Wie heeft er nu echt een zeldzaam ras?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23496
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Wie heeft er nu echt een zeldzaam ras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:08

Ik heb een bruine Groninger van 1.79 :)

Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:09

my_precious schreef:
wij hebben op stal zo'n saddlebread horse of zo iets staan een palomino echt oorlelijk paard ze noemde het vroeger ook wel eens dame paard geloof ik.. volgens mij zie je die ook niet veel meer.



Hahaha, nou het zijn in mijn ogen geen lelijke paarden hoor ;)

Kijk maar in mijn profiel naar Sultan :)

rienne
Berichten: 1754
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Sint-Gillis-Waas

Re: Wie heeft er nu echt een zeldzaam ras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:13

Wij hebben een merens. Heeft geen papieren maar is zeker een merens. De papieren uit Frankrijk zitten er nog bij.

Ook hebben wij een Welsh sectie C, is niet zeldzaam maar je ziet ze toch niet veel.

my_precious

Berichten: 2311
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:14

Raja schreef:
my_precious schreef:
wij hebben op stal zo'n saddlebread horse of zo iets staan een palomino echt oorlelijk paard ze noemde het vroeger ook wel eens dame paard geloof ik.. volgens mij zie je die ook niet veel meer.



Hahaha, nou het zijn in mijn ogen geen lelijke paarden hoor ;)

Kijk maar in mijn profiel naar Sultan :)

ik weet niet of ze allemaal zo zijn ken alleen deze bij ons op stal dan en die heeft echt een lelijk ramshoofd dun slierterig staartje en dunne slierterige manen en stampt echt in draf en galop af en toe net een tuiger zeg maar met die knie actie haha..
ik zal eens kijken.
waauww zat te kijken in je profiel maar dat is echt een mooie had ik nooit verwacht zeg.
die bij ons op stal is ook erg groot ik dacht rond de 1.75m geloof ik.

Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Re: Wie heeft er nu echt een zeldzaam ras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:44

Haha Thnx :D
Het kan zijn dat het een kruising is met een KWPN Tuigpaard die bij jullie op stal staat.
Het zijn namelijk kleine paardjes over het algemeen, de Saddlebreds.
En er zijn Saddlebeds gebruikt in de Nl tuigpaarden fokkerij

Zoals Holland's Goldenboy ( in het amerikaans stamboek bekend als Denmark's Golden Playboy en ook de vader van mijn paard) en de meest bekende is Immigrant (In amerika bekend als Callaway's Mardi Gras)

Als je zoekt op google op Saddlebred dan krijg je honderden foto;s van de meest mooie paarden :D

x_Rebecca

Berichten: 5797
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 17:46

kimmie261 schreef:
ik heb een Letlander ook wel een letvian genoemd

die kom je hier ook niet echt heel veel tegen...alhoewel ik de 3de ben in dit topic :D



Die ben ik heeeeeel veel tegen gekomen :)) maar dan speel ik ook vals, want ik woonde in Letland :').

my_precious

Berichten: 2311
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:54

Raja schreef:
Haha Thnx :D
Het kan zijn dat het een kruising is met een KWPN Tuigpaard die bij jullie op stal staat.
Het zijn namelijk kleine paardjes over het algemeen, de Saddlebreds.
En er zijn Saddlebeds gebruikt in de Nl tuigpaarden fokkerij

Zoals Holland's Goldenboy ( in het amerikaans stamboek bekend als Denmark's Golden Playboy en ook de vader van mijn paard) en de meest bekende is Immigrant (In amerika bekend als Callaway's Mardi Gras)

Als je zoekt op google op Saddlebred dan krijg je honderden foto;s van de meest mooie paarden :D

die hollands goldenboy lijkt hij heel veel op alleen is hij veel lichter van kleur en een hele lichte palomino maar absoluut niet zo mooi als deze op de foto haha, ik zal eens vragen of het gekruist is met iets van tuiger, want als je hem ziet stampen door de bak echt die knieën vliegen in de lucht gewoon en zelf in galop springt ie als een hert.

celticpony

Berichten: 1771
Geregistreerd: 06-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 23:02

