Bandages bij een Tinker?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 23:01

Ik rij mijn fries altijd met bandages of die 3 in 1 beschermers van action.
In het begin streek hij met zijn voorbenen, maar nu niet meer.
Ik heb 1x zonder bandages gereden in de training voor 4-tal, toen kreeg mijn paard een trap tegen z'n achterbeen. Een flinke streep over het achterbeen, een schaafwond zeg maar. Maar het had ook anders kunnen zijn, niet?
Dus ik rij niet meer zonder.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 23:02

Leuk iets te lezen van iemand die positief is!

Caira
Berichten: 26073
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 23:03

zinloos is zinloos, er resten alleen nog gedachten!
Laatst bijgewerkt door Caira op 17-09-03 23:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 23:05

Ik praat in niemands straatje....... is mijn eigen ervaring!

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 23:05

Irish lady eerst zeg je dat je het grappig vind dat mensen de gedachten van hun paard kunnen lezen en vervolgens doe je het zelf ook??

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 23:07

irish_lady schreef:
Of die in jullie straatje praat? Schijnheilig

Jullie? Verward

Ik ben ik, en geen wij!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 23:07

Ik ben blij dat er mensen zijn als Lonneke die via foto's op telepathische wijze te weten kunnen komen wat mijn paard wilt Haha!:D

Lonneke, het maakt toch helemaal niet uit wat een ander doet? Ik rijd graag met bandages, en Nuala doet het er goed op.
Jij rijd met stang, en Irish doet het daar goed op.
Allebei blij, allebei niet eens. Who cares?
Gezonde discussie is prima, maar dit gaat nergens meer over..

Caira
Berichten: 26073
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 23:08

zinloos is zinloos! rest mij alleen nog gedachten! en hoop voor de paarden
Laatst bijgewerkt door Caira op 17-09-03 23:15, in het totaal 2 keer bewerkt

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 23:10

Zullen we erover ophouden?? Want ik denk dat we nog wel even door kunnen gaan

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 23:13

irish_lady schreef:
zinloos is zinloos! rest mij alleen nog gedachten!


Thank god! OK dan!

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 23:54

Citaat:
Ik vind dat er nu op een zeer kwalijke manier het paard en de denkwijze van een ander wordt 'afgezeken'.
De toon die gebruikt wordt staat me zeer tegen.
Het verantwoord omgaan met je paard staat helemaal niet ter discussie (tot nu dan).
Jammer dat het zo moet gaan, een genuanceerd antwoord zou op zijn plaats zijn.
Maar ach, dat is MIJN mening.

OK dan! OK dan! OK dan!

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 11:50

irish_lady schreef:
zinloos is zinloos, er resten alleen nog gedachten!


Tjeee, jij bent ook niet creatief in je bewoording. Na 1 keer weten we het ook wel hoor. Kijk, je hoeft het niet eens te zijn met bandages, maar iedereen rijdt zijn paard op zijn eigen manier. Ws doe jij ook wel dingen die in de ogen van een ander maar niks is. Doe niet zo kinderachtig en als je niks zinnigs heb toe te voegen houd dan je mond in plaats van steeds hetzelfde te schrijven.

Ik rijd Spet met niks om de benen. Ik vind het niet nodig. MAar als je paardje er goed op loopt, waarom niet. Zelf weten
groetjes Cindy en SPetter

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 13:37

Lonneke heeft al haar berichtjes bewerkt Spetter. Er stond eerst iets anders. Waarom weet ik niet..

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 14:49

Misschien heeft ze ingezien dat haar reacties wat overdreven waren?

Lekker blijven rijden met bandages als je paard er baat bij heeft. Ikzelf gebruik ze niet omdat ik ze onhandig vind. Ook ik zou liever peesbeschermers gebruiken, maar ook dat is niet nodig dus Vasthi blijft lekker bloot lopen.

