Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
(sorry!) vandaar dat ik bovenstaande gerichte vragen stelde, omdat die niet op de sites te vinden zijn. Ik heb zelf ook een arabiertje- dus daar weet ik wel het e.e.a. van , het ging me juist om dit type omdat ze klaarblijkelijk groter zijn en vaak in de sport lopen. Ik vermoed dat vele mensen niet weten dat de Shagya lijnen vaak in successvolle hedendaagse paarden terug te vinden zijn (Bachus Z-een Shagya halfbloed die zeer succesvol was in de springsport met J.Lansink en die vervolgens op Zangersheide veel gebruikt is in combinatie met Holsteiners, maar ook bv de 2 generaties van Ramiro, Ramzes, Rigaletto, Milton, Casco via Amurath maar ook Bonfire via Inschallah)
en dat die mij adressen zou kunnen geven.ukkie schreef:Wij hebben een volle shagya arabier en een kruising
Dit jaar is mijn appalossa merrie weer gedekt door een shagya arabier uit duitsland.
ukkie schreef:Wij hebben een volle shagya arabier en een kruising
Dit jaar is mijn appalossa merrie weer gedekt door een shagya arabier uit duitsland.
de voorste met de amazone in jurk shasta schreef:De stamvader van de Shagya Arabier is de naamgever van dit ras. Hij arriveerde in 1836 op de Babolna-stoeterij. Van de 5 merries en 9 Arabische hengsten bleek Shagya het meest succesvolle paard te zijn. Zijn afstammelingen komen over de hele wereld voor. Zij krijgen zijn naam, gevolgd door een Romeins cijfer, dat aangeeft hoeveel generaties tussen dit specifieke paard en stamhengst Shagya liggen.