Trotse eigenaar van een exmoor(een van de drie bokkers??) en een connemara, op zich niet heel bijzonder, maar toch kom je ze niet heel vaak tegen als je het afzet tegen het kwpn geweld;)

Ashley5760
Berichten: 5823
Geregistreerd: 06-01-06

Re: Wie heeft er nu echt een zeldzaam ras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 23:10

Wij hebben schimmel dartmoors (3) zijn qua kleur zeldzaam voor zover ik weet is er nog een oude ruin (wij 2 merrie 1 hengst) in duitsland beweren ze zelfs dat het niet kan (zijn toch echt raszuiver ;))

En onze buurman heeft sleeswijkers, zijn er in duitse stamboek 120 hij heeft 3 merries en 1 goedgekeurde hengst. Erg mooie dieren veel gebruiksvriendelijker/degelikker/sterker als "gewone" trekpaarden.

santos

Berichten: 1532
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: nabij Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 23:18

american painthorse, of is die niet zeldzaam?

quartel

Berichten: 15896
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 23:20

ik had een gelderse merrie zonder hackney bloed.....erg zuiver van ras dus......die zijn er niet veel meer.
En nu heb ik een quarter...red dun met bles....zijn er dacht ik ook niet zo veel van :D

WhySoWhite
Berichten: 3461
Geregistreerd: 09-11-08
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 23:37

my_precious schreef:
my_precious schreef:
wij hebben op stal zo'n saddlebread horse of zo iets staan een palomino echt oorlelijk paard ze noemde het vroeger ook wel eens dame paard geloof ik.. volgens mij zie je die ook niet veel meer.



Hahaha, nou het zijn in mijn ogen geen lelijke paarden hoor ;)

Kijk maar in mijn profiel naar Sultan :)

ik weet niet of ze allemaal zo zijn ken alleen deze bij ons op stal dan en die heeft echt een lelijk ramshoofd dun slierterig staartje en dunne slierterige manen en stampt echt in draf en galop af en toe net een tuiger zeg maar met die knie actie haha..
ik zal eens kijken.
waauww zat te kijken in je profiel maar dat is echt een mooie had ik nooit verwacht zeg.
die bij ons op stal is ook erg groot ik dacht rond de 1.75m geloof ik.[/quote]





die gele is ook een tuiger hahaha

Diaz

Berichten: 7892
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Gouda | Diaz staat in Stolwijk

Re: Wie heeft er nu echt een zeldzaam ras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 00:56

Op vlieland heb ik op een Noriker gereden.. Uit de Elmar lijn. Zulke gave stippen!! Tof paard ook!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Wie heeft er nu echt een zeldzaam ras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 01:11

Ik heb hier een kruising boullonais staan. (Frans trekpaard.)
Had zelf nog nooit van het ras gehoord oid, maar het is zo'n eyecatcher en zo'n top karakter!
Zwaar gebouwd, echt wel trekpaard looks, maar met wat grotere ogen als die zeeuwse knollen, wakkere blik, en bovendien een lekkere hittepetit op z'n tijd. Gewoon wat sjieker en pittiger.

Kingie

Berichten: 669
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Egmond aan Zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 02:00


Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 10:19

my_precious schreef:
Raja schreef:
Haha Thnx :D
Het kan zijn dat het een kruising is met een KWPN Tuigpaard die bij jullie op stal staat.
Het zijn namelijk kleine paardjes over het algemeen, de Saddlebreds.
En er zijn Saddlebeds gebruikt in de Nl tuigpaarden fokkerij

Zoals Holland's Goldenboy ( in het amerikaans stamboek bekend als Denmark's Golden Playboy en ook de vader van mijn paard) en de meest bekende is Immigrant (In amerika bekend als Callaway's Mardi Gras)

Als je zoekt op google op Saddlebred dan krijg je honderden foto;s van de meest mooie paarden :D

die hollands goldenboy lijkt hij heel veel op alleen is hij veel lichter van kleur en een hele lichte palomino maar absoluut niet zo mooi als deze op de foto haha, ik zal eens vragen of het gekruist is met iets van tuiger, want als je hem ziet stampen door de bak echt die knieën vliegen in de lucht gewoon en zelf in galop springt ie als een hert.



