[Tinkers] Hoe verzorgen jullie de blub benen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 20:26

Heb jij dan in de knieholtes ook geen schilfertjes Sonja?

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 23:10

Soxje schreef:
Heb jij dan in de knieholtes ook geen schilfertjes Sonja?


Ik zeker niet, nee *LOL* Spix'je ook niet, onder z'n manen bij de manenkam wel af en toe Verward Denk dat het een "ander soort" van schilfers zijn onder de manen (talg van de manen) dan in de knieholte.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 20:20

Haha, gelukkig heb jìj er geen last van. Zou je ook een behoorlijk probleem hebben hum? Ik heb de manenkamp een paar weken geleden gesponst met Sebacil, gewoon voor de zekerheid. Het was ook een beetje grijzig maar dat is nu weg. Heb vanmiddag de knieholtes van Sox ook met Sebacil gesponst, eens kijken of de schilfertjes daarmee weggaan. Moet altijd wel lachen als ik met een fles of spons in de box aankom. Gaat ze raar staan kijken en een beetje in de hoek staan, als een bang kind. Maar nooit met haar kont naar me toe. Ga ik eerst met het droge sponsje over haar hals en dan een koekje. Daarna is het goed en kan ik alles met haar doen. Scheetje hè? Lachen

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 10:54

Spix'je is ook zo'n held *LOL* Die kan je zo aankijken als een bang kleutertje, maar ook erg guitig soms Knipoog. Da's vast waarom ik zo dol op dat ventje ben . Ik spons nu niet meer aan hem hoor, t'is hier nu aan het sneeuwen en zou hem nu echt niet nat maken. Gisterenavond de fjord en hem hun waterdichte gevoerde deken opgelegd en de schilfertjes borstelen we wel flink uit dan!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:53

Heb jij je paardjes buiten staan dan Sonja? Sox staat nu veel op stal dus doe ik de deken alleen maar om als het echt heel koud wordt. Alle paarden hebben dekens om behalve Sox geloof ik... Als ze buiten zou staan 's-nachts zou ik de deken er ook zeker opleggen.

flettie

Berichten: 8653
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 13:04

Niet veel meer dan zodra het weiland in een modderpoel veranderd haar sokken om de zoveel dagen in te smeren met baby-olie. Verder zo van de wei gelijk op stal zetten en het zaagsel zijn werk laten doen (als ik er ben wil ik het zaagsel er nog wel eens extra insmeren). Gelukkig heeft Flet nog nooit last gehad van mok, etc. maar wat dat betreft ben ik dan ook wel blij dat ze iets minder weelderige sok heeft dan de gemiddelde Tinker. Maar dat zegt ook niets want mijn ex-vzpaardje (Engels volbloed) had eigenlijk altijd last van mok behalve als ik zijn 'sokjes' niet af knipte Verward

lonnie

Berichten: 7857
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 19:54

Met sebacil moet je wel super oppassen voor zowel jezelf als het paard, het is namelijk supergiftig! Volgens mij mag het tegnwoordig ook niet meer verkocht worden. Ik gebruikte het eerst ook, nu zet ik zijn sokken af en toe in de biotex, helpt bij mij ook en zijn sokken worden er gelijk superwit van! Lachen

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 21:13

Het mag idd niet meer verkocht worden maar gelukkig heb ik nog een flinke fles Lachen . Het spul werkt wel heel ontsmettend. Ik gebruik er altijd van die hele dunne enge chirurgenhandschoentjes bij. Je moet het ook behoorlijk verdunnen hè. Biotex groen helpt ook wel goed maar niet tegen bijvoorbeeld luizen of schurft. Door veel wassen ontvet je de huid misschien ook teveel, althans dat zei mijn DA. Maar de sokken worden wèl heel mooi wit...voor zo lang het duurt!

abby
Berichten: 1665
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 13:05

volgens mij ben ik de enige met een Tinker die nooit mok heeft behalve als ik haar met modderige benen op stal zet. Gegarandeerd heeft ze de volgende dag al last. Meagan staat in de winter niet buiten en krijgt ze alleen vieze benen van een erg natte buitenbak. Als ik haar benen dan niet was, dan gaat het dus fout. Zet ik haar met schone, maar natte benen op stal, is er niets aan de hand... ik was haar sokken altijd met teatree-shampoo en droog ze dan licht af. Daarna gaat er een lading antiklit in en dan gaat ze gewoon weer op stal.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 18:17

Soxje schreef:
Heb jij je paardjes buiten staan dan Sonja? Sox staat nu veel op stal dus doe ik de deken alleen maar om als het echt heel koud wordt. Alle paarden hebben dekens om behalve Sox geloof ik... Als ze buiten zou staan 's-nachts zou ik de deken er ook zeker opleggen.


, Spix'je woont buiten nu zonder schuilstal samen met z'n fjordenvriendje. Anders zou ik hem geen deken omdoen. De wind en de regen zorgde er echter voor dat ik 'm een paar keer s'morgen aantrof inelkaar gedoken en duidelijk koud ... heb 'm dan maar een deken omgedaan. Tinkje staat er nu veel vrolijker bij OK dan!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 22:37

ik weet niet abby, gam heeft tot nu toe ook alleen maar rap plekken in zijn knieholtes en kan het goed bijhouden. met het vochtige weer komt het iets sneller terug maar die tea tree is wonderlijke shampoo!

lonnie

Berichten: 7857
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 22:35

Hey abby,

je bent zeker niet de enige met een mokloze tinker hoor, gelukkig niet Lachen. Nu t weer zo'n lekker weer is staat rover alweer in de blub, maar hij heeft in zijn 6 levensjaren gelukkig nog nooit last van mok gehad. EN dat ondanks dus een hele winter blubberbenen!

abby
Berichten: 1665
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 12:26

Citaat:
je bent zeker niet de enige met een mokloze tinker hoor, gelukkig niet


Dat zei ik ook niet Knipoog Haha! Ik denk dat Meagan de enige Tinker is die mok krijgt als ik haar met blubberbenen laat staan. Als ik het zo lees, laat bijna iedereen de blubberbenen opdrogen om mok te voorkomen. Als ik dat doe, krijgt ze juist mok. Was ik de benen helemaal als ze zo blubberig zijn, dan krijgt ze geen mok.

lonnie

Berichten: 7857
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 15:42

Ooooow zo! Okeej had t ff niet begrepen, stond dr een beetje wazig, maar na wat uitleg is het dan toch door mijn hersencellen begrepen...Lachen