Marjolein

Berichten: 11639
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 15:07

Als jij denkt dat nuala er baat bij heeft vooral doen. Ik ken nuala niet dus oordelen kan ik erover ik kan alleen mijn mening geven. Wel zou ik dan met onderlappen bandageren dan blijft de beharing netter op zn plaats zitten en wordt de druk beter verdeelt waardoor je dus minder snel drukkingen krijgt.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 15:22

Ik vroeg geen advies over hoe ik moet bandageren of dat het goed is voor Nuala. Ik wilde graag weten wat júllie doen!
Komt misschien harder over dan ik bedoel, maar dat komt gewoon omdat er iemand persé een persoonlijke aanval op mij wilde plaatsen. Dit topic gaat niet over mij, maar wat jullie van bandages bij Tinkers vinden.

Kijk of een paard bandages nodig heeft of niet is een andere vraag. Maar als je bij een KWPN-er op een gegeven moment bandages omdoet, is die situatie dan anders als het een tinker zou betreffen? Alleen omdat hij sokken heeft. Dat wilde ik eigenlijk weten..

Marjolein

Berichten: 11639
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 15:33

elk paard is hetzelfde, het heeft 4 benen en een hoofd en staart allebei aan een eigen kant. Ik zelf ben niet gek op bandages omdat ze snel steun geven waardoor de pezen minder hard blijven. vergelijk ze maar met een steunband voor je pols of enkel. die moet je ook weer afbouwen omdat je er teveel aan went, terwijl een scheenbeschermer (peeskappen) alleen beschermt. Ik zou zelf dus voor bandages gaan als je paard die steun nodig heeft bij de zwaardere training (hogere verzameling, zijgangen etc), of als je paard die extra steun nodig heeft omdat hij al zwakkere pezen heeft. Voor een tinker geld dat net zo goed als voor een rijpaard. een rijpaard zie je alleen meer in de zwaardere training, maar als je tinker daar ook beland is en hij heeft die extra steun nodig om zn pezen beter te beschermen dan is het voor een tinker ook nodig. Een tinker heeft door zijn beharing alleen sneller last van drukkingen en oververhitting.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 13:24

Bij mijn Tinker gebruik ik alleen peesbeschermers tijdens het longeren want dat tikt ze wel aan. Tijdens het rijden niet/nauwelijks.
Ook heb ik van die reflecterende bandages maar die heb ik alleen voor noodgeval in het duister (wat nog nooit is voorgekomen Haha!)
Maar aan echte bandages wil ik liever niet beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 15:41

Esme_27 schreef:
Nuala tikt zichzelf dus wel aan. Ik ben ook op zoek naar peesbeschermers maar ze past ze geen van allen. Verder vind ik bandages altijd erg fijn in het gebruik, Nuala heeft ook niet superdikke sokken dus die zitten niet in de weg.


Ik heb wel eens een tinkertje gezien met peesbeschermers bij ons op de manege. Nou moet ik ook zeggen dat het nog een heel dun en iel ding was hoor, kwam net uit Ierland.

Ann

Berichten: 13316
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 16:10

Ann schreef:
Bij ons in Makkum is een ruitersportzaak die extra brede peesbeschermers voor Friese paarden verkoopt, ik wil wel voor je kijken of ze wat zijn en passen bij mijn eigen Tinker, als ze passen neem ik ze zelf ook en wil ook wel een paar voor jou kopen en opsturen Lachen

Haha!

blondeyke
Berichten: 99
Geregistreerd: 28-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:23

Ik vond dit persoonlijk ook NOOIT nodig heb trouwens ook een irish cob, nu heeft die 3 weken op rust gestaan,waarvan 1 week boxrust in felle hitte! Ze had namelijk een verrekking (die wel eens terug zou kunnen komen...) opgelopen en nu ga ik dus WEL bandageren hoor, vind ze namelijk met getjes niet erg goed gaan dus ga ik bandages aandoen,morgen naar de winkel de soort zie ik dan wel weer,ik zal wss wel naar de makkelijkste kijken,maar owe dat ik nog zonder bescherming ga rijden hoor,1 keer tegen komen is meer dan genoeg,ook al hebben ze "kloeke" voetjes laat ons zeggen,toch zijn ze kwetsbaar! Dikke of dunne benen maakt niet veel uit hoor, ... ze kunnen altijd wel iets voorhebben.