Het is bij de Saddlebreds wel zo dat ze heel veel knieactie hebben.
En in Amerika voor de shows, moeten die knieen nog hoger!! Kijk maar eens naar filmpjes op Youtube.
Maar het zijn wel sierlijke paarden ;)
Ook zijn er Saddlebreds die 5 gangen hebben. Ze hebben een Walk, Trot, Canter, Slow gait (langzame Tölt) en Rack (snelle Tölt)
Vooral de Rack is heel erg spectaculair!

F_Orumster

Berichten: 15333
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 10:25

Leuk topic! Een paar van die oohja-rassen.
Toch altijd leuk om wat speciaals te hebben!

Een paar bokkers, waaronder Josav, hebben een akhal teke.
Zijn er ook niet zoveel van in NL, als mensen het ras kennen is dat door het goudkleurige exemplaar in het paardenkwartet spel :D

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 10:42

santos schreef:
american painthorse, of is die niet zeldzaam?

Neuh, naar mijn idee niet

XLeandrosX
Berichten: 3200
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Wie heeft er nu echt een zeldzaam ras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 10:57

Ik heb ook een lipizzaner (zelfs 2) maar kan dat niet meer echt een zeldzaam ras noemen. Op dit moment ben ik bezig met een zoektocht naar een pottok. Een Frans ras, die zelfs hier in Frankrijk niet vaak voor komt. Het is een zeer vriendelijk ras en zeer geschikt voor kinderen om te rijden. Maar ze kunnen ook volwassenen dragen.

Lightielight

Berichten: 757
Geregistreerd: 31-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 06:48

Angeliekje schreef:
Camargue paarden zie je volgens mij ook niet veel in Nederland. Heb er wel een eentje voorbij zien komen op bokt. Misschien zitten er nog wel meer hier met zo'n paard. Franse kennissen van mn ouders hadden een kleine kudde van die mooie paarden. Zo ben ik ermee in aanraking gekomen.

Percherons vind ik ook prachtpaarden, maar daar heb ik er hier nog geeneen van gezien. Ze zullen er vast wel zijn neem ik aan :)


Jaaaa... ik heb een Camarguepaardje..Valentine du Midi, 2,5 jaar........schatje......

XLeandrosX
Berichten: 3200
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Wie heeft er nu echt een zeldzaam ras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 09:19

Ik woon dus in Zuid Frankrijk. Camargue paarden zie je hier wel wat vaker, maar ook niet dat je er mee dood gegooid wordt. Percherons zijn hier bijna gratis af te halen. Gaan gewoon hele groepen naar de slacht...

Angeliekje
Berichten: 3779
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:53

@Lightielight: Je hebt dan een heel mooi paardje :j Gaaf hoor!

Tijdens de vakanties in Zuid Frankrijk kwam ik vaak Camargue paarden tegen (bij Palavas-les-Flots waar ik bijna elk jaar kwam staan er wel wat). Percherons heb ik in Nederland nog niet gezien. Er zullen er vast wel wat rondlopen neem ik aan. Zonde dat ze die in grote groepen naar de slacht doen daar!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Wie heeft er nu echt een zeldzaam ras?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 12:54

Camargues vind ik ook wel wat hebben, ondanks dat ik niet van schimmels en ramshoofden hou ;)
Vorig jaar kwam de tour de france door de camargue, toen zag je ze ook gaan, gaaf hoor :j

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 23:17

celticpony schreef:
Trotse eigenaar van een exmoor(een van de drie bokkers??) en een connemara, op zich niet heel bijzonder, maar toch kom je ze niet heel vaak tegen als je het afzet tegen het kwpn geweld;)

je boscrosshos ziet er goed uit zeg!

my_precious

Berichten: 2311
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 23:18

XLeandrosX schreef:
Ik woon dus in Zuid Frankrijk. Camargue paarden zie je hier wel wat vaker, maar ook niet dat je er mee dood gegooid wordt. Percherons zijn hier bijna gratis af te halen. Gaan gewoon hele groepen naar de slacht...

ahgg dat vind ik zielig. sorry moest ik ff kwijt.