wat is de karakter van een quater horse?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

paarden1pony

wat is de karakter van een quater horse?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 20:12

omdat ik een misschien kruising neem tussen een quarter en een fjord, wil ik graag weten wat de karakter is van een quarter.
alvast bedankt!!!

mvg femke

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:15

quarters zijn top!!!!!!
Lekker koel tussen de oortjes.
Voor rede vatbaar tenzij je niet eerlijk bent.
Volgens mij ook een sterk ras wat niet snel ziek is.
naar mijn idee wel sneller gevoelig op de voetjes.
Ietwat gevoeliger huidje.

waarom ga je niet eens bij wat Quarters kijken?
Dan kan je je eigen menining over ze vormen

Nachtlampje

Re: wat is de karakter van een quater horse?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:20

Quarters zijn meestal koele, eerlijke paarden met een hoge mate van intelligentie. Eerlijkheid, duidelijkheid en vertrouwen zijn dingen die elk paard nodig heeft maar quarters kunnen het zich extra aantrekken.
Sommige zijn vrij gevoelig, t lijkt mij tevens ook een erg goed idee om een keer bij een quarterfokkerij te kijken bijvoorbeeld.

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:07

(de meeste) quarters zijn koel in hun hoofd, schrikken niet snel en zijn dapper.
Mijn merrie is heel gevoelig, ze is gevoelig op been, gevoelig in de mond en heeft een gevoelig huidje. Met rijden vind ik dit overigens meer een voordeel dan nadeel. Verder is ze heel intelligent en als ze je vertrouwd doet ze echt haar best voor je.
Ook is ze wat gevoelig op haar voorvoetjes (dunne zooltjes) met ijzers heeft ze hier totaal geen last van.
Verder is mijn ervaring dat ze niet snel ziek zijn en harde benen hebben.

Kortom een geweldig ras... :D

Jessy_luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 17:01

"mijn" verzorgpony's zijn bijde quarters, de 1 is snel zenuwachtig en gevoelig in haar mond de ander is veel rustiger in haar hoofd. ze zijn nooit ziek of kreupel, en ze zijn harstikke slim! als ze je vertrouwd dan gaan ze door het vuur!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 17:03

Mijne is gigantisch rustig in haar kop, maar toch ook een echte dramaqueen, erg gevoelig en als je haar voor niks op haar kop geeft weet ze dat 3 dagen later nog!

_HS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 17:05

wij hebben ook een quarter gehad. Fijn beest om mee te werken.
Wel gevoelig. Maar dat hoeft geen nadeel te zijn.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:51

Quarters hebben net zogoed hun karakter dan een ander ras. Je hebt er brave en stoute, koele en hete. Angstige en dappere. Veel hangt af van de bloedlijn. Misschien kun je je daar eerst eens in verdiepen ?
Topsail Whiz afstammelingen bijvoorbeeld zijn meestal vrij heet en gevoelig, terwijl andere bloedlijnen dan weer erg cool, tot zelfs lethargisch kunnen zijn.
Ik vind ze zowiezo veel standvastiger van karakter dan warmbloeden, maar het is echt niet zo dat elke quarter cool en braaf is. Cutters zijn ook zelfstandiger in hun denken en handelen dan Pleasure gefokte paarden. Reiners moeten in de showring over het nodige "bloed" beschikken, maar toch cool genoeg zijn om perfect stil te staan na een rundown en stop. Wat soort paard zoek je eigenlijk ?
Door de diversificatie in de fok kun je nu nog nauwelijks spreken van "de" quarter, vind ik.
Ook opletten met benen en hoeven. Is dikwijls nogal een probleem bij dit ras, helaas ;(

ChicaxIlke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 11:13

sevke schreef:
Quarters hebben net zogoed hun karakter dan een ander ras. Je hebt er brave en stoute, koele en hete. Angstige en dappere. Veel hangt af van de bloedlijn. Misschien kun je je daar eerst eens in verdiepen ?
Topsail Whiz afstammelingen bijvoorbeeld zijn meestal vrij heet en gevoelig, terwijl andere bloedlijnen dan weer erg cool, tot zelfs lethargisch kunnen zijn.
Ik vind ze zowiezo veel standvastiger van karakter dan warmbloeden, maar het is echt niet zo dat elke quarter cool en braaf is. Cutters zijn ook zelfstandiger in hun denken en handelen dan Pleasure gefokte paarden. Reiners moeten in de showring over het nodige "bloed" beschikken, maar toch cool genoeg zijn om perfect stil te staan na een rundown en stop. Wat soort paard zoek je eigenlijk ?
Door de diversificatie in de fok kun je nu nog nauwelijks spreken van "de" quarter, vind ik.
Ook opletten met benen en hoeven. Is dikwijls nogal een probleem bij dit ras, helaas ;(

Zo kan je inderdaad het beste een Quarter Horse het beste omschrijven. In grote lijnen zijn ze koelbloediger, rustiger en dapperder dan de meeste rassen, maar veel hangt inderdaad ook af van hoe ze gefokt zijn. Ze zijn heus niet allemaal rustig, dapper en koel :) De meeste hebben echt een uitgesproken karaktertje.

Zo is mijn reiningmerrie super betrouwbaar, en ook supergevoelig aan alles. Hier bedoel ik mee zowel fysiek, dus op mijn hulpen, maar ook mentaal. Ze is een exacte spiegel van hoe ik ben op het moment dat ik met haar omga. ben ik stressy, zij ook, ben ik treurig, komt ze me troosten. Maar het is een echte moeial xD juffrouw Mier, noemen we haar ook weleens ;)

Mijn pleasurepaard (volbloed gefokt), die inmiddels op pensioen is, is een echte driftkikker. Maar wel moedig en ze deed werkelijk alles voor me. Haar zoon daarentegen is een schijtluis, maar superlief! Ze verschillen dus echt wel van elkaar hoor.

De meeste Quarters zijn inderdaad redelijk gevoelig op de hoeven, maar ook weer niet allemaal natuurlijk

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:14

Die van mij is een echte stresskip maar ze schrikt echt van niks en ze is echt superbraaf alleen heeft ze wat last van het probleempje overdrijven!
Maar het is echt een superpaardje voor in het bos mee te rijden.