Tinker taxatietopic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 17:36

Geen foto? Pellie heeft ze al 's gequote en zichtbaar gemaakt en Tiko ook 's (waarvoor dank Knipoog) ... zie je ze dan alweer niet meer Verward

En ... alweer iemand die de jonkies niet taxeerd, Irish_lady ... Je heeft net zoveel uitleg ... pretty please Haha!

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 17:37

Ik ben in elk geval zeer gevleid dat iedereen zo positief is over Rhona. Tewijl ik eigenlijk al lang wist dat ze mooi en lief is! Schijnheilig
Ik moet wel zeggen, dat zoals ze loopt op die draffoto, zo loopt ze niet altijd. Ze was hier flink aan het showen.
Zo draaft ze normaal:

Afbeelding

Ook even een update van de taxaties:
Sox: 2700
Aillin: 2850
Connor: 2500
Fayette: 2550

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 18:08

Jordy heeft meer sokken dan op de foto's lijkt. Op de eerste foto zijn ze nat, vandaar dat het lijkt of hij ze daar helemaal niet heeft.
Ik heb vreemd genoeg geen foto's waarop zijn sokken echt duidelijk te zien zijn. Op deze een beetje:
Afbeelding
Afbeelding
*let vooral niet op hoe hij loopt op de laatste *LOL* , was een wedstrijdje met zijn bijrijdstertje*

Jordy is trouwens geen driekleur, maar gewoon een heel erg verkleurde zwart-bonte Tong uitsteken

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 19:46

[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/lekker%20slank(1).jpg[/img]

Afbeelding

Omdat sommige de foto's van killian niet duidelijk vonden heb ik redelijk recente foto's van killi. zo zag hij er een paar weken geleden uit.

Ik zal morgen weer even mijn taxatie lijst bijwerken.

oja toevoeging of killian lief is voor kinderen op zijn rug weet ik niet nog nooit uitgeprobeerd, maar in de omgang is hij wel heel braaf met ze. Je kan er trouwens ook gewoon andere mensen opzetten zonder dat hij raar gaat doen.
En hij wil dan wel graag de leider zijn van een kudde maar doet dit niet echt door flink te gaan knokken. Haha!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 20:09

Ailin 2750 ik vind haar uiterlijk niet bijzonder
Conor weer wel maar da's een ruintje

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 22:33

Pfiew, wat is dit moeilijk zeg! Ik ga het toch proberen:

Spix: 1500 euro, mooie hengst, wordt groot, 3-kleur
Nuala: 3500 euro, 1e premie en bewezen fokmerrie, mooie leeftijd en goed aangereden
Maddox 1200 euro, 1e premie, maar nog heel jong en eenkleurig
Sweety: 2750 euro, geen premie en legt het naar mijn mening af tegen Nuala qua bouw (hoe zijn haar gangen?)wel goede leeftijd en aangereden
Shakyra: 2100 euro, aansprekend type, wel klein en nog jong/onbeleerd
Gammon: 3000 euro,mooie driekleur, zo te zien goed gebouwd en mooie gangen, wel wat klein
Chubby: 3000 euro, mooie maat, bouw minder (wat waren haar punten voor het exterieur op de keuring?) maar ik denk dat ze als ze ouder wordt door het uitzwaren steeds mooier zal worden
Kilian: 2800 euro, vgl. Gammon dan vind ik Kilian qua kleur en bouw minder mooi
Belle: 3250 euro, veelzijdige fokmerrie, mooi getekend
Jordy: 3000 euro, aansprekend type, goede bewegingen
Spetter:3000 euro, mooie maat, goed beleerd
Rhona: 2500 euro, mooi getekende merrie, nog erg jong en onbeleerd
Irish: 3250 euro, mooie beleerde fokmerrie
Jody: 2000 euro, vooral omdat ze maar half Tinker is
Tiko: 3000 euro, ruin met goede bouw en gangen en leuke uitstraling
Sox: 2800 euro, vrij grote merrie, wel eenkleurig
Ailin: 3000 euro, vrij grote merrie, bouw vind ik persoonlijk wat minder
Connor: 2800 euro,leuke ruin
Fayette: 2500 euro, niet helemaal het type wat door de meeste mensen als Tinker wordt gezien

Marjolein

Berichten: 11639
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 22:56

Ik vondt van mezelf al dat ik aardig hoog had getaxeerd, maar als ik sommige prijzen voorbij zie komen dan vraag ik echt af waar we heen gaan met die prijzen.
Hallo zeg een tinker is maar een simpel recreatiepaard, niet smeer en niets minder. ik zal van me lang zal ze leven niet 3000 Euro aan een tinker uitgeven, dan moet het wel een erg bijzondere tinker zijn, Nederlands kampioen met de jeugdkampioen aan de voet, grote maat 3 kleur en dan ook nog beleerd voor de kar en onder het zadel. # jaar terug kocht ik Ailin voor 4500 gulden als ik zie dat jullie er een kleine 3000 euro voor geven. dan vraag ik me toch af waar die prijzen heen gaan. ik zou 1000 euro winstgemaakt hebben. ik hoop dat de prijzen snel zakken zo blijft het voor de echte liefhebbers van het ras (en met een midnere portemonnee) ook nog leuk.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 23:19

