Hoi,, ik vroeg me af of er hier nog meer mensen zijn met een hackney. en wat doe je er dan mee rijden of mennen? ik ben benieuwd:)
groetjess
Zwerfkei
Geplaatst: 13-10-11 14:21
Ik had een kruising Gelders en reed er mee. Was een enorme heethoofd. Veel werk aan wilde ik ze dressuurmatig goed voor elkaar krijgen tussen de echte dressuurgefokte sportpaarden. Springen kon ze ook erg goed. Mooi karakter maar wil je echt sporten dan kan er wat werk aanzitten
In de omgeving hier, Made en Den Hout worden ze veel gehouden en gefokt.
Ooh leuk! haha mijn hackney is ook een heethoofdje ja ze is vijf jaar en ik wil ook wel wat verder dan alleen in de bossen maar dan moet je echt geduld hebben:P
Die van mij was enorm mak in het verkeer, wat er ook voorbij raasde. Kon nooit even stilstaan op poetsplaats of voor kruispunt.. op trailer of vrachtwagen ook al niet haha
Heb er 1 is nu 5.. Moet m handtam maken en dan 'inrijden' naja nie da k da zelf ga doen.. Haal k mn nichtje wel voor op.. Mr ze is wel vlug
tomnaat
Geplaatst: 14-10-11 20:25
Hoi
Sinds een maandje heb ik een hackney merrie jaarling. Het is nu gewoon lekker wandelen en verkeersmak maken. Ze is best een draaikont maar word steeds minder en ze is super lief aan het worden. Was in het begin een beetje heel erg schuw. Ik hoop dat dit topic een beetje instand blijft aangezien alles wat ik kan vinden over hackney's oude topic's zijn op heel internet. Of ik zoek verkeerd
Ik heb een "mini-hackney" merrie van 1.18m Ze wordt onder het zadel gereden door een van de verzorgmeisjes bij ons, dit gaat erg leuk. In omgang kan ze soms best een heethoofd zijn maar onder het zadel echt schaap en schaapmak. We zijn haar nu ook voor de wagen aan het beleren.
Ik heb geen hackney, ik heb vroeger wel 2 hackney's gegroomd (Royals Ricknick en Excaltina (v. Excalted). Daarnaast heeft mijn trainer altijd hackney's gereden.
De grote maat heb ik niet zoveel mee, de kleine maat vind ik echter geweldig!
Oke.. Nja dn had ik t toch goed denk k.. Want een 11.5 vind ik echt zoo veelste groot.. Dus binnenkort ff n 10.5 kopen.. (iemand hier miss n 10.5,in de aanbieding?)
Doet iemand springen met z'n hackney? Zo ja hoe hoog? wedstrijd? etc... Ik spring wel met mijn hackney. Niet zo hoog, geen wedtrijd alleen in de bak, in de wei en in de bossen beetje eventing.
ik heb er ook een maar doe er niks mee hij is 28 jaar
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 03-11-11 12:06
6 stuks genoeg? Ik rijd in de aangespannen sport met hackney's. Heb er een aantal in mijn profiel staan. Op dit moment is er eentje met pensioen, eentje is licht betuigd maar wordt eigenlijk niets mee gedaan (waarschijnlijk gaat die de verkoop in) en 4 worden er dus uitgebracht op de wedstrijden.
Kiona_H
Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-11 13:08
Heeft iemand misschien leuke foto's of filmpjes van zijn/haar hackney?
Ik heb een Fries x Hackney merrie gereden, dat was echt een heethoofd..
Dreamday92
Geplaatst: 26-11-11 13:15
Mijn bijrijdpaard ik kruising hackney super paard. lekker buitenrijden en dresuur met springen is hij wel een heethoofd. dit is hem. [RIJ-ITP] Sinds kort les met Kirin