Sinds een jaar hebben wij een klein tinkertje, 128 cm, nu 9 jaar oud. Hij is 2 jaar geleden over het kanaal gekomen en via wat omwegen bij ons. Ik weet erg weinig over zijn achtergrond. In de basis is hij super lief en ook behoorlijk dapper. Hij kan in het werk hele tijden super relaxed zijn, maar bij momenten 'ineens' spanning gaan opbouwen wat hij niet zo laat zien (ik zie het intussen wel). En als je daar niet op anticipeert, ontploft hij. Dat gebeurt vooral als er te weinig sturing/ duidelijkheid is. Dan wordt hij onzeker. Dat echt ontploffen is gelukkig nog maar 1x gebeurd. Maar mentaal volledig 'weg' zijn, wel vaker. Voor het oppakken van mennen ben ik nu wat hulp aan het zoeken en zo hoorde ik dat er wel meer (vooral) kleine tinkers zijn waarbij ze dit zien.
Herkennen jullie dit? En zo ja, dan ben ik ook erg benieuwd naar het perspectief. Heeft dit tijd nodig, of blijft het opletten? Zeker met mennen vind ik dat wel een dingetje namelijk. Ze mogen dan best iets spannend vinden, maar ontploffen/ mentaal niet meer bereikbaar zijn, is bloedlink natuurlijk.