Dan ben ik ook benieuwd naar Brenda:

Afbeelding
Afbeelding

Ze is 6 jaar, ik ben haar aan het inrijden, nu 2,5 maand in nederland. Merrie (waarschijnlijk drachtig). Ongeveer 1.50. Heel trouw. Lief in omgang. Na 2 keer buiten al verkeersmak, leert snel maar moet nog veel leren.

Dan zal ik ook nog een beetje gaan taxeren (dat moest toch?)
vashti 3500
nuala 4000
gammon 2000
chubby 1800
lein 1500
Jordy 3500
spetter 2000
gaia 1500
Tiko 3000
karuna 1700


Dit zijn echter mijn prijzen en ik ben er niet zo goed in.

Ben benieuwd wat jullie van brenda denken.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 23:36

Nog wat foto's van O'Connor (karuna) van deze zomer:
[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/imm015(5).jpg[/img]
[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/imm016(11).jpg[/img]
[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/imm017(5).jpg[/img]
[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/imm018(6).jpg[/img]
[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/imm019(4).jpg[/img]
[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/imm020(4).jpg[/img]

Shayla

Berichten: 3896
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Vuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 23:47

Wat zou Shay waard zijn ? Helaas geen foto , maar degene die op 16 aug. op de keuring in Houten zijn geweest hebben haar wel gezien !
Even een omschrijving :
net 5 jaar geworden , 3 kleur , 1.49 , Licht B - dressuur , verkeersmak , erg lief en voorzichtig karakter , behaalde op de keuring een 2de premie met voor de gangen dezelfde cijfers als degen met de 1e premie. Er zit nog meer in maar er moet nog een beetje getraind worden op die bepaalde spieren. (Hals en Rug)
Doe eens een gok Tong uitsteken
Groetjes Sandra

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 13:50

Hoihoi,

late reactie....

waarop ik mijn taxaties gebaseerd heb? Geslacht, leeftijd, grootte, "prestaties" en ook wel een beetje persoonlijke smaak natuurlijk.

Vashti had ik gezet op 3250: jonge merrie, groot, mooie bouw, 2e premie, onder het zadel en voor de kar, verkeersmak....

Spix volgens mij 1000 euro: jaarling hengst, 3-kleur, lief karakter, verder weinig over te zeggen nog natuurlijk...

Nuala was volgens mij ong. 3250 waard: prachtige merrie, niet zo heel groot, zo te lezen weinig gepresteerd onder het zadel/ voor de kar...

Maddox had ik gezet op 1250: heel leuk merrieveulen, helaas eenkleur (vind ik zelf erg leuk, maar is in 't algemeen wat lastiger te verkopen denk ik), verwacht grote maat, 1e premie al behaald...

Sweety schatte ik op 2000: redelijk jonge merrie, niet heel groot, nog niet zo veel gepresteerd, leuk getekend!

Shakyra 1750: jonge merrie, echt pony-maatje maar ik vind Tinkers niet specifiek kinderpony's...

En als laatste Gammon: heel leuk paardenbeest, helaas ruin, kleine maat, wel leuk karakter zo te horen...

Chubby is idd. nog wat overbouwd en nog niet heel erg bespierd. Ook haar hals is idd. wat weinig bespierd nog en ze mag wat zwaarder overall. Ik bedenk me dan echter altijd maar dat het een merrie is van 3 en een half! Tot de zomer heb ik er uiteraard niet veel van gevraagd, al is ze al wel anderhalf jaar onder het zadel. Hals, billen en benen beginnen overigens, nu ik meer dressuurmatig van haar vraag, wel zichtbaar te verbeteren. Ik zal snel (dit weekend?) eens wat nieuwe foto's maken...
Dat ze licht is gebouwd en wat langer is in haar rug zie ik niet als een nadeel, eerder als een voordeel om later misschien wel verder te komen in de dressuur...

Overigens, als ik hier foto's plaats en vraag om een taxatie, vind ik het fijn als zo'n taxatie dan idd. toegelicht wordt: ook "kritiek" is dan welkom Knipoog
Wie weet vind ik later vandaag nog wel tijd om al die andere gave beestjes te taxeren die na mijn 1e berichtje erbij gekomen zijn!

Groetjes!

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 14:07

Is Chubby al 1,5 jaar onder het zadel Bloos! . Zeker verkocht aan je als 3 jarige? Ik hoop maar dat ze er geen nadelige gevolgen aan over houdt. Je zou die handelaren soms wat doen......

