[FOTO] Verzameltopic Belgisch Warmbloed Paard.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dany94

[FOTO] Verzameltopic Belgisch Warmbloed Paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 11:20

Ik weet niet of het hier goed staat, en kon hier ook nog niet veel over vinden.

Ik ben erg benieuwd naar Belgisch Warmbloed paarden!
Verschillende maten, kleuren, type's, karakters, niveau's.

Dus wie hier een Belgisch Warmbloed paard heeft, show ze :D

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 11:33

Laat ik even beginnen dan :)

Ik heb nu een BWP- merrie van net 4 jaar, ze is zwart, en 1.71m. Ze is net 3 maanden onder het zadel. En zijn haar lekker aan het trainen. Ze is onwijs lief in de omgang en niet schrikkerig aangelegd en erg werkwillig. Haar vader is Warkant van 't Gestelhof.

Afbeelding

Hiervoor had ik een BWP - merrie van 8 jaar. Ik heb haar ongeveer 3 jaar gehad, en gekocht toen ze net onder het zadel was. Haar gereden naar het M2 dressuur en Z springen. Ze was 1.54m, had goed karakter maar onwijs braaf. Ze was ook erg werkwillig en wou alles voor me doen. Haar vader is Triomphe de Muze

Afbeelding

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 23:50

Citaat:
[Verzaalmeltopic] Belgisch Warmbloed Paard max 2 foto's.

Daarvan heb ik 2x op de wei lopen:
- een merrie, 19 jaar, 160 cm groot, goud palomino van kleur, nu fokmerrie, vroeger Licht dressuur + Licht springen (beiden met winst punten)
- een merrie, 6 jaar, 162 cm groot, cremello van kleur, zadelmak en ingereden tot M niveau maar niet uitgebracht wegens blessuur.

Citaat:
Ik ben erg benieuwd naar Belgisch Warmbloed paarden

En daarvan heb ik ook 2x op de wei lopen:
- een hengst, 2.5 jaar, +/- 167 cm groot, palomino van kleur, maar dan S.B.S. geregistreert (= Belgisch Warmblood)
- een merrieveulen, 6 mnd, ?? groot, goud palomino van kleur, ook S.B.S. geregistreert (= Belgisch Warmblood)

Dany94

Re: [Verzaalmeltopic] Belgisch Warmbloed Paard max 2 foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 00:00

oke super leuk om te horen! jammer zeg van die 6 jarige merrie dat ze vanwege blessure niet gestart kont worden. Gaat dit in de toekomst wel gebeuren?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 08:17

6-jarige merrie, donkerbruin, 1.74 het laatst gemeten, misschien nog wel gegroeid in de tussentijd, goed bewegende massale merrie met veel front maar ik vind haar niet simpel te rijden, ze is braaf maar een echte merrie en daar kan ze me danig mee op de zenuwen werken. Vader is Saros van 't Gestelhof. Ze gaat gestart worden in de dressuursport.

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 14:44

oke leuk! mooie merrie, heb even in je profiel gespiekt. Jammer dat ze zich gedraagt als een echte merrie. Heel veel succes in de toekomst, ik hoop voor je dat ze die merrie kuuren een beetje in bedwang gaat houden.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:07

Dany94 schreef:
oke super leuk om te horen! jammer zeg van die 6 jarige merrie dat ze vanwege blessure niet gestart kont worden. Gaat dit in de toekomst wel gebeuren?

Ik hoop het echt! Maar ze heeft met 3 jaar (blijkbaar) een compress-fractuur opgelopen op haar hoefbot nadat ze uit de opvoel box gesprongen was, met de borstbar op 150cm. Ze staat nu al een jaartje helemaal stil en binnenkort ga ik weer met haar grondwerk beginnen, zien wat dat geeft. Maar volgend jaar wordt ze gedekt en alhoewel ik graag enige sportprestatie op haar palamares zou willen hebben voor mij is het belangrijker dat zij pijn-vrij is.

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 16:36

Peterina schreef:
Dany94 schreef:

Ik hoop het echt! Maar ze heeft met 3 jaar (blijkbaar) een compress-fractuur opgelopen op haar hoefbot nadat ze uit de opvoel box gesprongen was, met de borstbar op 150cm. Ze staat nu al een jaartje helemaal stil en binnenkort ga ik weer met haar grondwerk beginnen, zien wat dat geeft. Maar volgend jaar wordt ze gedekt en alhoewel ik graag enige sportprestatie op haar palamares zou willen hebben voor mij is het belangrijker dat zij pijn-vrij is.

Ik hoop het ook voor je, inderdaad het is belangrijker dat ze fijn pijn vrij is, en dat dat 100% zeker is als je weer aan de slag met haar gaat. In ieder geval heel veel succes met het opbouwen samen!

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 16:36

oeps ging iets verkeerd :P

Yellomofoon

Re: [FOTO] Verzameltopic Belgisch Warmbloed Paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 00:38

Afbeelding

Mijn BWP merrie, nu 9 jaar vader is Diamond Hit

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 00:39

Ik heb er ook een!

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 12:18

ik heb er ook eentje! ik hoop dat ik deze week foto's kan maken, dan zet ik er eentje hier :)

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 15:31

Yellomofoon: Wat een stoer paard heb jij zeg, wat rijd je ermee? Mooie kleur ook!
Ania: ik heb even in je topic gekeken, wat een beauty! Veel plezier ermee!
Aminia22: leuk ik ben benieuwd!

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 01:11

Dany94 schreef:
Yellomofoon: Wat een stoer paard heb jij zeg, wat rijd je ermee? Mooie kleur ook!
Ania: ik heb even in je topic gekeken, wat een beauty! Veel plezier ermee!
Aminia22: leuk ik ben benieuwd!

Dankje! 8-)
Ik ben nu bezig met vliegende wissels, appuyementen enz, maar ik ga binnen 2 weken mijn eerste echte wedstrijd buiten onze stal rijden, en ik start daar de Belgische A (is L in Nederland)

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 10:44

Citaat:
Dankje! 8-)
Ik ben nu bezig met vliegende wissels, appuyementen enz, maar ik ga binnen 2 weken mijn eerste echte wedstrijd buiten onze stal rijden, en ik start daar de Belgische A (is L in Nederland)

Okee super, alvast heel veel succes! :D