Engels volbloed liefhebbers?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

babslovertje

Engels volbloed liefhebbers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 09:38

hallo iedereen!

ik vroeg me af wie hier een
engelse volbloed liefhebber is.. :)
ik heb er zelf een.
vertel jullie ervaringen maar! :D
ik ben zeer benieuwd wat jullie van het ras vinden!

groetjes babslovertje

Brainfail

Re: Engels volbloed liefhebbers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:58

Mijn moeder heeft op engelse volbloeden op de renbaan gereden ze trainden ze,
dus liep niet mee in races

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:15

Ben opgegroeit met EV's.
Heb EV Racehorses getraind voor de baan, heb er gebruikt als 'stock horses' en heb zelf ook gehad als recreatie paard.

Mijn ervaring ... je hebt niet gereden tot je een engelsvolbloed hebt gehad!! :D
Super karakters, willen altijd werken, kei-hard wat betreft gezondheid en benen, fantastisch sportpaarden.

Een van mijn favourieten op dit moment is 'The Alchemist' ... een cremello gekleurd EV hengst die het heel goed doet in Eventing/SGW.

babslovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 10:54

ja het zijn inderdaad geweldige paarden om mee te werken!
ben ook heel erg trots op mijn ev! :D
peterina heb je nog steeds een ev?

bedankt voor jullie reacties!

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:42

Nee maar in mijn merrielijn zit EV en als het enigzins mogelijk is probeer ik altijd terug een F2 of F3 EV product te nemen als dekhengst.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 15:04

Ik ben een groot liefhebber en had er graag een geadopteerd via Engeland waar ze ex renpaarden uitbesteden.

Ik heb de eerste uitgave van het boek "Het Volbloed fokwezen" uit ik meen 1924 en een latere versie (ik dacht 1974).

babslovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 18:29

ik vind het ook hele mooie paarden
maar wat me opvalt is dat ze bijna niet te krijgen zijn
in NL.. Ik vind dat best jammer

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 18:39

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 00:27

Ik werk er op het moment mee op de baan, plus in mijn merrie zit ook een deel EV. Ze verschillen soms erg qua karakter, je hebt echte zenuwpezen maar ook keiharde werkers. Maar ik ben het eens met de rest.. je hebt niet gereden totdat je een EV hebt gereden. :)

Serenity

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 03:09

Mijn verzorgpaard is een EV. Hij is wel vroeger gebruikt als renpaard in Puerto Rico, maar is toen al snel 'gered' door de huidige eigenaar toen ze hem wilden slachten. Wij krijgen vrij veel ex-renpaarden die eigelijk voor de slacht zijn omdat ze niet meer kunnen racen in Florida/Puerto Rico. Erg zielig, want het zijn nog echt hele leuke recreatie paarden.
Mijn verzorgpaard is ook erg lief, heel rustig temperament en heel werkwillig. :) Wel een beetje hoge opgooi met draf >_< Doorzitten is vaak erg vermoeiend voor mij en kan alleen als ik goed verzamel en heel langzaam laat draven.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 03:20

Mijn paard heeft veel EV-bloed en kan mij dan ook helemaal vinden in jullie beschrijving als hardwerkend en hard voor zichzelf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 05:24

ik heb een engelse volbloed

Hij heet Rahere.
Is 6 jaar oud
is geboren in Ierland en heeft een afstamming kings best x cyclone
is een vos met bles en 2 witte randen rond zijn hoef met stippels in
hij heeft ook nog in een renstal in nederland gestaan

misschien wel iemand die hem kent?

Lyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 21:45

jaaa, ik ook trotse bezitter van een ex-renpaard!
Heel herkenbaar en leuk om te lezen. Het is erg wennen sinds ik haar heb maar heb er steeds meer plezier van. Erg interresant karakter en een dier wat je bezig houd. Niet te vergelijken met mn ponys.
Heb haar bijna half jaartje en ze blijft me altijd verbazen. Als je ze beter leert kennen komt er steeds iets mooiers te zien is mijn mening. Maargoed. Ben benieuwd wat andere er van zeggen.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 14:46

Heb wel eens een volbloed gereden op een manege. Die had ook op de baan gelopen. Was wel te merken ook, goudeerlijk beestje, maar oh zo snel.
Vond 'm heerlijk om te rijden, maar nadeel was dat ie nooit stil kon staan bij het opstappen :')

Heb verder niet zoveel ervaring met het ras, denk dat springgefokt types weer heel anders van bouw en karakter zijn dat de renbaantypes.

Alatariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 14:53

Hier ook een EV liefhebber. Mijn leasepaard is een EV. Goud en goudeerlijk. Er zit wel zeker pit in ook al zou je dat niet altijd zeggen. Het is maar wat je vraagt. Zolang hij lekker mag hobbelen hobbelt hij en zodra je meer vraagt geeft hij meer en wordt dan ook wel echt "wakker".
Wat hij heeft gedaan voordat hij op de manege terecht kwam is mij onbekend. Werd mij verteld dat hij lang hengst zou zijn geweest, waarom weet ik dan weer niet.
Ik vind het een toppertje. Het is wel de enige EV die ik ken dus kan er verder weinig zinnigs over zeggen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:34

Het is niet ongewoon om ze lang hengst te laten, omdat men hoopt dat het een succesvol paard wordt en daarna dan ook weer vaderpaard waardoor er langer aan hem verdiend kan worden.
Dit zie je met name bij de renpaarden en paarden uit een lijn waarvan al exemplaren succesvol zijn in andere sport (springen en sgw met name).
Als de (ren)sport carrière dan tegenvalt, worden ze alsnog gecastreerd.

Salvatore01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 19:32

Mijn paardje (een Engels Volbloed), komt ook van de baan. Op het begin was hij ontzettend angstig en heet. Nu heb ik hem alweer 3 jaar en kan ik alles met hem doen. Hij is goudeerlijk en gaat voor mij door het vuur, maar hij is wel ontzettend eenkennig. Dat is soms wel een nadeel.. al met al zijn het toppertjes, die Engelse Volbloedjes.

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 17:04

Ik heb sinds zeer kort (sinds gisteren :D) een engels volbloed bijrijdpaardje :)

Zalig diertje! Heeft me eerste (5/10 min uitgetest (lees: stoppen, achteruit trappelen, dansen trappelen ipv mooi stappen of draven, tege spurtelen etc maar niets gemeen). Daarna is hij super braaf geweesd, zelf klein galopje kon, zette zich in draf na een tijdje zelf mooi in hand zonder iets te vragen. Dit voor een ex koerspaardje, dat maar sinds 1/2j is gestopt en sinds amper word gereden, vind ik dit fantastisch :D Lekker uittesten maar zo braaf :D Love it! Ja, ik hou wel van brave maar toch karaktervolle paardjes:)

Nog tot zondag wachten om hem terug te mogen rijden.. Vanaf januari 2012 zal ik hem 5/6 per week mogen berijden.

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:24

Ja hij is gisteren officieel verhuist, op 1km van bij mij thuis. Het is veel sneller gegaan als verwacht. Hij doet het zeer goed, snachts stresst hij lichtjes maar dat komt zeker wel goed.

Zijn vandaag ook 1u gaan stappen in de nieuwe bossige omgeving, alles super verlopen :) Ben dus helemaal blij!