PS: er staat geen prijs genoemd bij Gammon!

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 14:13

Ik ga taxeren in categorieën. Dat vind ik iets veiliger omdat bedragen zo afhankeljik zijn van trend of persoonlijk budget of misschien zelfs regio.

categorie D
Tinkers die voor mij minder mooi zijn qua bouw en tinkertypischheid Maar ook veulen enzo kunnen hier terecht komen. ( zeg maar tot zo`n 2000 euro)

categorie C
De leuke tinker maar die nog wat jong is of simpelweg niet mijn smaak ( hahah :evil )

categorie B
Een mooie tinker, goed ingereden, mooie bont verdeling, echt de moeite waard

categorie A
De supertinker, kan alles en ziet er ook nog eens erg fraai uit


Hier gaan we:

D:
Maddox
Jodie ( sorry henla!)
Spetter

C:
Nuala
Chubby
Spetter
Ailin
Sox
Brenda
O`Connor
Sweety
Connor


B:
Vashti
Shakyra
Kilian
Jordy ( deze vind ik heeeeel moeilijk)
Rhona
Irish
Gammon
Tiko


Oef zelfs nu nog valt het niet mee. Wellicht zitten er een aantal in cat B die cat A verdient, maar in mijn ogen verdient alleen mijn Blizz dat stempeltje haha
Ik heb rekening gehouden met mijn persoonlijke smaak en twijfel er niet aan dat alle paardjes op zich juweeltjes zijn stuk voor stuk!

Nu Blizz:

ruin 8 jaar zwartbont 1.38
Westengereden, braaf, ook onder een kind ( heeft een 3 jarige op gereden) Maar wel pittig genoeg voor gevorderden.
Beheerst alle gangen voldoende, geen uitgesproken mooie draf helaas.
kan wijken/zijwaarts, wendingen, en alle basis dingen die nodig zijn. Doet een redelijke stop en rollback ( de basis ligt er)
Volgt zonder touw, gaat achterwaarts zonder contact. Kan buigen, spaanse pas en steigeren op commando en kan doekje oprapen. Is eerste LARP pony in nl! ( denk ik)

foto`s:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 14:33

Is Chubby al 1,5 jaar onder het zadel . Zeker verkocht aan je als 3 jarige? Ik hoop maar dat ze er geen nadelige gevolgen aan over houdt. Je zou die handelaren soms wat doen......

PS: er staat geen prijs genoemd bij Gammon!


Hey,

Ja, het vreemde is dat ikzelf en de manege-eigenaar (waar Chubby gestald staat) wel onze twijfels al hadden over haar leeftijd; maar zowel de verkoper, de dierenarts van de aankoopkeuring als 2 andere dierenartsen dachten dat ze van '99 zou zijn. Zelf hadden we dus zoiets van "tsja, laat '99 dan maar" Schijnheilig
De dierenarts van de keuring noemde als geboortejaar 2000 en toevallig is ze net aan het wisselen geslagen (de tanden van 3.5 jaar zeg maar)...

Ze was echter vorig jaar april zo aan het veranderen qua karakter; ze was er wel geestelijk echt aan toe om iets te gaan doen. We hebben het vrij rustig aan gedaan het 1e jaar en pas sinds deze zomer ben ik echt met haar aan het rijden ipv aan het rondhobbelen Pling

Volgens mijn dierenarts en volgens de manege-eigenaar zal het lichamelijk niet veel nadelen hebben, vooral omdat we geen rare dingen hebben gedaan... Geestelijk heeft het haar juist erg goed gedaan....

Ik had al eerder (zie pagina 1 van dit topic) prijzen genoemd, alleen ff toegelicht in mijn vorige berichtje. Gamon had ik gezet op 1750 euro.... Maar da's niet zo belangrijk hoor, heb er niet echt verstand van.

Groetjes!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 15:50

Ik doe het lekker makkelijk Knipoog

Vasthi: 2500
Nuala: 3000
Maddox: 1000
Spix: 1000
Sweety: 2500
Shakyra: 1750
Gammon: 2500
Chubby: 2500
Killian: 2500
Belle: 2500
Jordy: 2500
Spetter: 3000
Rhona: 1750
Irish: 2500
Jodie: 1750
Tiko: 2500
Sox: 2500
Ailin: 2500
O'Connor: 2500
Fayette: 2000
Brenda: 2500
Shayla: 2500
Blizz: 2500

*edit: categorie-uitleg!

1000>goede veulens en niet geregistreerde jaarlingen
1750> twenters, minst favoriete tinkertype: scudder
2000>minder favoriete tinkertype: luxere/ielere grai's
2500> gemiddelde tinker
3000> tinkers boven het gemiddelde
Laatst bijgewerkt door snowdon op 10-10-03 15:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 15:53

Héhéhé

Jij hebt alle tijd van de wereld, dus zul je die opmaken ook, anders ga je je toch maar vervelen: leg je prijzen eens uit Leon?!

