Ik wil graag wat ervaring en tips hebben van andere tinkereigenaren. Immers we hebben er bijna allemaal problemen mee, een goed passend zadel vinden.
Mijn wintec pro dressuur paste Gam prima. Blauwe boom er in dus had nog even wat ruimte te gaan. Na een dikke 3 maanden op rust staan en volwassen worden is Gam redelijk uitgezwaard maar nog niet een tinker van heb ik jou daar. Hij meet maar 1.46 en er zijn dus nóg groter tinkers die nóg breder zijn. Ik heb nu de rode boom in mijn zadel laten zetten (gelijk aan 33 breedte) maar het zadel past nog niet. Nu heb ik nog 1 optie en dat is de witte boom proberen, gelijk aan 34 breedte. Past het nog niet dan is het verhaal wintec voor Gammon afgelopen mits ik hem zwaar op dieet en op GP niveau training zet.

Ik heb ook mijn boomloze Barefoot zadel die natuurlijk past maar ik wil ook graag mijn dressuurzadel behouden.
Gammon is vooral rond zijn schouderpartij dikker geworden en daar past het zadel dus vooral niet meer.
Ik ben dus erg nieuwsgierig hoe andere tinker-o-fielen met dit soort kwesties omgaan en met wat voor merken, typen en breedte zadels zij rijden.