Quarter horse

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xAnnouk

Quarter horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 17:43

Hallo mensen.

Ik heb wat vraagjes over de quarter horse.

mijn hoofdvragen
-geschikt voor dressuur, zo ja tot welk niveau?
-geschikt voor springen, zo ja tot welk niveau ?

en voor de rest gewoon van alles en nog wat, jullie ervaringen e.d.

alvast bedankt !
geen idee of het hier goed staat

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 17:45

elk paard is kan springen en dressuren. tot een bepaald niveau, ik denk dat ieder gezond paard de basis(dus t/m het Z) zou moeten kunnen.
Een quarter horse heeft alleen de bouw niet mee, dus zal bepaalde oeffeningen wel moeilijk vinden.
Waarom zou je een Quarter Horse willen om mee te springen/dressuren als ik vragen mag? voor het geld wat je voor een Quarter betaald kan je imo (als je wil dressuren/springen) beter een geschikter ras pakken. Ook is het een fabeltje dat alle Quarter koel in het hoofd zijn.

xAnnouk

Re: Quarter horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 17:59

hoi hoi,,

nee ik wil der geen,, maar ben er erg benieuwd naar :)

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 21:20

hier heb iik niet echt veel aan? ik denk het wel maar waarom en tot hoever?

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 11:47

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 11:50

er zijn quarters die worden gefokt voor de hunter waaronder de hunter hack: http://www.youtube.com/watch?v=X0HrbDgRSgo

Maar dit zijn niet de quarters zoals je die in NL meestal aantreft, zoals je ook wel op dit filmpje ziet is dit meer volbloed dan echt quarter (bepaalde volbloeds mogen namelijk in het ras ingefokt worden). Het zal van het paard afhangen of hij kan springen (de meesten die ik ken vertikken het) dressuur zal tot op zekere hoogte kunnen. Kies dan wel voor een slanker gebouwde, meer een pleasure gefokte. De echte dikbillen (reining gefokte) zullen er vanuit hun bouw toch echt meer moeite mee hebben.

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 11:51

troi schreef:
er zijn quarters die worden gefokt voor de hunter waaronder de hunter hack: http://www.youtube.com/watch?v=X0HrbDgRSgo

Maar dit zijn niet de quarters zoals je die in NL meestal aantreft, zoals je ook wel op dit filmpje ziet is dit meer volbloed dan echt quarter (bepaalde volbloeds mogen namelijk in het ras ingefokt worden). Het zal van het paard afhangen of hij kan springen (de meesten die ik ken vertikken het) dressuur zal tot op zekere hoogte kunnen. Kies dan wel voor een slanker gebouwde, meer een pleasure gefokte. De echte dikbillen (reining gefokte) zullen er vanuit hun bouw toch echt meer moeite mee hebben.

ah kijk, helder.. :D

Zoals dit dus!
http://www.youtube.com/watch?v=YdzgDXiN ... re=related