Groetjes!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 16:32

ik ben benieuwd hoeveel jullie king warad vinden, ik heb hem een maand geleden verkocht, en zeg nog niet voor hoeveel, alleen leon weet het, hihi

king is 7 jaar oud, 1.55m en toch wel een vanner denk ik, hij is erg breed namelijk,
hij is lief, en heeft een betrouwbaar karakter, kan 1 meter springen, loopt goed aan de teugel, kan wijken in alle gangen,
buiten ook zeer betrouwbaar en dus verkeersmak
2,5 jaar onder het zadel,
in alles echt heel erg braaf maar wel met veel pit, dus het is niet zo'n langzame donder,
ff kijken of ik hier ook nog wat leuke foto'tjes van hem heb,

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

vertel maar eens waarop jullie hem zouden taxeren!!!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 16:42

King: 2500

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 16:49

pffff, leon toch, onderschat die king toch niet zo, haha
je brengt de anderen op het verkeerde been!!!, hahaha

VillaNeusjes

Berichten: 6100
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 16:53

ehm jah ik volg het niet meer en ik zou wel eens willen weten waar julie baily op schatten maar kan ff geen foto's plaatsen maar je kunt wel ff kijken op www.baily.tk

bereden, betuigd, erg braaf. goed aan de hulpen en niet voor beginners.
1.58 hoog zwaar type. ong 8 jaar oud.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 16:57

Snowdon Vegilin van Claerbergen:
[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/Snowdon1(1).jpg[/img]
[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/Snowdon2(1).jpg[/img]
[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/Snowdon3(1).jpg[/img]
[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/Mvc-007f(16).jpg[/img]

Snowdon is een 4-jarige ruin (1.52m), beleerd onder t zadel en voor de kar, kan in elk geval 1 metertje springen, succesvol cavaletti lopen, loopt heel sierlijk voor de wagen/dubbele longe, kan B-dressuur, basiswestern, vrijheidsdressuuroefeningen, is kindvriendelijk (en paardvriendelijk Tong uitsteken)

en behaalde deze zomer een mooie 2e premie bij het NTS! (type is cob of grai)

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 16:58

Baily: 2500 (wellicht 3000 als ie opgenomen is bij NST, verwacht stiekum n 1e premie)

ff n note: er zijn zeker wel tinkers in dit topic die ik 2750 euro schat, maar wil zo min mogelijk onderscheid maken, dus heb t ff zo gedaan

BTW:
(Chubby)
Citaat:
Shakyra 1750: jonge merrie, echt pony-maatje maar ik vind Tinkers niet specifiek kinderpony's...


natuurlijk je eigen mening, maar leg eens wat specifieker uit...
BTW2:
(irish_lady)
Citaat:
Shakyra:
Vrij kort gebouwd, wat haar niet bij elk stamboek even geliefd maakt.
Jodie of the Sandy Road Ranch:
Sorry die ga ik niet beoordelen, zie er nml geen tinker in.


Shakyra te kort voor stamboekrichtlijnen? Hmmz of je moet beter op de hoogte komen van de richtlijnen of nog eens beter kijken Knipoog Het stamboek ziet graag een sterke rug, de rug is juist vaak eerder TE lang dan te kort...

Over Jodie: Zoals henla al zei, het is een halve tinker. Maar dan hoef je nog niet zo bot te zijn... Persoonlijk zie ik er wel een tinkertype in... (scudder) of dat nu mooi is voor n tinker of niet... (in elk geval is Jodie wel een heel leuk paardje!)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37279
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 17:46

Ok King en Snowdon vallen voor mij in dezelfde categorie als Gammon 2600 euro. King is mooi breed en fors, houdt ik wel van, Snow is wat smaller maar binnen zijn type wel een mooie en heel wit houd ik ook wel van. Vandaar.

Wie mis ik ook nog

O ja Blizz, no offence maar ik vind hem klein met een typische aftekening 2300 euro vanwege zijn mooie sokken.

En Chubby ik mis O' Connor in de taxatie.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 19:14

Naar die 2 punten die Leon noemt ben ik ook erg benieuwd!
Mijn taxatie komt laten in de avond nog wel.. (alhoewel ik daar heel weinig verstand van heb)

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 19:17

Ik dacht dat de afspraak was maximaal 2 foto's??
Chubby: mooi type qua bouw maar ik vind 'm wat klein, 1750
Snowdon: mooi gebouwde flinke tinker maar ik hou niet van veel wit, 2350
Bailey, mooi type, kan ook veel: 2800
King, leuke tinker, vind kleur echter niet mooi, 2500