Hoeveel voeren jullie je Tinker?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Signe

Berichten: 5815
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 09:01

Wow! Sommige tinks krijgen echt veel!

Ik voer liever veel hooi en minder brok. Zomers staat hij 24 uuur in de wei en krijgt niets bij ( af en toe eens wat lekkers tel ik niet mee) Ik ga nu maar eens beginnen met wat slobber of musli af en toe zodat hij wat extra krijgt ( gras wordt minder). Vorige winter kreeg hij 2kilo brok ( onderhoud en tikkeltje sport) Dit jaar wil ik hem aan musli of luzerne of vitaminekoek hebben...ik weet nog niet.

offspring

Berichten: 377
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 14:35

pffffffffft alle paarden krijgen van mij 2 kilo voer op een dag,

gewoon onderhouds bix. af en toe vervangen een halve schep voor muesli en in de winter doe ik er zemelen in voor een warme prak-
warm water wel te verstaan

als offie dekt dan krijg hij 3 kilo voer en als we een weekend naar de veluwe gaan en dan elke dag 3 uur rijden krijgt hij 4 kilo pd

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-03 18:13

Jordy krijgt er ook dagelijks nog veel hooi bij.
Haver krijgt hij trouwens ook, af en toe een kwart schepje erbij, en ik kan niet zeggen dat hij er echt erg druk van wordt. Hij heeft wel wat meer energie, maar dat is juist in goede banen te leiden, het effect is eerder positief dan negatief.

Als ik Jordy op minder voer per dag zet, of een groot deel vervang door hooi, wordt hij al snel een beetje lusteloos, en heeft veel minder energie.

Marjolein

Berichten: 11642
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 19:20

ailin krijgt 2 keer per dag 1,5 kilo onderhoudsbrok en 2 keer per dag hooi. soms iets meer soms iets minder is maar net hoeveel ik emt haar doe

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 19:28

Jeetje Yorghos waar haal je die penen vandaan, eigen penenlandje? Dan doe je 2 dagen met zo'n zak?? Dat is nou het voordeel van een eigen stal hè, dat je onbeperkt hooi of kuil kunt geven. Bij mij op pensionstal krijgen ze maar 2x per dag kuil en als je hooi wilt voeren moet je dat extra kopen. Sox is aan het afvallen door de mindere kwaliteit van het gras merkte ik vandaag met het aansingelen. Dus ze krijgt nu iedere dag een pond biks met muesli en oud brood. Ik zit ook te denken aan grasbrokken maar weet niet of ik daar goed aan doe.

Kick

Berichten: 198
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 20:28

Let op bij mij verschilt het super veel,

Kick 5 jaar werkt niet veel krijgt een halve kilo per dag en geen hooi want hij slaapt buiten
Dublin `14 jaar werkt super hard in de weekenden krijgt iets van 4 kilo oper dag + heel veel hooi

RTM
Berichten: 6132
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 20:38

Kado krijgt inmiddels wat meer granen. Hij wordt daar niet dikker van (is nu mooi in model Knipoog) Maar krijgt net dat beetje meer pit wat ik wil hebben bij het rijden. En af en toe een lekker appeltje of wat wortels, droog brood Vingers aflikken

Donna1
Berichten: 997
Geregistreerd: 25-01-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 21:08

Knipoog salmiak krijgt altijd 3 kilo sportbrok per dag en 3keer per dag kuilgrras en hij krijgt 1 x perdag een kilo zemelen

xxxx
Donna

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 22:17

Mijn 2-jarige staat de hele dag op een volle wei, en ze krijgt 1,5 kilo sportbrok per sag (sportbrok wat ook geschikt is voor de opfok)

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 17:04

griebeltjes... ik schrik van dat alles!!

Gam staat 24/7 opde wei en krijgt samen met zijn biologische 'medicijnen' een handje kruidenmuesli per dag.

Van het winter bij stal krijgt hij plenty kuilgras en 2 kilo brok per dag. De stalhouder voert ook op zicht en doet dat heel goed moet ik zeggen.