mensen die niet kunnen rijden/net beginnen met rijden, rijden zo met hem weg.

Afbeelding
Afbeelding
Klik
Klik
Klik